וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי ענק של 5.8 מיליארד דולר לפורד

סוכנויות הידיעות

23.10.2006 / 15:19

זהו ההפסד הגדול ביותר שרשמה פורד מזה 14 שנים. מסרה כי אין הכוונתה למכור את חטיבות יגואר ולנד רובר

פורד, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה על הפסד נקי גדול מהצפוי ברבעון השלישי על רקע ירידה במכירות בשוק המקומי והתייקרות בעלויות הייצור.

החברה רשמה הפסד נקי של 5.8 מיליארד דולר, או 3.08 דולר למניה, ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 284 מיליון דולר, או 15 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

זהו ההפסד הגדול ביותר שרשמה פורד מזה 14 שנים. זהו הרבעון הראשון תחת ניהול המנכ"ל החדש אלן מוליילי. פורד מסרה כי תשנה את תוצאות רווחיה מאז 2001 ועד לרבעון השני ב-2006 מתוך התחשבות בעסקות של נגזרים. החברה צופה כי לשינויים תהיה השפעה על התוצאות הראשוניות של הרבעון השלישי.

פעילות פורד באזור צפון אמריקה רשמה הפסד לפני מס של 2 מיליארד דולר. ההפסדים באזור זה גוברים על הרווחים שנרשמו מחטיבות המכוניות האחרות של פורד. פורד מבצעת הפחתת שווי נכסיה בבריטניה ב-1.6 מיליארד דולר. דגם היגואר, המיוצר בבריטניה, רושם הפסדים ונמצא בתהליכי ארגון חדש מ-2004.

פורד קרדיט, חברת ההלוואות של פורד ללקוחות הרוכשים מכוניות מתוצרתה, דיווחה על ירידה ברווח הנקי ל-262 מיליון דולר לעומת 577 מיליון דולר בשנה שעברה. למרות זאת, היא ממשיכה להוות מקור רווח לחברה האם, פורד.

חטיבת המכוניות של פורד בצפון אמריקה הסתמכה על רווח שיגיע ממכירות משאיות ורכבי שטח. עקב הירידה במכירות, כלל מכירות המכוניות ומשאיות קטנות בארה"ב צנחו ב-17% ברבעון השלישי.

הירידה במכירות היוותה רקע לכך שבספטמבר הודיעה פורד כי תפטר 10 אלף עובדים - כשליש מעובדי הצווארון הלבן המועסקים אצלה בשכר חודשי. זאת, בנוסף ל-4,000 המשרות שקוצצו ברבעון הראשון השנה. הפיטורים וקיצוצים אחרים צפויים לחסוך לפורד כ-5 מיליארד דולר בשנה, עד 2008. הפיטורים שעליהם הכריזה פורד הצטרפו לתוכנית הארגון מחדש הקודמת שלה, "הדרך קדימה", שבה התחייבה לפטר 30 אלף עובדים ולסגור 14 מפעלים עד 2012.

פורד גם הודיעה על צעד קיצוצים נוסף, שבמסגרתו תציע חבילות פרישה מוקדמת ותמריצים אחרים בשווי של 140 אלף דולר כל אחד, ל-75 אלף העובדים המקבלים שכר לפי שעה בארה"ב, תחת הסכם עם איגוד פועלי הרכב. צעד זה החל לצאת לפועל בשבוע שעבר. כמו כן פירסמה פורד כי תשהה את חלוקת הדיווידנדים, תקצץ שוב בתפוקה, ותאיץ השקות של דגמים.

תוכנית הארגון מחדש מתרחשת במקביל לשינויים במנהיגות החברה. וויליאם קליי פורד ג'וניור, יו"ר החברה, מסר את תפקיד המנכ"ל לאלן מוליילי, בכיר לשעבר בחברת התעופה בואינג. מוליילי החל את כהונתו באוקטובר. מוליילי עדיין לא ביצע שינויים משמעותיים בחברה.

פורד מסרה כי אין הכוונתה למכור את חטיבות יגואר ולנד רובר הממוקמות בבריטניה. חטיבת אסטון מרטין הוצעה למכירה לפני כניסת מוליילי לתפקיד. החברה אמרה גם כי אין היא מתכוונת למכור נתחים מפורד קרדיט.

"תוצאות כלכליות אלו אינן מקובלות כלל וכלל" אמר מוליילי. "אנו מחויבים להתמודדות עם המציאות העסקית של שינוי בביקוש הצרכנים למכוניות קטנות ויעילות יותר. העדיפות הראשונה של החברה היא להתארגן מחדש לשם יצירת רווח ולזרז ייצור מכוניות חדשות ויעילות לפי דרישת הקהל".

במחצית הראשונה של השנה רשמה פורד הפסד של 1.44 מיליארד דולר ברווחים על רקע התחרות העזה מצד יריבותיה האסיאתיות והעליה במחיר הדלק. החברה קיצצה את יעד התפוקה שלה לרבעון הרביעי. האיום האסייתי היווה גורם לשיחות מיזוג שנערכו בספטמבר בין ג'נרל מוטורס ופורד, מו"מ שלא הניב תוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully