ראיון CNN האחים מרקז. הונדה, אתר יצרן
ראיון CNN האחים מרקז/אתר יצרן, הונדה

האחים מרקז בראיון ל-CNN: פלייסטיישן ופציעות במטבח

כתבו: ג'ונתן הוקינס וכריסטינה מקפרלן, CNN. תרגום: קינן כהן

15.5.2020 / 9:25

מסתבר שלא ממש משנה אם אתם שני אחים אלופי עולם במירוצי אופנועים או סתם בני 9 מנס ציונה. כאשר שני טיפוסים תחרותיים ואנרגטיים תקועים יחד בבית - זה כמעט אותו הדבר. ראיון ה-CNN שאנחנו מביאים פה מראה את השגרה המשונה של השניים

החיים בהסגר יכולים להיות מאתגרים עבור ספורטאי עילית, אבל לא הרבה אלופי עולם נאלצים לחלוק את המרחב המוגבל עם אלוף עולם נוסף, שהוא בן קבוצה וגם אח. מארק מרקז, שלו שישה תארי אליפות במוטו GP בנוסף לשניים נוספים (בקטגוריית ה-125 סמ"ק והמוטו 2, שוהה בבידוד בבית הוריו בקרברה שבספרד בחודשיים האחרונים. לצידו נמצא גם אחיו אלכס, שמחזיק בתואר אליפות המוטו 2 וכמו אחיו חבר בקבוצת רפסול הונדה במוטו GP.

שני האחים כבר התכוננו לתחילתו של פרק חדש ביריבות האינטימית שלהם, כבני אותה קבוצה במירוץ שהיה אמור לפתוח את סבב המוטו GP בקטאר בחודש מרץ, כאשר המירוץ של הסבב הבכיר ביותר במירוצי האופנועים בוטל, מותיר את השניים במצב לא פשוט.

ראיון CNN האחים מרקז. הונדה, אתר יצרן
מארק מרקז, שש אליפויות עולם במוטו GP/אתר יצרן, הונדה

למזלם של האחים מרקז וההורים שלהם, החיים כשני מתחרים תחת קורת גג אחת הם לא דבר חדש עבור המשפחה. "אני מצהיר", אומר מארק בראיון ל-CNN ספורט שנערך בשיחת וידאו מבית המשפחה, "אפילו כשהיינו ילדים, אנחנו התחרינו על כל דבר: מי קם מהמיטה מוקדם יותר, מי יוצא ראשון מהבית, אני מתכוון להכל, הכל היה תחרות".

השניים ממשיכים להתחרות גם בפלייסטיישן במירוצי מוטו GP וירטואלים, כחלק מהניסיונות של ענף הספורט הזה לשמר את העניין של המעריצים גם בהיעדר מירוצים אמיתיים. מארקז המבוגר מבין השניים מוכרח להודות שאחיו הקטן מתעלה עליו בהיבט הזה.

"בפלייסטיישן הוא מנצח אותי כל הזמן," הוא אומר וצוחק. "אני מתכוון - כל הזמן. במשחקי כדורגל, במוטו GP, בפורמולה 1, הוא כל הזמן מנצח אותי". "אבל אתה יודע, הוא צעיר, יש לו יותר זמן לשחק. אני קצת יותר עסוק".
"אני מתאמן עכשיו, אני מבטיח לך שאני מתאמן הרבה מכיוון שיש לנו את המירוץ הבא, אבל אני עדיין איטי ממנו בחצי שניה. אני לוחץ כמה שאפשר על הכפתור של המצערת בשלט, אבל זה לא עובד"

ראיון CNN האחים מרקז. הונדה, אתר יצרן
האחים מרקז מתחרים בפלייסטיישן, כאן האח הצעיר נותן בראש/אתר יצרן, הונדה

ואם הצרות על המסלול הוירטואלי לא מספיקות, גם החיים בבית לא עוברים על מארק בקלות. למעשה, הוא חושף שהוא סוחב פציעה טרייה אחרי אחד משיעורי הבישול של אמא שלו. "אמא שלי ניסתה ללמד אותי משהו. היא אומרת 'אתה בן 27, בשלב זה או אחר אתה תעבור לגור לבד'", הוא מסביר את הרצון שלה ללמד אותו לתפקד במטבח.

"ניסיתי לבשל קצת, לאפות פיצה, אבל ההתנסות לא הייתה הכי מוצלחת. תראה, תראה את זה", אלוף העולם מרים את הידיים שלו ומציג שני פסים אדומים כהים בחלק הקדמי של הזרוע שלו. "שרפתי לעצמי את היד. אז, הניסיון הזה לא היה כל כך טוב".

ראיון CNN האחים מרקז. הונדה, אתר יצרן
"אנחנו תחרותיים בהכל, תמיד היינו" מארק מרקז מתאר את היחסים בינו ובין אחיו הצעיר/אתר יצרן, הונדה

זו לא הפציעה היחידה שסיכנה את עונת 2020 של מחזיק התואר "אלוף המוטו GP". כתוצאה מהתרסקות במקצה האימון לפני המירוץ בתאילנד בשנה שעברה, החמירה עוד יותר פציעת כתף ישנה של מארקז, מה שהצריך ניתוח שעבר בחורף האחרון כדי לשפר את מצב הכתף. אולם גם אחרי 200 שעות שיקום, הכתף לא חזרה לתפקד באופן מלא, כאשר ברקע הדברים הקבוצה כבר התכוננה לצאת לקטאר למירוץ הפותח.

מארקז הודה שבמקום מסוים הוא בירך על הדחיה של פתיחת העונה, אבל אמר שלא היה לו מושג על מה שעתיד היה להתרחש. "כשנתקלתי בזה בפעם הראשונה, חשבתי שזה יהיה טוב בשבילי, שאלו חדשות טובות", הוא אומר "אבל אז אחרי שבועיים או שלושה הבנתי שוירוס הקורונה הוא בעיה עצומה לעולם".

ראיון CNN האחים מרקז. הונדה, אתר יצרן
ראיון CNN האחים מרקז/אתר יצרן, הונדה

הוא אומר שהוא היה מוותר על תקופת ההחלמה שאפשרה לו הפגרה במירוצים, אם בתמורה היו החיים חוזרים למסלולם. "אם יכולתי לחזור בחזרה, הייתי רוצה להתחיל את העונה, אפילו אם לא הייתי במצב תקין לחלוטין". וזו לא אמירה פשוטה בהתחשב בפציעה מתאילנד. מארקז אומר שהוא הבין מיד שהפגיעה הזו רצינית. תחקור ההתרסקות מעלה כי הוא הוטח בקרקע בעוצמה של 26 ג'י, המשמעות היא פי 26 מכוח המשיכה.

"הבנתי שזו הייתה (התרסקות - ק.כ) גדולה בגלל שפשוט לא יכולתי לנשום למשך 15 שניות" הוא מסביר "וזה היה הדבר הכי מסוכן. אחר כך אני לא זוכר בדיוק מה קרה, רק שהרופא הורה שייקחו אותי לסריקה מקיפה בבית החולים".

ראיון CNN האחים מרקז. הונדה, אתר יצרן
הייה מוותר על הפגרה הכפויה גם במחיר של כניסה לתחרות במצב פיזי לא מושלם/אתר יצרן, הונדה

אולם מספר שעות אחר כך, מארקז כבר היה בחזרה על האופנוע למקצה האימון הבא שלו. המציאות הזו היא חלק מהחיים של רוכבי המוטו GP, הרוכב הקטאלוני מסביר שפשוט היו כמה דברים שהוא היה חייב לטפל בהם.

"(אנשים שואלים אותי) אתה מתכונן לזה? איך אתה יכול להתכונן למקרה של התרסקות? זה הרי בלתי אפשרי" הוא מספר. "אנחנו פשוט משתדלים להכין את הגוף שלנו לזה. לדוגמה, עכשיו כשאנחנו בבית, אנחנו עושים מתיחות, המון מתיחות. מכיוון שזה דבר מאוד חשוב לתרגל את הגמישות של השריר. אבל בסוף אתה צריך להפנים שאתה רוכב מקצועי, ואתה צריך לקחת את הסיכון".

אבל מסתבר שמארק לא מוכן לקחת כל סיכון. אחד מהם היה לאפשר לאחיו הצעיר לספר אותו. הוא כן סיפר את אחיו בסרטון שהעלו השניים לאינסטגרם, אבל מספר שאלכס מרגיש פחות בטוח בשימוש במכונת התספורת. "הוא לא משכנע (ביכולת שלו - ק.כ), מספר מארק על אחיו "הוא אומר 'אני לא ממש יודע איך ל...' אז אמרתי לו, או.קיי, אני אעשה את זה.

ראיון CNN האחים מרקז. הונדה, אתר יצרן
מארק מתאמן בסימולטור/אתר יצרן, הונדה

עם תוכניות שכבר הוכנו ואז עודכנו שוב ושוב לעונת 2020, האחים מרקז שומרים על כושר בבית. אופנים סטטיות שמתפקדות כאופני כושר הם לב ליבו של חדר הכושר שלהם במרתף, שבו מאוחסנות גם עשרות קסדות וחליפות רכיבה מזכרות מהקריירות המפוארות של שני האחים - גם באלו וגם באלו מטפל אביהם.
לא רק המירוצים נכנסו להקפאה בעקבות וירוס הקורונה. אמם של השניים רוסר אמרה בריאיון ל-CNN בשנת 2014 שהיא פוחדת מהרגע בו שני הבנים שלה יתחרו זה בזה ישירות. "אני אפילו לא רוצה לדמיין את זה" היא אמרה בזמנו. האם זה השתנה במהלך השנים שחלפו?

ראיון CNN האחים מרקז. הונדה, אתר יצרן
שני האחים במדי קבוצת רפסול הונדה, אמא תדאג יותר או פחות?/אתר יצרן, הונדה

"בהתחלה היא חששה מזה שנתחרה באותה קבוצה וניאבק זה בזה", אומר מארק, "אבל עכשיו היא רגועה יותר, מכיוון שבשנה שעברה היא הייתה מודאגת בגלל שני סבבים, ממה שקורה בכל מירוץ בסבב המוטו 2 וגם בסבב של המוטו GP עכשיו נהייה שנינו באותו סבב. אנחנו מדברים על זה המון בימים האלו והיא אומרת 'אני רוצה לדעת מה תהייה ההרגשה כאשר מארק ואלכס יתחרו יחד באותו זמן".

אבל זו לא רק האמא של השניים, אוהדי המוטו GP בכל העולם מחכים בנשימה עצורה לרגע הזה שיגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully