מיואשת. ShutterStock
ShutterStock

שחררי: 9 פעולות שאת יכולה לעשות כשאת תקועה על האקס

בשיתוף OkCupid

31.10.2019 / 7:49

לכולנו זה קרה, וכנראה שעוד יקרה - לפעמים אנחנו פשוט נתקעות על מישהו, מסרבות לשחרר, ואומרות לעצמנו שזה בגלל שזה גורל, ושנועדנו להיות יחד. ובכן, זה בדרך כלל לא המקרה, והנה כמה דברים שאפשר לעשות כדי לעזור

ההרגשה הזאת של להיות תקועה על מישהו שלא רלוונטי, עלולה להיות מאוד מתסכלת. בייחוד אם מדובר באדם שהייתה איתו מערכת יחסים משמעותית, וכיום אתם כמו שני זרים. את יודעת שאין לזה יותר מדי סיכוי, אבל משהו בתוכך מסרב לשחרר את זה. גם אם הקשר נגמר ברע ומערכת היחסים הייתה לא מוצלחת לכל אורכה, וגם אם הוא זה שנפרד ממך בצורה הכי אכזרית שיש - הלב רוצה את מה שהוא רוצה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

למה זה קורה? למה עוד יש רצון לחזור לבחור שגרם לשברון לב כל כך גדול, אפילו אם החברות עדיין אוספות את החתיכות שלך מהרצפה? יש לזה כל מיני סיבות. אחת מהן היא שיכול להיות שלא חווית סגירת מעגל. בייחוד במקרים בהן הוא נפרד ממך, אם את לא מרגישה שהבנת למה הוא עשה את זה או שאת חושבת שהסיבה לא מוצדקת, זה לגמרי יכול להשאיר אותך עם רצון לעוד. יכול להיות שאת מרגישה אשמה בפרידה, מלקה את עצמך על הדברים שעשית, וחושבת "איך יכולתי לעשות את הדברים אחרת?". ואולי את פשוט חושבת שלא תמצאי מישהו יותר טוב, או מישהו בכלל, ושכנראה מערכת היחסים הדפוקה הזאת היא מה שמגיע לך, ואת חייבת להחזיר אותה, אחרת תישארי לבד לנצח.

זה לא נכון!

לא משנה מה הסיבה, את יודעת שעדיף לך לשחרר, כי ביננו, בודדים המקרים שבהם אקסים חזרו להיות ביחד ו"הם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה", ובמקרה הזה את גם יודעת שאושר לא היה שם מלכתחילה, אחרת זה לא היה נגמר ככה. אבל איך לעזאזל עושים את זה? נכון, זה לא הדבר הכי פשוט, וזה עשוי לקחת קצת זמן, אבל זה לחלוטין אפשרי.

הקשיבי למוזיקה עצובה
כן כן, תני לרגשות לשקוע קצת. זו ירידה לצורך עליה. מחקר מ-2014 הראה כי האזנה למוזיקה עצובה יכולה לעורר רגשות חיוביים אצל המאזין, כמו שלווה. אז אל תכפי על עצמך שמחה מאולצת עם שירים אופטימיים מדי שלא מתאימים כרגע. תכיני לך פלייליסט טוב עם קצת אדל, קצת לאנה דל ריי וקצת זהבה בן. תני לרגשות האלה לצוף ולדמעות לעלות, ואז, בהדרגה, שחררי אותם.

תבלי קצת עם הבסטי
תודי באמת - החצי השני שלך הוא למעשה החברה הטובה שלך. זאת שאת יכולה לדבר איתה על הכל. שמצד אחת לא תהיה שיפוטית, אבל מצד שני תגיד לך את כל האמת בפנים, כי זה לטובתך ואת יודעת את זה. קחי לך את הזמן להיות איתה, כי אלוהים יודע שהזנחת את הקשר איתה כשעוד הייתם ביחד. צאו לבלות, שבו בבית קפה וקשקשו, או סתם תהיו יחד בבית ותראו סרטי אימה - מה שעושה לך את זה. זה יעזור להוריד את הסטרס, וגם יעסיק את המוח שלך במקום לחשוב על הבחור.

היזכרי בצדדים הרעים של הקשר
הרי בין אם רצית את הפרידה הזאת ובין אם לא, כנראה שהיו דברים לא טובים בקשר הזה, והגיע הזמן להשתמש בהם לטובתך. הוא היה מעדיף את החברים שלו על פנייך? הרגשת שאת עושה הכל בבית? הוא היה קנאי מדי ולא נתן לך ספייס? נסי להיזכר בדברים האלה ובאיך הרגשת כשחווית אותם. אלה יכולים להיות גם דברים קטנים כמו התרחקות מהחברות או הרגלים מעצבנים שהיו לו. אם את מרגישה שקשה לך להיזכר כל פעם, או שהדברים הרעים הולכים והופכים לזיכרון מטושטש - עשי לך רשימה כתובה, ותחזרי אליה כל פעם שאת מרגישה שהרצון לדבר איתו חזק ממך.

זוג משועמם. יח"צ,
היזכרי בדברים הרעים שהיו בקשר/יח"צ

הכיני רשימה של דברים שהוא לא הסכים לעשות איתך
תחשבי על הדברים האלה שרצית לעשות והאקס אמר לך "לא". מסעדה חדשה, הופעה שרצית או טיול במקום שלא עניין אותו ללכת אליו. הכי יעיל יהיה אם תכיני באקט-ליסט (רשימה של דברים שאת רוצה לעשות) של אחרי פרידה, מלאה בדברים שרצית לעשות ולא עשית בגלל האקס, ולמחוק כל פעם שאת עושה משהו. את יכולה לקחת איתך חברה או ללכת לבד, אבל בכל מקרה, תעשי הכל - וכן, אנחנו לגמרי מתכוונות גם לבחור הזה ששמת עליו עין כבר תקופה.

בני לעצמך סדר יום חדש
כשהייתן בזוגיות, היה לך סדר יום הכולל שיחות ומפגש עם האקס, מן הסתם. עכשיו, כשזה נגמר, יכול להיות שנשאר איזה מן חלל חסר, שגורם לך להיתקע בגעגועים לאקס וכתוצאה לעכב את השחרור, פשוט כי הוא חלק מהשגרה. תחליפי את הרוטינה הזוגית באחת שמתרכזת בך, מיועדת לשפר את חייך, ולהגשים את המטרות שלך. בהזדמנות זאת, את יכולה להכניס לשגרה החדשה למידה של דברים שהוא היה נוהג לעשות בשבילך, ולהוכיח לעצמך כמה טוב את יכולה להסתדר בלעדיו.

טיהור
אם הייתם זמן משמעותי ביחד, סביר להניח שהדירה שלך מלאה בחפצים ומתנות ממנו, או בשמם האחר - דברים שמזכירים לך אותו ולא נותנים לך להמשיך הלאה. איך אפשר באמת להתגבר על למישהו כשאת ישנה בחולצה שלו מהטירונות? יאללה, הגיע הזמן לעשות ניקיון רציני ולהעיף את כל הדברים הקטנים האלה מהבית. אם אלו דברים יקרי ערך ואת רוצה להחזיר לו אותם, בקשי עזרה מחברה או ממשפחה, כדי שלא תצטרכי לפגוש אותו (ואל תשאלי אותה אחר כך איך היה, מה הוא אמר, ואם הוא נראה מאושר!).

זוג במהלך דייט. ShutterStock
ריבאונד זו לא מילה גסה/ShutterStock

טיהור גם ברשתות החברתיות
את לעולם לא תצליחי לגמרי להתגבר עליו אם את תמשיכי להיכנס לו לפרופיל ולעשות לו סטוקינג על החיים. זה לא באמת משנה עם מי הוא בילה אתמול בלילה או אם נוספו לו בנות חדשות לחברים. שחררי את האובססיה, והיפרדי ממנו גם ברשתות החברתיות. באותה הזדמנות את יכולה גם למחוק את התמונות שלכם יחד, כי כנראה שאת לא באמת בשלה לדפדף בהן. אם המצב חמור, לכי על זה ומחקי גם את ההודעות, הווצאפים, המיילים וכל התכתבות דיגיטלית שהייתה לך איתו, כי כשהלב כואב, אלו בדיוק החומרים שמהם עשויים לילות של בכי, געגועים וזיכרונות.

ריבאונד היא לא מילה גסה
כדאי לך לשקול את כזה ברצינות. מחקרים הראו כי אנשים שהיו בריבאונד עם מישהו חדש אחרי הפרידה היו יותר מאושרים מאנשים שנשארו לבד. אין באמת תקופה מסויימת שאת צריכה לחכות כדי להמשיך הלאה, אז אם יש מישהו שמוצא חן בעינייך ובא לך עליו, פשוט לכי על זה, אל תחשבי יותר מדי מה הולך להיות איתו. זה לא עניין של חיים ומוות, אלא רק עזרה קלה להתגבר על האקס.

הצטרפי לאפליקציה או אתר הכרויות
הגיע הזמן להמשיך הלאה, והדרך הקלה ביותר לעשות את זה היא אונליין. המבחר הגדול של בחורים, הקלות שבה אפשר לפנות אליהם והעובדה שלא באמת צריך לצאת מהבית, להתייפות ואשכרה להתחיל עם מישהו או לחכות שיתחיל איתך יכולה להקל מאוד על החזרה לשגרת הדייטים. אגב, אם את כבר מורידה אפליקציה - תבחרי נכון. לכי על אפליקציה כמו אוקיי קיופיד, כזאת שאת יודעת שיש בה אנשים שמחפשים מערכת יחסים רצינית ולא סתם להיכנס לך למיטה.

מערכת Sheee, בשיתוף OkCupid

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully