וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטובוסים ומשאיות יידרשו לעמוד בתקני זיהום אוויר

4.10.2006 / 14:51

מנכ"ל משרד התחבורה הודיע, כי מהיום, מחוייבים רכבי דיזל מעל 3.5 טון המיובאים לישראל, לעמוד בתקנים מחמירים של יורו 4

החל מהיום מחוייבים כלי רכב דיזל, מעל 3.5 טון המיובאים לישראל לעמוד בתקני זיהום אוויר מחמירים של יורו 4, זאת בהתאם למקובל במדינות הקהילייה הארופאית, כך הודיע היום מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן.

אגף הרכב במשרד התחבורה פרסם נוהל לכל יבואני הרכב בישראל ובו נקבע כי משאיות ואוטובוסים בעלי מנוע דיזל, המיובאים לישראל שמשקלם הכולל הוא מעל 3.5 טון יחוייבו לעמוד בתקני זהום אוויר של יורו 4.

מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי התקן החדש יביא להפחתה משמעותית בפליטת המזהמים של משאיות ואוטובוסים בארץ וישפר את איכות האוויר, בעיקר במרכזי הערים.

יצויין כי העמידה בדרישות יורו 4 מחייבת שימוש בטכנולוגיות מנועים ומערכות פליטה מתקדמות להן נדרשת תשתית בתחנות הדלק של סולר דל גופרית או תוסף מיוחד (אוריאה) למערכת הפליטה.

צוות הכולל את משרדי התשתיות, איכות הסביבה ומשרד התחבורה וכן את איגוד יבואני הרכב, בתי הזיקוק וחברות הדלק קבע את מספר תחנות הדלק בפריסה הארצית שבהן תמצא התשתית הנדרשת.

מאגף הרכב נמסר, כי כלי רכב מיובאים שמשקלם מעל 3.5 טון ויעודם הסופי מחייב תהליך ארוך של ייצור ובניית הרכב יחוייבו לעמוד בתקנים המחמירים של יורו 4 החל מ- 1 באפריל 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully