מבחן דרך: ב.מ.וו M135i. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: ב.מ.וו M135i/קינן כהן, קינן כהן

ממש לא מה שחשבתי...

16.2.2020 / 7:20

הב.מ.וו M135i ממש לא הייתה מה שציפיתי ממנה - זה היה פשוט נהדר. אז רגע לפני שאתם מפנים לה עורף על נטישת ההנעה האחורית, קחו אותה לסיבוב. ובאופן כללי אל תפנו לה עורף, היא נושכת

אחרי שב.מ.וו הפתיעה ועברה להנעה קדמית בסדרה 1 החדשה, כאשר היא מוותרת על נכס צאן ברזל של היצרנית הגרמנית, ומאפיין שליווה אותה מאז הושקה הקומפקטית של ב.מ.וו, היא מגדילה לעשות ואת הגרסה החזקה יותר שלה, לפחות עד כה היא מוציאה עם הנעה כפולה. לא הפעם הראשונה שקומפקטית חמה עושה את זה, פולקסווגן שם עם הגולף R, מרצדס עם הדור הקודם של ה-A קלאס (וגם הנוכחי בגרסת ה-A35AMG) וכמובן אודי שכבר שנים עם ה-S3 עושה שימוש בסוג ההנעה הזו. לא רק זה המשותף לשלושתן, אלא גם העובדה שהן לא החזקות ביותר במשפחתן (להוציא הגולף), אלא מנסות להוות סוג של פשרה דינאמית מסוימת תמורת מחיר זול משמעותית.

ב.מ.וו סדרה 1/יצרן

עלתה על מד"ס

למרות ההופעה הגוצית של הסדרה 1 החדשה, עם חבילת התוספות של ה-M135 שמגיעה עם התוספות של M פרפורמנס, היא מצליחה להיראות ספורטיבית ושרירית. השילוב של החישוקים, והקאליפרים הכחולים של הבלמים מאחוריהם, כונסי האוויר בספוילר הקדמי ועד הכנף האחורית, מייצרים הופעה שמטשטשת את העגלגלות שלה. כל זה יושב מצוין על הצבע הכחול של מכונית המבחן שהולם אותה מאוד.
תא הנוסעים בגרסה הזו מאובזר מאוד ביחס לסדרה 1 הרגילה בה נהגנו.

למושבים המעולים בבסיס מצטרף שילוב של עור הפוך ובד שמוסיף לתמיכה שלהם גם עוד קצת אחיזה בגוף. גם רשימת הצעצועים ארוכה מאוד והיא מסמנת V על כמעט כל תוספת שיש לשים פה. ממסך המולטימדיה הגדול והמפורט שניתן לתפעל במגע, דרך החוגה או בהפעלה קולית, ועד לוח המחוונים הדיגיטלי, שניהם בגודל 10.25 אינץ'.

מבחן דרך: ב.מ.וו M135i. קינן כהן, קינן כהן
בגרסה זו הסדרה 1 מציגה את סביבת הנהג האופציונלית והמאובזרת/קינן כהן, קינן כהן

על הרשימה הארוכה והמוכרת של מערכות הבטיחות הגרסה הזו מוסיפה את מערכת החנייה של הדור האחרון בב.מ.וו, שמסוגלת לנהוג לאחור עצמאית את 50 המטרים האחרונים.

מבחינת מרווח מלפנים ומאחור, כמו אחותה בעלת ההנעה הקדמית המרווח טוב מאשר בעבר, אבל לא משהו יוצא מגדר הרגיל - שני מבוגרים סבירי מידות. לשלישי לא יהיה מקום ביניהם ולא מקום לרגליים, בשל תעלת ההינע על הרצפה. תא המטען, כמו בגרסת ההנעה הקדמית עם 380 ליטרים ואת הגלגל החלופי מחליפה ערכת ניפוח.

מבחן דרך: ב.מ.וו M135i. קינן כהן, קינן כהן
שני נוסעים בלי בעיה, השלישי כבר ממש לא בכיף/קינן כהן, קינן כהן

הנאה כפולה ומכופלת

לב.מ.וו M135 כבר אין מנוע שישה צילינדרים בטור שיושב עמוק מאחורי הגלגלים הקדמיים, יחד עם המעבר לפלטפורמת הנעה קדמית היא גם עוברת למנוע ארבעה צילינדרים רוחבי במיקום קדמי יותר. הנפח הוא 2.0 ליטרים וההספק 306 כ"ס ב-5,000 סל"ד, המומנט הוא 45.9 קג"מ ב-1,750 סל"ד.

המנוע מתעורר בגרגור ו"ררררוווממממ פם פם פם פם" ממערכת הפליטה של M פרפורמנס, הוא אחד מהמנועים המוזיקליים בז'אנר שלו, אבל יודע מתי לדבר בקול רם ומתי להיות שקט. על 1,525 ק"ג היא לא מכונית קלילה, אבל מסוגלת לצאת מהמקום מהר, נחוש וחזק. 4.8 שניות ל-100 ובקרת זינוק שמים אותה בצד ה"נכון" של 5 השניות. גם תאוצות הביניים הן דחיפה חזקה לגב כשהיא עוברת משיוט נינוח למהירות תלת רפורטית.

מבחן דרך: ב.מ.וו M135i. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: ב.מ.וו M135i/קינן כהן, קינן כהן

למנוע אין את האופי של שישה צילינדרים בטור, עם המשיכה הליניארית והחלקה שלו, ועדיין, הוא מנוע משמח מאוד. מגדש הטורבו מסתובב מהר והרבה, מצמצם עד כדי מעלים השהיית טורבו וזה טוב מאוד לבניית הכוח בתאוצות. מה שאומר שהיא מושכת החוצה מפניות בקצב רציף גם מכאלו צפופות שדורשות סל"ד נמוך.

בניגוד ל-120 שעושה שימוש בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד שהיא בסדר גמור, כאן, עם התיבה הנכונה - אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים של ZF, התיבה הפלנטרית הטובה ביותר בה פגשתי מעולם - יש את השידוך המושלם. היא זורמת וחלקה בנהיגה מנהלתית, ויודעת גם לעשות את הקטע של העברת הילוכים אגרסיבית עם מכות כוח במצב הספורטיבי שלה.

מבחן דרך: ב.מ.וו M135i. קינן כהן, קינן כהן
חבילת התוספות מטשטשת את ההופעה הגוצית של סדרה 1/קינן כהן, קינן כהן

כאשר נחשפה הסדרה 1 החדשה, כבר ידענו שהיא תגיע בהנעה קדמית ושהגרסאות החזקות יעשו שימוש בהנעה כפולה. הגעתי אליה ניטרלי וחף מהנחות מוקדמות, ואחרי שנהגנו בגרסת ההנעה הקדמית ציינתי שאמנם היא איבדה מאפיין ייחודי ואהוב, אבל בהחלט מציגה התנהגות כביש מעולה. לעומת זאת, גרסת ההנעה הכפולה אני מגיע עם חתיכת הנחה מוקדמת - אני לא סובל הנעה כפולה לכביש במכוניות ספורטיביות. אין להן את היתרונות של הנעה אחורית ויש להן חלק מהמגרעות של הנעה קדמית. כן, הן מייצרות יכולת משיכה - האפשרות להוריד כוח לקרקע - טובות יותר, אבל זה יוצר מכונית מהירה, לא בהכרח מהנה לנהיגה.

מבחן דרך: ב.מ.וו M135i. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: ב.מ.וו M135i/קינן כהן, קינן כהן

אבל כאן, השילוב בין המימדים, השלדה, המנוע, חלוקת המשקל שלה ובקרת המשיכה המעולה של ב.מ.וו שפגשנו כבר בסדרה 1 הרגילה - יוצרים מכונית הנעה כפולה לכביש שהיא לא רק מהירה, אלא גם מהנה מאוד לנהיגה. היא שולחת את הסוסים שלה לארבעת הגלגלים באופן ניטרלי ומדויק, אין לה שמץ מהאלחוש של סוג כזה של הנעות ואת חופן היתרונות שלה היא מפזרת בנדיבות. בפניות המהירות כשהיא נזרקת מצד לצד, כולל שינויי גובה, היא דבוקה לכביש כמו כלב לשמיכה חשמלית בחורף. למעשה היא הראשונה מאז ימי המיצובישי איוו 10 בעלת הדיפרנציאל המרכזי הדינאמי שאני ממש נהנה לנהוג בה חזק למרות ההנעה הכפולה - וזו חתיכת מחמאה.

מבחן דרך: ב.מ.וו M135i. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: ב.מ.וו M135i/קינן כהן, קינן כהן

היא יכולה להיות חדה ומדויקת לנהיגת א' ל-ב' בזמן הקצר ביותר ואפשר גם להפוך אותה לאחרת לגמרי, כאשר במצב ההתאמה האישית, אחד מארבעת מצבי הנהיגה שלה, משאירים את כל המכלולים על מצב "ספורט" בעוד הבולמים האדפטיביים במצב קומפורט. אז אפשר לנצל את הרכות היחסית שלהם למשחקי העברות משקל והחלקות זנב קטנות בשינויי כיוון. אגב מצבי נהיגה, היא אחת המכוניות עם השינויים המובחנים ביותר בין אלו שהיא מציעה. עוברת מהתנהלות רגועה לחלוטין במצב החסכוני, לזריזות במצב הקומפורט ועד לרגע במצב "ספורט" בו היא נדרכת כמו בורדר קולי שרואה כדור טניס.

מבחן דרך: ב.מ.וו M135i. קינן כהן, קינן כהן
לא מלא אופי כמו מנועי השישה צילינדרים, אבל עדיין יחידת כוח מצוינת/קינן כהן, קינן כהן

אז היא מושלמת? לא לגמרי. קחו את ההגה למשל, הוא טוב, מדויק ואפילו עם כמות טובה של היזון חוזר לאחד חשמלי במכונית הנעה כפולה, זה לא ברמה של פורשה, אבל טוב. עדיין, עוד "קליק" אחד בכיול שלו במצב הספורט, כזה שיהפוך אותו לחד יותר היה עושה אותי ממש מאושר. הבלמים לא נהנים אפילו מהמחמאה הראשונית, די אכזבו אותי החבר'ה האלו. איזה פער בין מראה מיליון הדולר שלהם לתפקוד. מהלך עמום מאוד, בלי נשיכה התחלתית, צריך יותר מדי זמן בשביל להתרגל ולדייק את הפעולה שלהם - לא מתאים.

ברור ש-M135 היא לא בדיוק המכונית שקונים עם מודעות לצריכת דלק, אבל למען האמת, על 306 סוסיה, ההנעה הכפולה והיכולת שלה לנוע מהר וחזק כל כך - 9.8 ק"מ לליטר הם לא מספר רע בכלל.

מבחן דרך: ב.מ.וו M135i. קינן כהן, קינן כהן
לו היו טובים כמו שהם נראים/קינן כהן, קינן כהן

מכפילת כוח

אז ב.מ.וו עברה להנעה קדמית, בסדר, get over it, ככה העולם הזה עובד וזה אולי היה לנו קצת קשה עם הסדרה 1 הרגילה שקצת איבדה את אותה נקודה ייחודית לה מתמיד, אבל במקרה הזה של ה-M135 היא שמה על השולחן מכונית שטובה מאוד בלשכנע שגם בהנעה כפולה - היצרנית הזו יודעת לבנות ולכייל מכונית נהיגה מצוינת. אני אומר יותר מזה, זו אחת המכונית המהנות יותר לנהיגה עם סמל ב.מ.וו שנהגתי בהן לאחרונה.

מבחן דרך: ב.מ.וו M135i. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: ב.מ.וו M135i/קינן כהן, קינן כהן

למי שמחפש את התחושה הטהרנית ומוכן להתפשר על שימושיות, אולי נשארו ליבואן כמה M240 עם המנוע ההוא המופלא והנעה אחורית.

אז היא מהנה, אבל זה בא עם מחיר - 370 אלף שקלים עולה הגרסה הזו וזה המון כסף. לא שיש אלטרנטיבות שמציעות את מה שיש לה. אודי S3 פחות טובה, אבל בכל מקרה בערוב ימיה ומתחלפת בקרוב מאוד, במרצדס A35AMG לא נהגנו עדיין ועל אף הנתונים הדומים היא עולה 420 אלף שקלים - מדברים על הגזמה. ואתה שהולך לכתוב בתגובות שלאון קופרה עושה את אותו הדבר ב-100 אלף שקלים פחות - היא לא. זה כמו לומר ש"יין פטישים זה בדיוק כמו גלנמורנג'י קינטה רובן 12 שנה בהרבה פחות כסף" - הוא לא.

מבחן דרך: ב.מ.וו M135i. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: ב.מ.וו M135i/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: ב.מ.וו M135i

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, 4 צילינדרים, כפולה
נפח: 1,998 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,000/306
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,750/45.9
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 432
רוחב (ס"מ): 180
גובה (ס"מ): 143
בסיס גלגלים (ס"מ): 267
תא מטען (ליטרים): 380

ביצועים:
תאוצה 0-100: 4.8 שניות
מהירות מירבית: 250 קמ"ש

מתחרות:
מרצדס A35AMG, אודי S3

מחיר:
370 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully