וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החידושים הטכנולוגיים המסעירים שתראו במכונית הבאה שלכם

5.9.2017 / 8:30

140 קמ"ש על חשמל, מכונית שמסתגלת לנהג ומערכת שמונעת תאונה עם הולכי רגל בלי לסטות מהנתיב, שימשה קדמית שהיא מסך מולטימדיה וטביעת אצבע שמחליפה את המפתח המוכר. מהטכנולוגיות שהוטמעו בלקסוס LC500 ועד לחידושים שמחכים על מהדף: קבלו את הפיתוחים של עולם הרכב

לקסוס LC500 במבחן דרכים. אתר יצרן
ההשקה שלה היא הזדמנות טובה לסקור את החידושים הטכנולוגיים המסעירים של עולם הרכב. לקסוס LC500/אתר יצרן

פעם אפשר היה לשמוע אותן מגיעות מרחוק. כף הרגל שלוחצת על הדוושה בכוח ורעש המנוע שמגיב במהירות לפעולה האנושית היו עושים את שלהם – והראש היה מסתובב כמו מעצמו. הבילד-אפ היעיל והמהיר לא אכזב, ומכונית פאר כלשהי, מגובה במנוע ספורט ובנהג שרוצה להרשים, חתכה את האוויר בדרך למקום טוב יותר.

הרושם היה גדול, אבל בפה נותר טעם של מאמץ יתר, אולי כי אף אחד לא רוצה לשמוע אותך מכריז על בואך. ב-2017, מסתבר, השקט החרישי מסמן דווקא את העוצמה הגדולה ביותר.

לרגל השקתה של LC500 החדשה, יצאה חברת לקסוס בפרויקט Experience Amazing אשר דוגל ביצירתיות מעוררת השראה המובילה לשילוב של יוקרה ואיכות. מותג הרכב היוקרתי שם דגש על חשיבה פורצת דרך, ביצועים סוחפים וטכנולוגיה מעוררת דמיון, שיוצרים יחד מכונית שהיא חוויה. פרויקט זה הוא הזדמנות טובה לסקור את החידושים הטכנולוגיים המסעירים של עולם הרכב. כמו בכל חידוש, רכבי העל יובילו את השינוי לפני שאמצעים אלה יהפכו לאמצעים המותקנים גם במכוניות משפחתיות או קומפקטיות. הנה כמה חידושים טכנולוגיים בלקסוס LC500 ובכלל, שמסמלים כיום את החזית החדשנית של עולם הרכב.

כך עובדת מערכת Lexus Safety System שמזהה סכנות בכביש

חגורות בטיחות עם חיישנים ומערכת שבולמת אוטומטית

האם לחיצת חירום על הבלמים מרמזת שאנחנו נהגים פחות טובים כי לא שמנו לב לסכנות שבדרך? נראה שכן. לרוב זהו הגורם האנושי שמוביל לתאונות דרכים רבות. מקרי המוות בארה"ב עלו ב-14% במהלך השנתיים האחרונות, כאשר למעלה מ-40,000 בני אדם נהרגו במהלך תאונות ב-2016. הסחת הדעת שגורמים הסמארטפונים היא עוד גורם לתאונות.

בתערוכת הטכנולוגיה השנתית CES אפשר היה לקבל הצצה לעתיד עולם הרכב. ג'נרל מוטורס, לדוגמה, מפתחת את טכנולוגיית eye-tracking - מצלמות בתוך המכונית עוקבת אחרי תנועת העיניים של הנהג ובכל פעם שהוא מוריד את עיניו מהכביש למשך שתי שניות, המערכת מצפצפת ומתריעה על הסחת דעת מסוכנת; דגם עתידי של ניסאן ליף, יאפשר להשתמש באנרגיה שנותרה בסוללות שלו להזנת רשת החשמל הביתית; קרייזלר מפתחת מיני-וואן חשמלי עם מושבים מודולריים שניתן לפרק ולמקם בצורות שונות, גג שקוף וסוללות המספקות טווח נסיעה של 400 ק"מ; חברת פורד מפתחת סנסורים שיולבשו על חגורת הבטיחות וההגה שינטרו אחר מצבו הגופני של הנהג והמכונית תוכל להתקשר לעזרה ראשונה במקרה שהנהג חש ברע או חלילה חווה התקף לב.

ומה צופן העתיד, בעולם שבו כלי הרכב הכי מתקדם על הכביש הוא השראה לשיפור הבא? לקסוס עוסקת ללא הפסק בבטיחות, והמערכות הבאות שלה צפויות להתריע בפני הנהג על סכנות ולהתערב באופן פעיל למניעת תאונה. כך נהנים כבר כיום נהגי ה-LS החדשה ממערכת Lexus Safety System +, שמסוגלת – לראשונה בעולם - לזהות הולכי רגל באופן אינטואיטיבי, לבלום אוטומטית כדי למנוע התנגשות ולעקוף אותם תוך הישארות בנתיב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

צפו איך טכנולוגיית eye tracking באה לידי ביטוי בכביש

כשמפתחות הרכב יהפכו לפריט נוסטלגי

במאה השנים האחרונות המכונית הפכה לחלק בלתי נפרד מאיתנו. היא מסמלת עצמאות, היא מאפשרת ניידות והיא מסמלת מעמד חברתי. מדי שנה ישנם שינויים טכנולוגיים שהופכים אותה למתוחכמת יותר, נוחה יותר ובטיחותית יותר – ורמת הביצועים עולה בהתמדה. הפיתוחים הטכנולוגיים בתחומים אלה הם רבים. יצרניות הטכנולוגיה מפתחות כיום את מערכת Driver Override Systems המורכבת מחיישנים שיגרמו למכונית לשלוט בבלמים בהתאם לתנועה בכביש והמכונית תעצור גם אם הנהג יסחט את דוושת הגז.

חידוש נוסף צפוי להפוך את מפתחות הרכב לפריט נוסטלגי, משום שהדבר הבא שיניע את המכונית שלכם יהיה גלגל העין או קורא טביעת אצבע. מסכי המולטימדיה שיש כיום במכוניות הן הכנה מצוינת לדבר העתידני הבא: שימשה קדמית שחלקה יהפוך למסך ניווט ויקל על הנהג לראות את תוואי הדרך מבלי להסיט את ראשו הצדה ולהתעדכן במפגעי דרך ופקקי תנועה.

מהירות שקטה

ההנעה ההיברידית, לדוגמה, הפכה מטכנולוגיית נישה להצלחה גדולה. בשנים האחרונות נעות בכבישי העולם מיליוני מכוניות היברידיות. מערכת ההנעה, השואבת את נקודות החוזק של הבנזין והמנוע החשמלי, חוסכת בדלק, מצמצמת פליטה ומאפשרת נהיגה חלקה, שקטה ומתקדמת.

לקסוס 500 LC היא מכונית היברידית שמתעלה גם מעל הרף הגבוה שהוצב בשנים האחרונות, ומצוידת כבר ב-multi stage hybrid system, מערכת שמגבירה עוד יותר את הנאת הנהגים, משדרגת את ניצול פליטת הדלק ומאפשרת תגובה ישירה יותר לפעולות הנהג המובילים לביצועים טובים יותר. איך זה מרגיש על הכביש? כוח רב יותר בזמן האצה ממצב עמידה, שיוט במהירות גבוהה בסל"ד מנוע נמוך יותר, ונסיעה במהירות גבוהה (עד 140 קמ"ש) במצב חשמלי לחלוטין.

איך עובדת Brake Override System? צפו

יד יציבה על ההגה

הטכנולוגיה המתקדמת לא שוכחת את האדם שמאחורי ההגה. מערכת היגוי שהושקה זה מכבר היא על ידי ניסאן היא ה-ProPilot, מערכת נהיגה אוטונומית בסיסית המבוססת על מצלמה קדמית המזהה כלי רכב וסימונים על הכבישים ושומרת את המכונית במרכז הנתיב. המערכת מסוגלת להפעיל בקרת שיוט סתגלנית, ושולטת על ההגה החשמלי והבלימה.

בלקסוס LC500 הותקנה מערכת DMI (driver's mind index) שמסתגלת באופן מידי לסגנון ולהתנהגות הכביש שלנו, בלי שנטריח עצמנו ונבחר מצב נהיגה שונה. כך, למשל, מתגים שמוקמו מאחורי ההגה מאפשרים לנהג לעבור להילוכים ידניים – ולהעלות עוד יותר את מפלס האדרנלין.

לקסוס לא עצרה שם בדרכה להפוך את המכוניות שלה לבטוחות, מהנות ומאובזרות יותר. תפיסת העיצוב הדומיננטית שלה, שהביאה לעולם את מכונית הקופה היוקרתית, התגברה על אתגרים רבים בדרך, ועשתה שימוש מוקדם בסימולציות מתוחכמות של מבחני ריסוק, ובשיטות ריתוך לייזר חדשות ההופכות את השלדה לחזקה וקשוחה יותר, תוך שיפור הבטיחות והתמרון.

הצבת הנהגים במרכז תהליך החשיבה איפשרה לחברה להציג לעולם גם את טכנולוגיית הננו החכמה, המתמקדת באחד האלמנטים החשובים ביותר לנהג הישראלי באשר הוא – מיזוג האוויר. כך, מאפשרת מערכת S-Flow שליטה יעילה ומדויקת בתא הנוסעים, ולא מזניחה גם את אפשרויות הבידור והמולטימדיה: עם מסכי מגע גדולים, ממשקים מתקדמים והפעלה חלקה, מרחוק ומקרוב, לא נותר לנהג אלא לנסוע ללא הפרעות, וכבישי ישראל פשוט דורשים את זה.

וואלה! NEWS בשיתוף לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully