טויוטה CHR המחודש. קינן כהן, קינן כהן
טויוטה CHR המחודש/קינן כהן, קינן כהן

ריפרש

1.12.2019 / 10:13

כאשר הוצג, טויוטה CHR היה טויוטה אחרת לגמרי ממה שהכרנו. עיצוב נועז, מחודד, מוחצן, הכי לא "טויוטה" שיש. מה עושה לו רענון אמצע החיים שלו ולמה החידוש הכי מרענן בו לא יגיע אלינו?

מתיחת פנים הן עניין שגרתי בעולם הרכב. יש בהן מקיפות ויש קלילות, הן משמשות את היצרניות במספר אופנים. לעיתים הן מקצה שיפורים, לעיתים משמשות לעדכן במכונית קיימת טכנולוגיות חדשות, תיקון הדרוש תיקון - אבל המטרה העיקרית היא אחת לרענן ולהאריך את חיי המדף של המכונית אל מול התחרות.

מתיחת הפנים של טויוטה CHR, שהוצג ב-2016, הגיע אלינו ב-2017 והפך ללהיט בן לילה היא סימון V על כל הבוקסות האלו, בחלקן הוא קטן בחלקן גדול, אבל לא נותרה אחת בלי סימון. אחרי הכל, אמרתי פעם למישהו - טויוטה הם הגרמנים של תעשיית הרכב היפנית.

טויוטה CHR המחודש. קינן כהן, קינן כהן
העיצוב החיצוני עדיין יציאה מרעננת, על כך הנגיעות בו מתונות וזעירות/קינן כהן, קינן כהן

נגיעה, פיקס

אפשר להתווכח עד מחר אם טויוטה CHR הוא רכב יפה או לא, אבל האמת היא שזה ממש לא משנה. טויוטה CHR הוא בעיקר שונה מאוד. זה היה ועדיין כרטיס הביקור המרכזי שלו. מאות לקוחות בישראל קנו אותו במכירה המוקדמת עוד בטרם ראו בדל ונטיל של הדגם. 400 אלף לקוחות באירופה עשו את זה גם כן במהלך שנות השיווק שלו. הצלחה שנייה שרשם הדגם קשורה להישג אחר שלו, 68 אחוזים מהלקוחות שלו, כך לפי טויוטה, הם לקוחות שקנו טויוטה בפעם הראשונה. המכונית האחרונה שעשתה את זה אצלם הייתה הפריוס. על כן, העיסוק של טויוטה בעיצוב החיצוני היה מינורי. גריל חדש, פגוש חדש בו פנסי הערפל החליפו מיקום, תאורת לד, איתות משולב בפנסים ואיתות אחורי דינאמי. ספוילר ודיפיוזר חדש בגרסאות ה-2.0 ליטרים (ניגע בהן בהמשך) וצבעי מרכב וגג חדשים.

טויוטה CHR המחודש. יצרן, אתר יצרן
את עיקר העדכון בתא הנוסעים לא רואים, הוא קשור לבידוד הרעשים/אתר יצרן, יצרן

גם בתא הנוסעים השוני הוא קטן מאוד. חומרי דיפון רכים יותר, כיוון גובה למושב, ברמות הגימור הגבוהות הוא גם חשמלי. מערכת המולטימדיה וויתרה על המראה ההיטקי של כפתורי מגע לטובת כפתורים פיזיים תודה לאל. אגב מערכת מולטימדיה, היא כעת מציגה תאימות למכשירי אפל ואנדרואיד כמו גם אפליקציה חדשה שמנטרת את ביצועי הנהיגה ומציעה טיפים לשיפור צריכת הדלק. זו הרשמית של טויוטה לא זמינה בישראל, אבל אחת דומה מאוד תוצע בקרוב על ידי היבואנית.

טויוטה CHR המחודש. יצרן, אתר יצרן
המרווח בסדר, זו הראות החוצה שמעניקה תחושה של צפיפות בחלק האחורי/אתר יצרן, יצרן

אז בעוד קוסמטיקה היא חלק שקל יחסית לטפל בו במתיחת פנים, ב"ברזלים" כבר קשה לגעת. כך ש-CHR, גם אחרי מתיחת הפנים עדיין מאתגר בראות החוצה, בעיקר לאחור, ובמושב האחורי, למרות שיש מרווח לשניים, מבנה הדלתות והחלונות האחוריים עדיין הופכים ישיבה בו לחוויה מאוד לא אוורירית וצפופה, גם אם לא בהיבט האובייקטיבי, לפחות בתחושה. כאן העיצוב החיצוני בהחלט גובה מחיר.

עוד תוספות שמקבל CHR במתיחת הפנים נוגעות למערכות הבטיחות, הוא יציע מעכשיו מלבד התרעת אי שמירת מרחק, תיקון סטייה מנתיב ובלימה אוטומטית, גם תאורה אדפטיבית, בלימה אוטומטית בזיהוי עצמים בנסיעה לאחור ובמקרה של תנועה חוצה.

טויוטה CHR המחודש. קינן כהן, קינן כהן
נפח תא המטען כשל משפחתית קומפקטית, אבל הסף שלו די גבוה/קינן כהן, קינן כהן

נוחות אקוסטית

במסגרת מתיחת הפנים, החדשה המרכזית היא הצמדת מנוע ה-2.0 ליטרים החדש יחסית של טויוטה ל-CHR. הוא מציע 180 כ"ס ופגשנו אותו גם בקורולה החדשה וגם בלקסוס UX. בגרסאות האלו יש גם בולמי זעזועים אחרים והוא מקבל כיול מתלים שונה ומצב ספורט בתיבת ההילוכים. הביצועים על הנייר טובים משמעותית מאלו של ה-1.8, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות (לעומת 11 שניות). גם על הכביש ההבדל מוחשי מאוד, בתחילה זה ביציאה מהירה מהמקום ובהמשך בהרבה פחות דרמה ומאמץ בעליות. הכיול השונה של המתלים מורגש, ה-CHR בגרסת ה-2.0 ליטרים נותר מאוזן יותר בפניות, עם הרבה פחות גלגול גוף. אלינו, הוא לא יגיע, למרות העובדה שזה מנוע מתוחכם, חזק ונקי, על פי הנוסחה הירוקה של משרד התחבורה, הוא חורג לקבוצת זיהום גבוהה יותר, שמונעת ממנו הטבת מס ובכך מייקרת אותו משמעותית, מה שהופך את השיווק שלו ללא כדאי.

טויוטה CHR: מתיחת פנים/יצרן

אז אנחנו נשארים עם מנוע ה-1.8 ליטר ולו 122 כ"ס. השינוי העיקרי כאן הוא החלפת הסוללות מניקל מטאל לליתיון יון - שיפור באגירת האנרגיה וגם חיסכון של 15 ק"ג במשקל המכונית. שתי הגרסאות קיבלו כיול מחדש להגה במטרה להפוך את המשוב ממנו לטבעית יותר וגם שיפור בבידוד החומרים ב-11 מקומות כמו פסי האיטום של הדלתות, בתא המנוע, הקורות הקדמיות ובתי הגלגלים.

על הכביש, הדברים הקטנים נותרו זהים לגרסה הנוכחית, זה אומר שהמנוע מסתדר במהירויות עירוניות ובשיוט, אבל יציאה לעקיפה או עליות מתונות ומעלה כבר דורשות ממנו להתאמץ. חשוב לחדד, זה לא שהוא לא סוחב או בעל ביצועים נחותים באופן חריג - אלא פשוט מתאמץ וזה מורגש בעיקר בצליל שלו. צרפו לזה שימוש בתיבה רציפה וקיבלתם מתכון לדואט קולני במיוחד.

טויוטה CHR המחודש. קינן כהן, קינן כהן
טויוטה CHR המחודש/קינן כהן, קינן כהן

התנהגות הכביש טובה, אין פה הפתעות, לא לחיוב ולא לשלילה, אני יכול להניח שזה בדיוק מה שמחפשים הלקוחות שלו. הוא עדיין זריז בכניסה לפניות והוא לא יעשה שום דבר לא צפוי או מפתיע גם כשתלחצו אותו.

מה שכן היה מורגש הוא השיפור בבידוד הרעשים. מכונית שקטה יותר היא מכונית נוחה יותר, כן, גם בלי לשנות קליק אחד בבולמי הזעזועים, אפשר לעשות מכונית לנוחה יותר לנסיעה עם שיפור בידוד הרעשים שלה, במיוחד אלו שקשורים לרעשי כביש ורעשים מכיוון הבולמים, כאשר מעלימים את אלו, גם פחות מרגישים את אותם שיבושים כאשר הם מטפלים בהם.

טויוטה CHR המחודש. קינן כהן, קינן כהן
טויוטה CHR המחודש/קינן כהן, קינן כהן

ושוב איתכם

אז מתיחת פנים כמו שאמרנו נועדה בראש ובראשונה להשאיר את המוצר רענן. בקטגוריה בה רוב האנשים קונים בעיקר עם העיניים, הנכס העיקרי של טויוטה CHR היה ונותר המראה שלו, אם הוא יפה או לא יפה בעיניכם - זה לא מעניין בכלל. כאשר מעצבים מכונית בצורה כזו יודעים שיש אלמנט של הימור - פה זה הצליח להם ובגדול. אז במראה כמעט ולא נגעו, יחידת הכוח נותרת ללא שינוי, שכל כך מגיע לה, וגם הביקורת על המושב האחורי. כך שאנחנו נשארים עם שלושה סעיפים נוספים שהם: השיפור בתא הנוסעים שהיה רצוי, השיפור במערכות הבטיחות שהיה כדאי ושיפור בידוד הרעשים שהיה הכרחי. בשלושתם הציון שלו הוא טוב מאוד.

טויוטה CHR המחודש. יצרן, אתר יצרן
המראה החיצוני שלו היה, וכנראה ימשיך להיות גורם המשיכה העיקרי/אתר יצרן, יצרן

בימים אלו מתחיל שיווק מתיחת הפנים בישראל, "אפקט ההגעה" שלו כבר התעמעם, מתחרים חדשים מתייצבים, הם רעבים מאוד. צרפו לכך את ההתייקרות הצפויה במידה ותעודכן הטבת המס למכוניות היברידיות, וייתכן מאוד שה-CHR כבר לא ינהל את המערכה מולם עם יד קשורה מאחורי הספויילר.

על הצד הטכני: טויוטה CHR, 1.8 ליטר הייבריד

מנוע, הנעה: בנזין, 4 צילינדרים, היברידי, קדמית
נפח: 1,798 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,200/122
מומנט/סל"ד (קג"מ): 3,600/14.5
תיבת הילוכים: אוטומטית, רציפה

מידות:
אורך (ס"מ): 439
רוחב (ס"מ): 180
גובה (ס"מ): 157
בסיס גלגלים (ס"מ): 264
תא מטען (ליטרים): 377

ביצועים:
תאוצה 0-100: 11 שניות
מהירות מירבית: 170 קמ"ש

מתחרות:
מיצובישי ASX, קיה נירו, ניסאן קשקאי

מחיר:
טרם נקבע, הדגם הנוכחי: החל מ-140 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully