וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה לנסוע באוטובוס אגד בזול? תהיי צנועה

סטודנט מירושלים גילה כי קו שמיועד לאוכלוסייה החרדית עולה 29% פחות מהקו ה"חילוני" המקביל. כשביקשה חברתו לנסוע בקו החרדי המוזל, היא נדרשה לכסות את הג'ינס שלבשה בצעיף

שניר כליף, סטודנט בן 23 מירושלים, נוסע לכפר חסידים שבאזור חיפה פעמיים בחודש, כדי לבקר את חברתו שמתגוררת שם. הנסיעה הופכת למסע של ממש שכולל נסיעה בקו 960 של חברת אגד מהבירה, דרך כביש 6 עד צומת יגור, ומשם - מרחק של חמש דקות נסיעה, נדרש כליף לקחת מונית. אחרי שנהג לעשות זאת במשך זמן רב, לאחרונה הוא גילה כי לו היה חרדי - חייו היו קלים יותר: קו מיוחד לאוכלוסייה החרדית (מספרו 999) שנוסע באותו מסלול עולה 51 שקלים (הלוך ושוב) בעוד שהקו ה"חילוני" עולה 71.40 שקלים. יתרה על כך, הקו החרדי מגיע ממש עד פנים היישוב בו מתגוררת חברתו, כך שגם נסיעת המונית הייתה נמנעת לו ידע על האפשרות הזו.

"לפני זמן מה גיליתי שיש אוטובוס העובר בצומת יגור ואפילו מגיע לכפר חסידים, היעד הסופי שלי! ונחש מה?", כתב כליף בסטטוס בפייסבוק שהפנה למנכ"ל אגד, "המחיר שלו לכרטיס הלוך חזור הינו עשרים שקל פחות". לטענתו, הוא יכול היה לחסוך כ-500 שקל בשנה, בלי לחשב את התשלום למוניות. אם לא די בכך שהקו המוזל מיועד לחרדים, בעיה נוספת מונעת מכליף לקחת את הקו הזה – דרישות הצניעות. "מדובר בקו המיועד לחרדים, שלפני זמן מה, התנו את עלייתה של חברה שלי לאוטובוס בכיסוי רגליה בצעיף כי ג'ינס זה לא מספיק צנוע מבחינתם - יש להם מזל גדול שלא הייתי איתה באותו רגע", כתב כליף.

כליף תהה בדברים שכתב כיצד ייתכן מצב בו הוא, צעיר חילוני בן 23, ומולו צעיר חרדי בן 23, משלמים על אותה נסיעה מחיר שונה לחלוטין. "אילו פריבילגיות יש להם בתור אוכלוסייה שחלק נכבד ממנה יושב בבית, לא משרת בצבא ואפילו לא משתלב בשוק העבודה, שאל וסיכם: "אין בעיה מבחינתי שיהיה אוטובוס לחרדים בלבד, רק את המחיר שאתה נותן לאיש בבגדים שחורים תיתן גם לי האיש שלבש מדי זית שלוש שנים. אין לי יותר כסף מלחרדי ממוצע".

בדברים שאמר לוואלה! חדשות הוסיף והביע זעם על האפליה, שמתקיימת לדבריו. "אני כועס מאוד כי אני נוסע שנים בתחבורה ציבורית באגד, ואני לא מבין איך ייתכן שבאוטובוס שנוסע במסלול זהה המחיר שונה עבור שתי אוכלוסיות שונות". עוד ציין כליף כי לרוב כשמגיע קו 999 לתחנה המרכזית בירושלים הוא עמוס אנשים ולא ניתן לעלות עליו - שכן תחנת המוצא בעיר הבירה היא בריכוזי השכונות החרדיות.

"לא התכוונתי לתקוף את החרדים"

הסטטוס של כליף זכה לאלפי לייקים ותגובות ואף התפתחו דיונים סביב הנושא. "לא התכוונתי לתקוף את החרדים או להכפיש אותם", אמר הסטודנט הצעיר, "להפך - הם יוצאים כאן הצרכנים החכמים שמצליחים לשלם פחות. אנחנו רק צריכים ללמוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום של שני הכרטיסים, זה ה"חילוני" למעלה, והחרדי למטה - כפי שהעלה כליף לפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה לדברים של כליף, כי הפרשי התעריפים בתחבורה הציבורית הבין-עירונית נקבעו לפני שנים רבות. לטענת המשרד, הפערים נובעים "מסיבות היסטוריות" ולא מתוך רצון להעדיף אוכלוסייה זו או אחרת. "מזה זמן מה פועל משרד התחבורה להאחדה של כל תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בישראל ולתיקון העיוותים בתעריפים".

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה כי המחירים בתחבורה הציבורית נקבעים על ידי מדינת ישראל ולכן את כל השאלות בנוגע לתעריפי הנסיעה יש להפנות למשרד התחבורה. "דרישה מנוסע או נוסעת להתאים את אופן הלבוש לקו זה או אחר אינה מקובלת בעליל ונוגדת באופן בוטה את הנחיות אגד", מסר. אגד אף פנתה באמצעות הפייסבוק לכליף בבקשה לקבל פרטים מדויקים על מועד הנסיעה, במטרה לטפל באירוע. "מטעמים השמורים עמו בחר מר כליף לפי שעה שלא להעבירם. באם יועברו הפרטים יטופל האירוע בחומרה וללא משוא פנים", אמר רטנר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully