וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוצר שוקלים: פשרה עם האופנוענים

נועם בר

29.10.2009 / 19:23

האוצר מתגמש לאור גל המחאה: שוקל להגדיל שיעור ההנחה לפרמיות החובה ב-25% ולהעלות את ההשתתפות העצמית של הרוכבים. האופנוענים בתגובה: "לא נסכים לכל סוג של ייקור גורף לדו-גלגלי"

לאחר המחאה הגורפת על ייקור תעריפי ביטוח החובה לאופנועים בשיעור של כ-12%, החליטו באוצר לסגת צעד אחורה. גורם שמקורב למגעים בין הצדדים מסר כי האוצר בוחן אפשרות להגדיל את שיעור ההנחה לפרמיות החובה בכ-25%, זאת בתמורה להעלאת ההשתתפות העצמית של הרוכבים במספר אחוזים ניכר. כיום ההשתתפות העצמית עומדת על 11%.

קודם לכן ביקש מהאוצר יו"ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס, לדחות את ייקור הפרמיות ל-2011 והודיע על הקמת צוות שיורכב מנציגי האוצר ומנציגי ועדת הכספים והכלכלה בכנסת. "נשמח לשבת עם כל גורם, בפרט עם הצוות שעליו דיבר יו"ר ועדת הכלכלה", אמר גורם באוצר. עם זאת מדגישים באוצר כי "ב-15 לנובמבר, החוזר ששלח האוצר בדבר העלאת תעריפי הביטוח ייכנס לתוקף".

המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, הסביר והציג בכנסת את ההצדקה להעלאת התעריפים "הסיכוי להיהרג על אופנוע גדול פי 14 מזה שברכב פרטי, והסיכוי להזדקק לשיקום רפואי גדול פי 27". במטה המאבק של הרוכבים דוחים את דבריו של ענתבי - "אופנועים אכן מסוכנים", אומר עו"ד עמית ברגמן, מראשי מטה המאבק של הרוכבים, "אבל ניתן למדוד את הסטטיסטיקה אחרת. רוכב מסכן בעיקר את עצמו, בעוד שכל נהג מסכן גם אחרים". ברגמן הוסיף כי "באופן כללי, לפי כמות הנפגעים אפשר לומר שאופנוע מסוכן פי שניים מהמכונית".

הרוכבים: "נתעקש על דרישתנו"

בשיחה הערב (חמישי) עם וואלה! רכב הוסיף דובר מטה המאבק, טל זוהר, לצנן את הרוחות ואמר: "מהאוצר לא נעשתה כל פניה אל מטה המאבק ביומיים האחרונים. לא הוצעה לנו כל פשרה ולא נוהל איתנו כל שיח". זוהר הדגיש כי "גם אם יוצע נוסח הפשרה המדובר - הוא לא יתקבל, שכן הרוכבים עומדים בדרישתם שלא לאפשר ייקור כולל של תעריפי הביטוח לכלי רכב דו-גלגליים".

פרסום ראשון: 18:38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully