וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות מס על רכבים ירוקים

ליאור גוטמן

21.5.2007 / 11:50

כך ממליצה ועדה ממשלתית בנושא. רשות המסים: המלצות הוועדה לא ישפיעו על ההצעה להעלאת שווי השימוש

הוועדה המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה, משרד התשתיות והמשרד להגנת הסביבה תגיש היום את המלצותיה לוועדת הכספים של הכנסת. כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker בנובמבר 2006, הוועדה ממליצה לאמץ תחשיב כלכלי לפיו מכונית הגורמת לזיהום אוויר נמוך תזכה להטבות מס.

מדד הבדיקה לא יהיה רק רמת תחמוצת הפחמן (CO2) אלא שקלול כל מרכיבי הזיהום הנפלטים מהמכונית. אבי מושל, סגן ראש אגף איכות אוויר במשרד להגנת הסביבה, מסביר שאחת מהמלצות הוועדה היתה לשקלל בתוך מיסי הקניה של רכב חדש את נושא זיהום האוויר: "השאיפה היא לתת תמריץ לאנשים הנהנים מרכב צמוד לקחת מכונית ירוקה יותר. אין כוונה לקחת מאנשים כסף אלא להעניק להם יותר כתוצאה מהעדפת רכב בעל פליטת זיהום נמוכה יותר".

מושל מסביר שהמס המוטל במדינת ישראל על מזוט הוא בעל שיעורים נמוכים, והוא עומד כיום על 12 שקל בלבד לטון או 2,500 שקל עבור אלף ליטר בנזין. למרות קיומם של סוגי מזוט שונים, להם רמת זיהום שונה, המדינה הטילה מס שווה על כולם, ואת זה שואפת הוועדה לתקן. מושל מסביר שכיום חייב כל יבואן רכב להיצמד לתקן זיהום האוויר הנהוג באירופה, יורו 4, אולם גם אם מדובר בתקן שאין לחרוג ממנו עדיין קיים פער בין מכונית אחת לשנייה: "יבואני רכב יצטרכו לפרסם נתונים נוספים פרט לפרמטרים הנהוגים כיום. תקן יורו יהווה רק המסגרת שצריך לעמוד בה, כאשר כל מכונית תזכה להתייחסות נפרדת בהתאם לרמת הזיהום שהיא מציגה".

סמנכ"ל רשות המסים, בועז סופר, מסביר שהמלצות הוועדה לא ישפיעו על הצעת האוצר להעלאת את שווי השימוש בגין רכב צמוד: "קיימת כוונה לחזק את כוחו הצרכני של המגזר הפרטי. מחירה של מכונית חדשה יהיה נמוך יותר תודות לפליטת הזיהום הנמוכה שלה, וכך אחוז ההנחה ממנו ייהנו הצרכנים יחול מייד עם הגעת המכונית לישראל, ללא קשר להנחות הניתנות בסקטור העסקי". סופר מסביר שיבואני הרכב יעמדו בעתיד הקרוב בפני שני אתגרים - הורדת מחיר המכונית לצרכן הפרטי במקביל לשמירה על ההנחה הניתנת לציי רכב. סופר מוסיף שהשלב הבא הוא עריכת שימוע לכל הנוגעים בדבר אל מול חברי ועדת הכספים, כאשר עם סיומם יובא הנושא לאישורה של הממשלה. הצפי להחלת תקנות אלו הוא הרבעון הראשון לשנת 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully