וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק החלקה: הסכנות שמשפיעות על הנהיגה שלכם בחורף

27.1.2016 / 15:20

אין ביכולתנו לשלוט בכמויות הגשם, הרוח ובריכות המים הענקיות שנקוות במרכזי הצמתים, אבל בהחלט יש בחובתנו לשלוט בתקינות הרכב שאנו נוהגים בו. לאילו חלקים חשוב לשים לב ולמה זה יחסוך לנו כסף?

אישה במוסך. ShutterStock
לרוץ למוסך הקרוב לביתכם ולבצע בדיקת חורף מקיפה/ShutterStock

אין כמו הימים האחרונים כדי להבין שנהיגה בתנאי חורף קשים היא אתגר לא לנהגים אלא גם לרכבים עצמם. מעבר לתנאי הראות והערנות המקסימליים הנדרשים בפני מי שיושב בתוך הרכב, נדרשת גם תשומת לב גבוהה למה שקורה מחוץ לרכב.

נכון, אין ביכולתנו לשלוט בכמויות הגשם, הרוח ובריכות המים הענקיות שנקוות במרכזי הצמתים, אבל בהחלט יש בחובתנו לשלוט בתקינות הרכב שאנו נוהגים בו, לא משנה איזה דגם.
בניגוד לנהיגת הקיץ שבמקרים רבים מאפשרת שימוש ברכב גם ללא תקינות מלאה – מי מאתנו לא יצא לסיבוב עם מחסור באוויר בגלגלים או ידיעה שאחד המגבים הקדמיים שבור – בזמן גשם הרכב ואחיזת הכביש הרגילה שלו מתנהגים אחרת לחלוטין.

ההמלצה הכי טובה היא לרוץ למוסך הקרוב לביתכם ולבצע בדיקת חורף מקיפה. חלק מהנהגים ישמחו לדעת שיבואניות רכב מובילות כמו צ'מפיון מוטורס מאפשרות בדיקות חורף חינם אבל גם מי שלא יזכה להטבה הזאת, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את החורף בשלום.

בדקו לחץ אוויר בצמיגים

לעתים קרובות אנו נוטים לשכוח את הבדיקה הזאת בנימוק שזה נראה לנו שולי וזניח אבל במיוחד בחורף כדאי לדעת שהטמפרטורה הנמוכה גורמת לירידת לחץ האוויר לרדת באופן שמצריך את תשומת הלב שלכם. נהיגה בכבישים רטובים כאשר לחץ אוויר נמוך היא מסוכנת ועלולה לפגוע ביכולת הבלימה של הרכב. לפיכך, מדובר בבדיקת חובה כבר בתחילת החורף ומדי כמה שבועות.

האם המצבר שלכם מלא? בדיקת המצבר ויכולת הטעינה שלו נחשבת אף היא לבדיקה חשובה שכן סוללת הרכב נוטה לאבד מכוחה בזמן קור ודורשת הקצאת אנרגיה גדולה יותר כדי להפעיל את המנוע. ההמלצה בחורף היא להחליף את המצבר אם הוא אינו בשיא כוחו.

שימו לב למערכת הקירור של הרכב – בימי חורף וגשם קורה שהרדיאטור מחליד ולהחלפת נוזל הקירור יש מטרה חשובה למנוע חלודה שעלולה להביא לסתימתו. מומלץ גם לשטוף מדי פעם את הרדיאטור מחלקיקי לכלוך ובוץ שחדרו לגופו.

האם המגבים שלכם תקינים? מגבים שעושים את עבודתם הם נדבך חשוב לשיפור תנאי הראות ברכב. מומלץ לרכוש מגבי חורף ייעודיים עם שכבת גומי עבה יותר לשימוש בימי גשם כבד. בימים קרים במיוחד כדאי להקפיד ולכבות את המגבים לפני כיבוי מנוע הרכב מחשש שיקפאו על השמשות והשליטה בהם תשובש.

סעו עם טנק דלק מלא – הוא לא חייב להיות מלא עד הסוף אבל בשום אופן אל תגיעו לקו האדום. בימי חורף מנוע הרכב עובד קשה יותר כדי לחמם את כלל מערכותיו ובמקרים רבים צריכת הדלק גבוהה יותר. אין דבר יותר מתסכל מלהיתקע באמצע הכביש בלי דלק ובלי חימום.

נהיגה בחורף. ShutterStock
אם יש לכם תהיות ושאלות, אל תהססו לפנות למוסך הרכב שלכם/ShutterStock

הכירו היטב את הרכב שלכם

במיוחד אם מדובר ברכב חדש או ברכב מהשכרה. כן, כל המידע נמצא בספר הרכב אבל כמובן שאיש לא קרא אותו מעולם, כולל אתם. לפיכך, מומלץ להכיר את מערכות הרכב, השיפורים הטכנולוגיים שהוכנסו בו, הדרך להפעילם וכמובן, מה קורה אם הם לא פועלים לפתע. אם יש לכם תהיות ושאלות, אל תהססו לפנות למוסך הרכב שלכם ולקבל שירות שעשוי להציל חיים.

תיצמדו לסמארטפון – יבואניות הרכב המתקדמות מפעילות אפליקציות מידע שמסייעות לנהגים לתפעל טוב יותר את רכבם בחורף ובכלל. כדאי בהחלט להוריד את אחת האפליקציות שנוגעת לדגם שלכם ולעקוב אחר הוראות המידע. בין השאר תוכלו למצוא שם הסבר על נוריות האזהרה ברכב, איתור מרכזי שירות קרובים למיקומך, הנחיות וסיוע במקרה תאונה, סיוע בפתרון תקלות ברכב והכי חשוב הפניה לחילוץ.

וואלה! NEWS בשיתוף צ'מפיון מוטורס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully