פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      ג'יפ

      ג'יפ

      מה שהחל בתור דרישה של צבא ארה"ב לייצור רכב שטח בעל הנעה כפולה, משקל של רבע טון וממדים קטנים, הפך לכלי רכב פופולרי ביותר. 134 חברות ניגשו למכרז ושלוש חברות (וויליס, פורד ובנטם) הציגו דגמי אבטיפוס. הדגם של וויליס היה החזק ביותר והחברה קיבלה חוזה לייצור 16,000 יחידות עבור הצבא. אולם, בעקבות מוגבלות הייצור בוויליס, היא חתמה חוזה עם פורד שתייצר עבורה חלק מכלי הרכב תחת מפרטי וויליס. בסופה של המלחמה ייצרה וויליס 358,489 כלים ששמם היה MB ופורד ייצרה 277,896 כלים זהים שכונו GPW וכך נולד הכינוי GP וזה הוביל בסופו של התהליך להולדת השם ג'יפ (jeep). בסיום המלחמות, כאשר חזרו הבנים הביתה, הם לא שכחו את ההתאהבות בג'יפ רב היכולות והביקושים לגרסה אזרחית הרקיעו שחקים. וויליס שהייתה קשובה לקולות בשוק, הציגה את ה-CJ-2A כגרסה האזרחית של הג'יפ הצבאי. מאוחר יותר, ב-1949 נולד גם הסטיישן כפול ההנעה הראשון שפנה לאלו שרצו יכולות שטח עם שימושיות משפחתית. מאז החברה נרכשה על ידי 'קייסר פריזר' ואחר כך על ידי AMC כאשר בדרך יוצרו ה-CJ-5 ב-1970, ה-CJ-7 ב-1976 והרנגלר ב-1986. בשנת 1987 נקנתה AMC על ידי קרייזלר והיא בבעלותה עד היום.

      רכבי שטח וקרוסאובר