ב.מ.וו X7: מבחן דרך. קינן כהן, קינן כהן
ב.מ.וו X7: מבחן דרך/קינן כהן, קינן כהן

הגדול מכולם?

5.9.2019 / 13:14

עם מימדים מלוא העין, גריל שקשה להוריד ממנו את העיניים ובאופן כללי הופעה שזועקת "שלי הכי גדול" - ב.מ.וו X7 הוא ההעזה הנוכחית של ב.מ.וו לעשות דברים אחרת. שווה 890 אלף שקלים?

אני יכול לכתוב לכם מניפיסט ארוך על ב.מ.וו של השנים האחרונות ומה קרה לה. איך הפכה היצרנית הבווארית מבבת עינם של טהרני הנהיגה שלא התפשרו על קוצו של יוד, לסופר-מרקט מאוד יוקרתי של כל דגם בכל נישה אפשרית, רובם עדיין אמת המידה לדינאמיות בקבוצה שלהם, אבל כאשר הממוצע הכללי יורד, זה לא מה שהיה פעם.

אבל יש דבר אחד שאי אפשר לקחת מב.מ.וו - היא כן מעיזה. כאשר קל מאוד לשבת על הגדר, לראות מה הולך טוב ואז להצטרף לטרנד - ב.מ.וו לא חששה לנסות משהו אחר, חדש, שונה מאוד. היו מקרים שזה פגע בול, כמו X6 (לא נתווכח על העיצוב), היו פעמים שחשבתי שהיא איבדה את זה לגמרי כמו 5GT (לא נתווכח על העיצוב - מחריד).

ב.מ.וו X7: מבחן דרך. קינן כהן, קינן כהן
צריך רגע, שניים או שבעה כדי לעכל את הקיר הזה של החזית/קינן כהן, קינן כהן

ה-X7 הוא שוב אחת אותן סיטואציות שבה ב.מ.וו עושה פשוט מה שנראה לה נכון. נכון שמרצדס כבר הייתה שם עם ה-GLS, אבל בב.מ.וו לא רצו רק לייצר לימוזינה בצורת קרוסאובר, אלא רכב שגם ייסע כמו ב.מ.וו. בנוסף, היא רואה את מכוניות הנוסעים נחלשות והקרוסאוברים עולים, היא מציבה מקבילת קרוסאובר לכל אורך ורוחב שדרת הדגמים שלה ובדרך כל בשר, אחרי X1, X2, X3, X4, X5, X6 מגיע גם X7

מטראז' חיצוני ופנימי

הוא נראה גדול בתמונות, הוא ענקי במציאות. ב.מ.וו X7 הוא בפירוש לא כלי הרכב שאתם רוצים להסתובב איתו בלי למשוך תשומת לב. מהגריל הענק שלו והפנסים הקדמיים שפשוט יוצרים קיר טיפוס, דרך הפרופיל הרבוע ועד האחוריים שנוקטים כל טריק עיצובי הידוע לאדם, אבל לא מצליחים לטשטש את העובדה שאתם נוהגים בכלי רכב גדול מאוד. 515 ס"מ לאורך ושני מטרים לרוחב הם לא משהו שאתה משחיל לכל מקום. אולי בחניות בגדלים של אמריקה זה בסדר, אבל בישראל, לא פשוט בכלל.

ב.מ.וו X7: מבחן דרך. רמי גלבוע, קינן כהן
שפע טכנולוגיה ואיכות חומרים מעולה בכל מקום המרווח, מיותר לציין - פנטסטי/קינן כהן, רמי גלבוע

ויש עוד עניין, כל הגודל הזה? הוא לא נשאר בחוץ. כאשר הדלת הכבדה הזו נטרקת יש ממש רגע שאתה מביט מסביב בתוך תא הנוסעים על חדר, אשכרה חדר עם המון חלונות מסביב. אלמלא כמויות העור מסביב יכולתי לצעוק ולחכות להד שיחזור מתא המטען. וכאשר יש הרבה מקום יש גם הרבה מה לשים בו, מה זה הרבה, ערימות של טכנולוגיה ואבזור בכל פינה שמסתכלים אליה. אני לא הולך לפרט פה את הכל, אני אתן לכם רק חלק קטנטן בתור תנופה ומשם אתם תמשיכו לבד: עור מרינו על כל שבעת המושבים - V, כיוון חשמלי לשתי שורות המושבים הראשונות - V, קיפול חשמלי של השורה השנייה והשלישית - V, קירור וחימום למחזיקי הכוסות - V, שקעי USB-C בכל המושבים עם הכנה לטאבלט - V, יש אפילו ארבעה איזורי אקלים במערכת המיזוג, אני לא בטוח שלכדור הארץ יש כל כך הרבה איזורי אקלים...

ב.מ.וו X7: מבחן דרך. רמי גלבוע, קינן כהן
תנאי לימוזינה במושב האחורי/קינן כהן, רמי גלבוע

כל השפע הזה נשלט מ-12.3 אינץ' של מסך מולטימדיה, אבל בב.מ.וו השכילו לשמור גם על כפתורים פיזיים לצידו עבור מערכת השמע והמיזוג. זה גם מאוד קשור לעובדה שבמכונית הזו, שאפשר לומר שהיא מקבילה קרוסאוברית לסדרה 7 - לא בדיוק נוהגים חבר'ה צעירים וכל שפעת הטק המסחררת פה, לא תעבוד בהכרח אצל מבוגרים. מסך זהה בגודלו מציג בפני הנהג את נתוני הנהיגה, אפשר לקבל את הבחירה שלהם בתצוגת מד סל"ד "הפוך" שנע נגד כיוון השעון, כדי למקסם את שטח התצוגה במרכז, אבל דווקא שם אפשרויות ההתאמה והמשחק בין סוגי התצוגות לא גדול.

אלמנט אחרון לגבי סביבת הנהג היא ידית ההילוכים עם גימור הקריסטל עליה. כן, ב.מ.וו הסבירו שזה נראה מ-א-ו-ד יוקרתי והסינים משוגעים על זה, ועל הגריל הענק - שילכו לעזאזל - האנשים האלו גם אוכלים כלבים. באיזה קטע הם אמת המידה שלכם לטעם טוב?! אבל הבעיה היא לא רק אסטטיקה אלא גם פרקטיקה - הקשקוש הזה נוצץ באור באופן מציק. זה כמו לנהוג עם כדור דיסקו בתוך הקונסולה.

ב.מ.וו X7: מבחן דרך. יצרן, קינן כהן
ידית הקריסטל, יפה באולם התצוגה, מציקה בעולם האמיתי/קינן כהן, יצרן

גם בשורת המושבים השנייה נשמר עניין המרווח ברמת טרקלין מהודר, ישיבה ברגליים משוכלות בהחלט באה בחשבון, המושבים גדולים מאוד, והתצפית החוצה מצוינת. גם שורת המושבים השלישית מרווחת, אם כי כאן מרווח הרגליים רק "טוב".

תא המטען סביר בשימוש בשלוש שורות המושבים עם 326 ליטרים, ומפלצתי עם 750 ליטרים בקיפול שלה. הדלת המפוצלת שלו מקלה את הגישה למרות הסף הגבוה שלו אבל כדאי לחשוב עם מתקן עיגון כי הוא עמוק מאוד ולחלץ תיק או שישיית מים מעומק התא דורשת ממש טיפוס פנימה.

ב.מ.וו X7: מבחן דרך. רמי גלבוע, קינן כהן
שורת המושבים השלישית טובה יותר מחלק מהמושבים האחוריים של משפחתית ממוצעת/קינן כהן, רמי גלבוע

ענק בעיקולים

שלוש יחידות הנעה עומדת בפני לקוח ה-X7. בנזין 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטרים עם 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ, סופר דיזל בנפח 3.0 ליטרים עם 400 כ"ס ו-77.5 קג"מ והמנוע השלישי, זה שנמצא במכונית המבחן הוא הגרסה המתונה שלו. כאן יש 265 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-63.2 קג"מ מ-2,000 סל"ד.

נתון המומנט חשוב פה, כי הוא זה שאחראי לכך שעם משקל של 2.5 טונות (כולל נהג רזה), הוא עדיין יוצא מהמקום בתנופה מאוד מרשימה, ממש לא כזו שאתם מצפים מהגודל הזה. וזו תנופה שלא ממש מפסיקה בעוד הוא מדפדף דרך שמונת ההילוכים שלו, מעלה ומוריד בחלקות ומהירות בכל פעם שצריך להאיץ אותו לעקיפות מזדמנות.

ב.מ.וו X7: מבחן דרך. רמי גלבוע, קינן כהן
3.0 ליטרים, שישה צילינדרים בטור, המספרים הקלאסיים של ב.מ.וו/קינן כהן, רמי גלבוע

אבל לפני שנצא אל הכבישים המהירים והמפותלים, אנחנו מחלצים אותו מהעיר. לוקח זמן, אפילו הרבה זמן להתרגל למימדים שלו. מעברי נתיב או השתחלות בסמטאות וחניונים הם לא כוס הבירה שלו. למרות שיושבים הרבה הרבה מעל לגגות המכוניות ואפילו הג'יפונים שמסביב, המימדים שלו מאוד נוכחים והופכים את התמרון לתענוג מפוקפק.

מן הצד השני, תענוג לא מפוקפק כלל, אלא אפילו כזה שמעודד אותך להמשיך עוד ועוד זו יכולת השיוט שלו. קבעו את בקרת השיוט האדפיטיבית, או תשלטו בקצב בעצמכם - לא משנה איך אתם אוהבים את קרוז האספלט שלכם. יאכטת הפאר המגודלת הזו שואבת קילומטרים בדממה ונוחות. למעשה הביקורת היחידה עליו בתחום הזה קשורה לצמיגים שלו. חישוקי 22 אינץ' זה גודל שכאשר הוא מחובר לחתך 40 ורוחב של 275 מלפנים ו-35 על רוחב של 315 מאחורה הם מאוד לא ידידותיים לשברים בכביש.

ב.מ.וו X7: מבחן דרך. רמי גלבוע, קינן כהן
מרשים בסיבובים, עד שמתקרבים למגבלות/קינן כהן, רמי גלבוע

יש שני דברים שאתה חייב להיות באמת מטומטם כדי לעשות עם ה-X7, הראשון הוא לנהוג בו ממש-ממש חזק ומהר והשני הוא להיכנס איתו לשטח. ברור שעשינו את שניהם... בכביש המפותל, אין מה לעשות, עם כל התחכום, ההנעה הכפולה, מצב הספורט וסוליות הצמיגים האדירות, לגובה, למשקל ולפיזיקה יש חוקים משלהם - עד מהירות מסוימת הוא יכיל את העסק, ויעשה את זה בביטחון רב ואפילו טוב להפתיע. ויש את הרגע הזה שמפריזים, ואז הוא מסמן באופן הכי ברור שלא טוב לו. הוא יתנודד, ירכון וירטון שככה לא מתאים לו להמשיך.

מה לגבי השטח? בהיעדר נעילת דיפרנציאל, מיגון מכל סוג, עם סרחי עודף אדירים, מתלי אוויר שמואילים להניף את המרכב רק עד מהירות הליכה מהירה בערך ועוד לא דיברנו על הקושי להבין איפה נמצא כל גלגל ופינה של המרכב - אתם מבינים את הכיוון הכללי - והוא מצביע החוצה אל הכביש הסלול.

ב.מ.וו X7: מבחן דרך. רמי גלבוע, קינן כהן
הוצא מהקשרו, דהירת שבילים על ה-X7 היא לא תמיד רעיון טוב, ברור שעשינו את זה/קינן כהן, רמי גלבוע

בשבחי הגודל

אחרי יומיים ארוכים ועמוסי קילומטרים ושעות עם ה-X7, אני עדיין יושב ומנסה למקם אותו במשבצת מוכרת. זה לא פשוט, ולא רק בגלל המימדים שלו. הוא כן רכב מעולה בתכלית, מרווח בצורה יוצאת מן הכלל, בעל נוכחות, מאובזר, אפילו מרשים עם צריכה כוללת של 10 ק"מ לליטר ואני בהחלט יכול לראות בו כרכרה מצוינת לשינוע VIP באופן שאין לו הרבה תחרות. מצד שני, הוא עוד מכונית שמתרחקת ממה שב.מ.וו עשתה מעולה במשך עשרות שנים לכיוון שגם כאשר היא בחרה ללכת בו, היא לא עשתה את זה בשביל משל עצמה, אלא פשוט עשתה את זה טוב מהאחרים.

ב.מ.וו X7: מבחן דרך. קינן כהן, קינן כהן
ב.מ.וו X7: מבחן דרך/קינן כהן, קינן כהן

ישראל היא אמנם לא שוק יעד מרכזי לסוג כזה של כלי רכב, אלא בעיקר רוסיה, סין, מדינות המפרץ והשכונות היקרות של לוס אנג'לס. במחיר של 890 אלף שקלים, ברור שהוא לא בדיוק רכב בר השגה, אבל תהיו בטוחים שאת היחידות שכן יימכרו כאן - אתם ממש לא תפספסו על הכביש.

ב.מ.וו X7: מבחן דרך. קינן כהן, קינן כהן
אוי, תראו מי פה.../קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: ב.מ.וו X7

מנוע, הנעה: דיזל, טורבו, 6 צילינדרים, כפולה
נפח: 2,993 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 4,000/265
מומנט/סל"ד (קג"מ): 2,000/63.2
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 515
רוחב (ס"מ): 200
גובה (ס"מ): 181
בסיס גלגלים (ס"מ): 311
תא מטען (ליטרים): 326 (750 בקיפול השורה השלישית)

ביצועים:
תאוצה 0-100: 7 שניות
מהירות מירבית: 227 קמ"ש

מחיר:
890 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully