וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים עדכנה את קבוצות המחיר לכלי הרכב

צבי זרחיה

17.12.2006 / 16:10

המשמעות: ירידה בשיעור של 4.4% לפחות במחירי מכוניות חדשות. העדכון יכנס לתוקף ב-1 לינואר

ועדת הכספים אישרה היום בצהריים את בקשת שרי האוצר והתחבורה לעדכן החל מ-1 בינואר 2007 את קבוצות המחיר לכלי רכב, לצורך קביעת אגרת הרכב וזקיפת ההטבה של שווי השימוש ברכב למס ההכנסה. יצוין כי עדכון קבוצות המחיר אינו מתייחס להצעות שנידונות באוצר להעלאת שווי השימוש.

מדובר בעדכון הקבוצות כלפי מטה בשיעור של 4.6%-4.4%, שיביא להוצאת מכוניות מקבוצת המחיר הנמוכה, אלא אם יוזלו בהתאם. מהוועדה נמסר, כי משמעות ההחלטה היא ירידה דומה במחירי הרכב החדש לאור ההתאמה שיבואני הרכב מבצעים במחירוני הרכב לצרכן.

שר האוצר אברהם הירשזון ושר התחבורה שאול מופז הסבירו כי קבוצות המחיר מתעדכנות מעת לעת. לאור השינויים בשערי החליפין המשפיעים על מחירי הרכב ולהפחתה בשיעורי המס נוצר צורך לעדכן את קבוצות המחיר לרכב, כדי להגביר את השקיפות והתחרות בענף הרכב. באשר למחיר הגבוה, הוחלט בשיתוף עם איגוד יבואני הרכב, כי החל מינואר 2007 תשונה השיטה שלפיה נקבע מחיר הרכב לצרכן.

השיטה החדשה תבוסס על מחיר דגם הרכב במחירון היבואן התקף ב-1 בינואר 2007 או לפי יום רישום דגם הרכב לראשונה, המאוחר מבין השניים. עדכון קבוצות המחיר תיעשה בהתאם למודל המתבסס על שלושה מרכיבים: הראשון - התפלגת היבוא של כלי הרכב לפי סוג המטבע שבה אלו נרכשו מהיצרנים בשנתיים האחרונות, כדלקמן: יורו-37%, יין-36.5%, דולר-26.5%. השני - שינויים בשערי החליפין, בהשוואה לתחילת שנת המודל 2006. השלישי - שינויים בשיעורי מס הקנייה והמע"מ.

במסגרת המהלך להפחתת מסי הקנייה על רכב נקבע תוואי הפחתה במסי הקנייה שהחל בדצמבר 2005 ויסתיים בינואר 2010. שלב נוסף יבוצע ב-1 בינואר 2007. במסגרת שלב זה יופחת המס ב-89% ל-84% ויבוצעו התאמות בהטבות המס הניתנות לאביזרי בטיחות כדי לתמרץ את התקנתם בכלי הרכב החדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully