השוואתי: ב.מ.וו 128ti מול פולקסווגן גולף GTI. קינן כהן
השוואתי: ב.מ.וו 128ti מול פולקסווגן גולף GTI/קינן כהן

השוואתי: פולקסווגן גולף GTI מול ב.מ.וו 128ti

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 11:42

אייקונים של נהיגה: בפינה הימנית עם סמל הכחול לבן של ב.מ.וו ושם מחייב ה-128ti, בפינה השמאלית מייסדת השושלת המפוארת פולקסווגן גולף GTI. זו הייתה הכרעה קלה ומהנה

אנחנו חיים בעולם של סמלים ושתי המכוניות כאן בנו חלק לא קטן מהמוניטין שלהן על סמלים. ב.מ.וו שעשרות שנים הייתה הסמן הימני בכל הקשור בהנאה מנהיגה כמעט בכל סגמנט בו הציבה רגל מצד אחד ומהצד השני פולקסווגן גולף GTI, מייסדת אחת השושלות ששינו את פני תעשיית הרכב לפחות בכל הקשור לחובבי הנהיגה.

אבל יש עוד משהו מהמשותף לשתי המכוניות האלו, שתיהן, בדורות הנוכחיים הפנו עורף למסורות ארוכות. אצל ב.מ.וו זה היה המעבר מפלטפורמת הנעה אחורית להנעה קדמית שחרפנה לגמרי את הגרעין הקשה שלה, אבל ללקוחות לא ממש הזיזה, או לפחות כך זה נראה. אצל פולקסווגן זו הייתה עוד התרחקות מהשורשים ההם של ה-GTI ומעבר שלה למכונית מהירה ורבת יכולת, אבל כזו שמתרחקת עוד קצת מהמכונית המערבת שהיא הייתה בעבר, שמשאירה לפרחחיות הרמזורים את המריבות ומעדיפה להתרווח בבית הקפה על ספת התהילה.

השוואתי: ב.מ.וו 128ti מול פולקסווגן גולף GTI. קינן כהן
בפולקסווגן הלכו על סולידית ומאופקת/קינן כהן

אריזה משפחתית

בכל הקשור למראה החיצוני שלהן, הן אמנם מתחילות באותה נקודת מוצא - האצ'בקים קומפקטיים, אבל לוקחות את ההמשך למקומות שונים. כי בכל הקשור לסגנון הן עושות שימוש בנכס הנוסטלגי שעומד לרשותן - הגולף מפזרת ברוחב יד את לוגו ה-GTI מכל עבריה והב.מ.וו עם לוגו ה-ti בפונט ההיסטורי ההוא שהופיע בתחילת שנות ה-60 על המשפחתיות הספורטיביות שלה. בטוחה בעצמה ובשושלת היציבה שלה, הדור ה-8 של גולף GTI מציגה מראה מרומז ומאופק. בב.מ.וו, העסק מוחצן יותר עם כל התוספות האדומות האלו והגריל הענקי והשחור שלה.

השוואתי: ב.מ.וו 128ti מול פולקסווגן גולף GTI. קינן כהן
הב.מ.וו בהופעה קרבית/קינן כהן

בתאי הנוסעים התחלנו לשבור את הראש. שתיהן מציעות רשימות אבזור יפות, לוחות מחוונים דיגיטליים, מסכי מולטימדיה, מערכות שמע איכותיות מאוד, גגות שמש, מצלמות, מערכות בטיחות וכל זה. אבל לגולף יש עוד כמה קלפים בשרוול שמולם ה-128ti עומדת בלי תשובה של ממש כמו כיוון חשמלי למושבים, תאימות לאנדרואיד בנוסף לאפל, טעינה אלחוטית, יותר מקומות אחסון. ב.מ.וו משיבה לה עם הנדסת אנוש עדיפה לתפעול המערכות באמצעות פקדים פיזיים למעט לוח המחוונים שבגולף מציג את הנתונים בצורה קריאה יותר.

השוואתי: ב.מ.וו 128ti מול פולקסווגן גולף GTI. קינן כהן
אבזור בשפע ב-GTI/קינן כהן

אבל איפה שחשוב למכוניות הוט האצ' - בנקודת המגע של אדם, מכונה ונהיגה, ה-128ti שולפת ראשונה עם מושבי ספורט שעדיפים משמעותית על אלו של הגולף, גם האלקטרה מהם הם עשויים, בחביקה והתמיכה בגוף, גם באפשרויות הכוונון, תנוחת הנהיגה שאפשר לייצר פה וההגה שבעובי, קוטר וחומר שפשוט תענוג להחזיק.

השוואתי: ב.מ.וו 128ti מול פולקסווגן גולף GTI. קינן כהן
הנדסת אנוש טובה יותר בב.מ.וו/קינן כהן

במושב האחורי המרווח דומה וטוב למדי, ואיכות החומרים בב.מ.וו מעט יותר טובה, אבל משם יש נוקאאוט לגולף סיבוב אחרי סיבוב. מהרגע שפותחים את הדלת ומגלים מפתח טוב יותר ב-GTI, בקרת אקלים נפרדת ויציאות USB (ללא שקעים וללא יציאות מיזוג בב.מ.וו), משענת יד עם מקום אחסון, תאורה אישית טובה יותר, מושב נוח יותר, והמושבים הקדמיים האלו של הב.מ.וו שממש אהבנו? למי שיושב מאחור זה פחות כיף לראות את הגוש השחור הזה חוסם את שדה הראיה.

גם בתא המטען אותו סיפור: לגולף רצפה בשני גבהים, טבעות עיגון למטען, ווי תליה, שקע 12V, גלגל חלופי. ה-128ti מסתפקת ברצפה עמוקה מדי ושתי טבעות עיגון, בלי גלגל חלופי, בלי שקע, בלי תאים.

השוואתי: ב.מ.וו 128ti מול פולקסווגן גולף GTI. קינן כהן
במושב האחורי של הגולף איכות חיים עדיפה/קינן כהן

אחרי שב.מ.וו נטשה את הסידור ההוא של הנעה אחורית ומנועים אורכיים, היא פשוט הצטרפה לחבורה העולזת שעושה שימוש בפורמט הכללי של מנוע ארבעה צילינדרים מוגדש, המותקן לרוחב תא המנוע ומחובר לגלגלים הקדמיים. זה גם מה שיש בשתי המכוניות האלו, וגם הנפח זהה - 2.0 ליטרים. בגולף הוא מייצר 245 סוסים ו-37.7 קג"מ וב-128ti יש לו שרירים רציניים יותר עם 265 סוסים ו-40.7 קג"מ. תיבת ההילוכים בגולף היא רובוטית כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה, בב.מ.וו פלנטרית עם 8.

השוואתי: ב.מ.וו 128ti מול פולקסווגן גולף GTI. קינן כהן
אין יציאות מיזוג, אין שקעי USB/קינן כהן

דף הנתונים מראה על זהות בתאוצות 6.2 בגולף, 6.1 שניות ב-128ti. בבדיקות התאוצה שלנו העסק היה קצת אחרת אבל בפערים חסרי משמעות של ממש. הגולף מזנקת מהר יותר מהמקום. בעוד בתאוצות ביניים תיבת ההילוכים של ה-128ti התעשתה מהר יותר פעם אחר פעם והקנתה לה את היתרון. אבל שוב, באף אחד מהמקרים לא היה מדובר ביותר מחצי מכונית לכאן או לכאן.

בדרך לכבישים המפותלים, בפרק הנהיגה המנהלתית הגולף הייתה הנעימה יותר לנסיעה. אלו גם חישוקי 18 בחתך 40 לעומת 19 בחתך 35 של הב.מ.וו שהקנו לה נוחות ושקט וגם כיול מתלים שידע לייצר מהלך שלם יותר של שיכוך בין הבור או הקמט לישבן בעוד בב.מ.וו הגישה הייתה להראות לבור בכביש שהיא יותר חזקה ממנו.

השוואתי: ב.מ.וו 128ti מול פולקסווגן גולף GTI. קינן כהן
4 צילינדרים מוגדשים לרוחב והנעה קדמית/קינן כהן

אבל לא באנו עד לפה עם מכוניות כאלו כדי לנסוע הלוך ושוב על כביש 5 או 6, לא כדי להאיץ מעמידה למהירות שהשלילה יפה לה בבדיקות תאוצה וגם לא כדי לעמוד בפקקים רחמנא לצילן. המכוניות האלו ואנחנו כאן בשביל הכבישים המפותלים, אלו שצוללים ועולים, נצמדים לקפלי קרקע בגלי אספלט, חותרים בצלע ההר, עם עקומות סגורות, פתוחות, מהירות, טכניות, ואלו עם הבאמפ הזה באמצע שאם אתה מגיע אליו מהר בזווית הלא נכונה יכול לעשות לך שישו ושמחו לתוך הגדר.

השוואתי: ב.מ.וו 128ti מול פולקסווגן גולף GTI. קינן כהן
דו קרב בצהרי היום/קינן כהן

שם, ל-128ti היה כל כך הרבה יותר מה להציע מאשר ה-GTI. וצריך לומר, הגולף היא קודם כל מכונה עם יכולת נהדרת לתפור כביש מפותל מהר רגע אחרי שסיימתם לפזר את הילדים בגן, את זה עשו גם קודמותיה לאורך השנים. אממה, בדור הזה היא כבר פחות חדה ופחות מערבת מאשר בעבר. ההתנפלות שלה על הפנייה כבר לא בחדות ההיסטרית על חוט השערה וכך גם המשוב והחדות מההגה, השלדה והבלמים.

השוואתי: ב.מ.וו 128ti מול פולקסווגן גולף GTI. קינן כהן
הפונט הקלאסי/קינן כהן

בב.מ.וו, שם זה מתחיל עם צליל נהדר, אפילו שהוא מלאכותי. להגה יש משקל מצוין עם דיוק נפלא להפנייה שמוביל ל-turn in יוצא מן הכלל, שממשיך לשלדה מאוד משתפת פעולה בזמן פנייה ודיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני ש"מושך" את האף פנימה לכל אייפקס. משלימים את התמונה בלמים מצוינים מהנשיכה הראשונית ועד היכולת לשלוט במינון שלהם. ה-128ti היא הב.מ.וו הנעה קדמית הטובה ביותר עד כה, ולא שהיו הרבה. אבל בכל זאת, על אף שאבדה עטרת ראשנו והיא המירה את דתה לשיטת הגרעין הקשה במעבר שלה להנעה קדמית - היא זוכרת ומזכירה מאיפה היא באה.

לא שסעיף צריכות הדלק הוא הפקטור המרכזי בסוג כזה של מבחנים, אבל למען הפרוטוקול. בתוואי המנהלתי עמדה צריכת הגולף על 13.3 ק"מ לליטר ובב.מ.וו נרשמה צריכה של 13.9 ק"מ לליטר. בסיום הקטע הדינאמי, עשתה הגולף 8.5 ק"מ לליטר ואילו בב.מ.וו נרשמו 7.1 ק"מ לליטר.

השוואתי: ב.מ.וו 128ti מול פולקסווגן גולף GTI. קינן כהן
מפזרת אזכורי GTI בנדיבות/קינן כהן

סיכום

עם יד על הלב, מצד אחד הנהיגה הזו היומיומית והשוטפת - היא תכל'ס מה שיעשו המכוניות האלו רוב הזמן. אבל אז נשאלת השאלה - למה בכלל לטרוח ולקנות את הגרסאות האלו. או.קיי, בסדר, פוזה זו תשובה אחת, אבל אם תהייה לכם גם אחת טובה - דברו איתי.

אז אם אתם בעסק הזה בשביל הפוזה, האבזור והביצועים - לכו על הגולף, זה סבבה לגמרי ויהיה לכם יותר נעים ביום יום ויותר אבזור ושימושיות אפילו תישארו עם עודף לחופשה חלומית. אבל אם אתם פה בשביל הנהיגה, ההנאה ומה שמכונית הוט האץ' חייבת לעשות - יש פה רק אחת שעושה את זה ממש טוב. היא אולי שברה מסורת אבל שומרת על הגחלת - זו הב.מ.וו 128ti.

השוואתי: ב.מ.וו 128ti מול פולקסווגן גולף GTI. קינן כהן
הגרמניה ניצחה בסוף.../קינן כהן
השוואתי: ב.מ.וו 128ti מול פולקסווגן גולף GTI. קינן כהן
על הצד הטכני/קינן כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully