וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הרוכבים העירוניים

אייל דץ

20.5.2009 / 10:20

פיתוח שבילי אופניים בטבע הוא חשוב, אך יש לתת קדימות לקידום הרכיבה דווקא בעיר. עמותת ישראל בשביל אופניים נאבקת

עמותת "ישראל בשביל אופניים" יצאה אתמול (שלישי) בקריאה לשר התיירות החדש, סטס מיסז`ניקוב, להקפיא את החלטת משרד התיירות בעבר, ולשקול מחדש את תכנית היישום של החלטת הממשלה לקידום ענף רכיבת האופניים. מדובר בהחלטה שהתקבלה בממשלה הקודמת בחודש יולי 2008 שמטרתה קידום ענף האופניים בתחומי התיירות והתחבורה ברחבי הארץ. לצורך יישום ההחלטה ופיתוח שבילי האופניים הוקצבו כ - 100 מיליון שקלים ומשרד התיירות הופקד על ביצוע ההחלטה.

בעמותת ישראל בשביל אופניים טוענים כי משרד התיירות עומד לאשר תוכנית לפיה ינוצל רוב התקציב לפיתוח שבילי אופניים בטבע, בהרים, ביערות קק"ל ולאורך נחלים שמהם ייהנו תיירים ומטיילים. על פי עמדת עמותת "ישראל בשביל אופניים", מדובר "בהתעלמות מן הצרכים הדוחקים של התחבורה העירונית הצפופה בישראל. שכן התוכנית מציבה בראש סדר העדיפויות פיתוח שבילים בטבע, לצרכי פנאי, נופש וקידום ענף תיירות נוסף, על חשבון פיתוח שבילים בתוך הערים אשר עתידים לשרת עשרות אלפי רוכבי אופניים מדי יום".

התיירים מגיעים לערים

בעמותה טוענים כי רק חלק זעום מהתקציב יופנה לצורך פיתוח השבילים בתוך הערים. בעמותה אמרו כי "למרות שאיפתה של הממשלה לפתח את ענף התיירות, עליה להתחשב בעובדה כי כל תייר שמגיע מחו"ל, מגיע לערים יותר מאשר לטבע וליערות. בנוסף טוענים בעמותה כי "כיום בערים המובילות בעולם ישנם פרויקטים מצליחים המעודדים רכיבת אופניים ורצוי לפתח גם ענף של רכיבת אופניים כתיירות פנים. לכן, הוצאת כספים על שבילים ביער, בהרים ובין הסלעים אינה נשמעת כחלופה הגיונית להקמת שבילים עירוניים ומהווה בזבוז של משאבים".

בעמותה דורשים ממשרד התיירות ולהקציב מחצית התקציב לפחות לפיתוח ענף האופניים ככלי תחבורה בת קיימא לתושבי הערים. פעילי העמותה החלו בגיוס רוכבי אופניים מרחבי הארץ לצורך מחאה ציבורית לשינוי ההחלטה. הסלוגן שנבחר ללוות את המאבק הוא "בין הרים ובין סלעים עפים 100 מיליון שקלים".

עמותת ישראל בשביל אופניים היא עמותה רשומה שפועלת לקידום תחבורת אופניים, הגברת הבטיחות בדרכים ושיפור איכות החיים והסביבה של כלל התושבים. העמותה מפעילה את תוכנית 'שבילים בטוחים לבתי הספר' שמטרתה עידוד הליכה ורכיבה בטוחה לבית הספר, בשיתוף קופות החולים ומשרד הבריאות. העמותה זכתה לאחרונה בפרס הגלובוס הירוק לשנת 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully