הגלגלים של בונד. יצרן, אתר יצרן
הגלגלים של בונד/אתר יצרן, יצרן

הגלגלים של 007: המכונית של שון קונרי

1.11.2020 / 19:25

השחקן שון קונרי שהלך לעולמו בגיל 90 יהיה זכור ביותר כסוכן החשאי ג'יימס בונד 007 ויש שני דברים שהולכים טוב עם ג'יימס בונד: מרטיני ומכוניות. אלו כמה מהן ואחת חריגה

לא משנה אם זו המכונית הכי לא בריטית שיש כמו פורד מוסטאנג, נוהג בסאנבים אלפין, או חוזר מפיקניק בבנטלי 1935, לא משנה איזו מכונית הצמידו לשון קונרי כסוכן החשאי 007, הוא תמיד גרם להן להיראות קוליות הרבה יותר. למעשה המכונית הכי מזוהה עם הדמות הזו - האסטון מרטין DB5 חייבת את ההצלחה שלה ושנים של יחסי ציבור לחברה כולה בזכותו. הוא כיכב בשבעה סרטי בונד עד ראשית שנות ה-80 ונהג בכמה מהמכוניות שיהפכו למזוהות ביותר עם הדמות.

אתמול לחץ סר שון קונרי בפעם האחרונה על כפתור כיסא המפלט של המכונית שלו והמריא לשמיים, הפעם ללא כוונה לחזור. אלו כמה מהמכוניות הכי זכורות ומזוהות איתו.

הגלגלים של בונד. יצרן, אתר יצרן
סאנבים אלפין סדרה 2, הנמכרת ביותר מהדורות של מכונית הספורט הבריטית/אתר יצרן, יצרן

1. סאנבים אלפין - ד"ר נו (1962)

המכונית הראשונה שמזוהה עם סוכן הוד מעלתה הייתה הסאנבים אלפין סדרה 2. הדו מושבית הקטנה שיוצרה בבריטניה בין השנים 1960 ל-1963 לא הכילה כל גאדג'ט מתוחכם. היא כן אפשרה לבונד לחמוק מקבוצת מתנקשים במרדף בשבילי הכורכר של ג'מייקה. עם מנוע 1.6 ליטר ו-80 כ"ס והביצועים היו טובים למכונית ספורט קטנה לזמנה, 158 קמ"ש מירביים ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-13.6 שניות. הסנבים אלפין שעוצבה על ידי קן הוס מציגה דימיון לא מקרי לפורד ת'אנדרבירד הראשונה ומסיבה טובה - הוס עבד לפני כן בפורד והאלפין יועדה לשוק האמריקני.

19,956 יחידות של הסדרה 2 נמכרו, היא הייתה הנמכרת ביותר מבין חמשת הגלגולים של המכונית שיוצרה עד 1968. אגב, הגרסה המיוחדת באמת של הסאנבים הייתה ה"טייגר" עם מנוע V8 בחרטום.

הגלגלים של בונד. יצרן, אתר יצרן
בנטלי 3.5 ליטרים, כאן עם מרכב סגור/אתר יצרן, יצרן

2. בנטלי 3.5 ליטר - מרוסיה באהבה (1963)

הבנטלי הפתוחה, עם מרכב של "park ward" שלצד מולינר (שמלווה את בנטלי עד היום) היה אחד מבוני המרכבים הידועים בשנות ה-30, מופיעה אמנם בסצנה אחת בלבד, אולם שווה אזכור ולו בשל העובדה שבספרים המקוריים של איאן פלמינג זו המכונית בה נוהג בונד. ובצדק, הבנטלי, ובמיוחד בגרסה זו הייתה הספורטיבית יותר מבין המכונית של בנטלי באותה תקופה. מנוע השישה צילינדרים בטור לא היה בנפח 3.5 ליטרים, אלא 3.7 ליטרים וסיפק 110 כ"ס שהצליחו להביא את המכונית למהירות מירבית של כ-145 קמ"ש.

הגלגלים של בונד. יצרן, אתר יצרן
המכונית שמזוהה יותר מכל עם בונד, גם מחוץ לעולם הקולנועי שלו/אתר יצרן, יצרן

3. אסטון מרטין DB5 - גולדפינגר (1964), כדור הרעם (1965)

המכונית המזוהה ביותר עם בונד, ולמעשה אחת המכונית המזוהות ביותר עם מכוניות סרטים מאז ומעולם. בעולם של בונד, היא שבה להופיע עד כה בחמישה סרטים נוספים (גולדן איי, מחר לנצח, קזינו רויאל, סקייפול וספקטור). כמובן שהיא ידועה יותר מכל בגאדג'טים שהעמיס עליה Q כדי להפוך אותה לבת לוויה מושלמת עבור הסוכן החשאי, מקלעים קדמיים, כסא מפלט, אגזוזים הפולטים מיסוך עשן, לוחיות רישוי מתחלפות, חותכי צמיגים ועוד.

על ההשפעה הגדולה של המכונית הזו על העולם התרבותי אפשר ללמוד מכך שהיא הופיעה כייחוס לסרטי בונד גם בסרטים אחרים, ב"תפוס אותי אם תוכל" לאונרדו דקפריו מגלם נוכל שמתאהב בדמות הסוכן החשאי וקונה אחת, רוג'ר מור בסרט "מירוץ מחוף לחוף" משתתף כדמות בהשראת הסוכן החשאי ונוהג באחת כזו ועוד. המכונית המקורית, זו עם אביזרי הפעלולים נמכרה בשנת 2010 לאספן תמורת 4.6 מיליון דולר, דגם נוסף מוצג ב"מוזיאון הריגול הבינלאומי" בוושינגטון.

הגלגלים של בונד. יצרן, אתר יצרן
קונרי שהיה גבוה מדי כדי להיכנס ל-2000GT קיבל גרסה מיוחדת ופתוחה/אתר יצרן, יצרן

4. טויוטה 2000GT - אתה חי רק פעמיים (1967)

יצרניות רכב הבינו מהר מאוד את הערך השיווקי של הצמדת מכונית שלהן לסוכן החשאי, וכאשר עלילת הסרט ה-5 בסדרה התרחש ביפן, טויוטה מהרה להבין עד כמה ההופעה שלה יכולה לתרום להעלאת הדגם למודעות, והיא צדקה. העניין במכונית שהוצגה רק חודשיים לפני עליית הסרט למסכים זכתה לכמות תשומת לב עצומה. אז נכון שקשה לכנות את הטויוטה 2000 GT הפתוחה בסרט כ"מכונית בונד" בעיקר מסיבה אחת מרכזית - טכנית היא כלל לא ננהגה על ידי בונד. אבל היא כן הייתה אחת המכוניות הכי ייחודיות בסדרת הסרטים האלו, שכן גרסה פתוחה של ה-2000GT לא יוצרה כלל, שתיים כאלו יוצרו אך ורק עבור הסרט בזמן שיא של שבועיים מכיוון ששון קונרי, שהיה גבוה מאוד פשוט לא יכל לשבת במכונית הנמוכה הזו.

הגלגלים של בונד. יצרן, אתר יצרן
פורד מוסטאנג מאך 1, כראוי לסרט שמתרחש ברובו בארצות הברית/אתר יצרן, יצרן

5. פורד מוסטאנג מאך 1 - יהלומים לנצח (1971)

למרות שמכוניות מתוצרת פורד (כולל לינקולן ומרקורי) הופיעו בסרטים קודמים לא מעט, ב"יהלומים לנצח" שעיקר עלילתו מתרחשת בארצות הברית הופיעו בצורה זו או אחרת לא פחות מ-6 דגמים שונים של פורד. אבל המכונית העיקרית וזו שבה בונד עשה שימוש היא המאך 1. לא היו לה טילים וגם לא שכלולים יוצאי דופן, וטכנית היא גם לא הייתה שייכת לבונד עצמו אלא לנערת בונד התורנית (טיפני קייס). ובכל זאת פעלול נהיגה אחד בהחלט זכור מאוד עם המאך 1 בסצנת המרדף בלאס וגאס כאשר קונרי נוהג את המכונית על שני הגלגלים שלה כדי לחמוק דרך סמטה צרה. לא שמישהו באמת מצפה לריאליזם בסרטי בונד, אבל העובדה שהמכונית נכנסת לסמטה בנסיעה על שני גלגלים ויוצאת ממנה בנסיעה על הגלגלים בצד ההפוך היא אחת הפדיחות היותר משעשעות בסדרת הסרטים האלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully