וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בת"א: 500 מקומות חנייה הופקעו לטובת מיזם השכרת רכב

7.8.2017 / 16:00

העיירה החליטה להקצות מקומות חנייה עבור פרויקט "אוטותל" על חשבון חניות שיועדו לציבור הרחב בשטחי כחול-לבן. עד כה סומנו יותר מ-300 מקומות ברחבי העיר, ו-200 נוספים יסומנו עד לסוף השנה. התושבים זעמו: "כנראה שלא באמת מעניינת אתכם מצוקת החנייה שלנו"

צילום: מגד גוזני, פייסבוק, עריכה: אריאל תמרין
מכוניות חונות של אוטותל, פיילוט של עיריית תל אביב, 6 באוגוסט 2017. מגד גוזני
מאות חניות הופקעו. מיזם "אוטותל" בתל אביב/מגד גוזני

תושבים רבים בתל אביב-יפו זועמים על העירייה, לאחר שהחליטה להפקיע יותר מ-500 מקומות חנייה לטובת מיזם "אוטותל" להשכרת כלי רכב. לרשות המשתמשים בשירות עומדת האפשרות להחנות את המכוניות השכורות בחינם גם באזורים שבהם החנייה בתשלום (כחול-לבן), אולם למרות זאת העירייה החליטה להקצות מקומות חנייה ייעודיים למשתמשים בשירות. מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS מתברר כי העירייה הפקיעה עד כה כ-300 חניות מתוך כ-520 שיסומנו ברחבי העיר עד לסוף השנה.

על פי נתוני העירייה, בבחירת מיקומי החניות עבור מיזם "אוטותל" בחנה העירייה מספר היבטים, לרבות הסדרי התנועה והחנייה, המרחקים בין החניות, מיקומי תחנות תל-אופן, אזורי הביקוש הצפויים ורצון לצמצם ככל האפשר את ההשפעה על תושבי העיר. על כן, רוב החניות נלקחו מאזורי חנייה בכחול לבן.

עוד בוואלה! NEWS:
אתר חדש של משרד החינוך חושף את נתוני בחינות המיצ"ב בבתי הספר
מנכ"ל משרד האוצר: "אל תפתחו שמפניות - חוק מס דירה שלישית יעבור מחדש"
המלך עבדאללה נפגש עם אבו מאזן ברמאללה: "תומכים בעם הפלסטיני"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החנייה מתאפשרת גם ב"כחול-לבן". אוטותל בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שבעירייה מתגאים במיזם, תושבים הביעו כעס רב על המהלך. זאת, משום שהוא גורם לצמצום משמעותי במקומות החנייה המיועדים לכלל התושבים, הנאלצים להתמודד עם מצוקת החנייה בעיר. "עיריית תל אביב היקרה, ברכות על השירות המהמם להשכרת רכבים אוטותל שהשקתם לנו", כתבה דנה שגיא לעיריית תל אביב בעמוד הפייסבוק שלה. "כל הכבוד על הפתרון היצירתי שמצאתם כדי להגדיל את הקופה שלכם עוד קצת. אבל בחייאת, למה על חשבון התושבים?".

שגיא הוסיפה: "כמה חוצפה יכולה להיות לכם כדי לצבוע תוך לילה שלושה מקומות חנייה ברחוב פנימי במרכז העיר, וכמובן לסמן כאילו סגרתם רק שתי חניות ועל הדרך להוריד לתושבים שלכם עוד כמה מקומות חנייה, שגם ככה כמעט לא קיימים כאן? כנראה שלא באמת מעניינת אתכם מצוקת החנייה הקשה של התושבים שלכם שמחפשים יום אחר יום, לפעמים אפילו שעות איפה לשים את הרכב אחרי יום עבודה ארוך ומעייף. עד מתי ימשך הגזל מהאזרח הקטן במדינה הזו מבלי שאף אחד יגיד שום דבר?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך פייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד מהרה הקימו התושבים עמוד פייסבוק מיוחד תחת הכותרת "תושבי תל אביב נגד הפקעת חניות של אוטותל", שם תקפו את העירייה. "בשדרות ח"ן אין מקום לנשום, אבל יש מקום להפקעת חניות אוטותל", כתב דני זברו. "מאה מטרים משם, נמצא חניון התרבות הענק. למה לא לסגור בחניון חניות לפרויקט ההזוי הזה? זה אפילו יותר הגיוני כי זה בדיוק בכיכר התרבות. אז אם נראה לעירייה שאוטותל זה רעיון טוב, לפחות תפקיעו חניות בחניונים ולא ברחובות של התושבים", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך פייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אורית סאני פניני, תושבת העיר, מתחה ביקורת נגד העירייה על כך שהיא ממשיכה לאפשר למשתמשים בשירות להחנות בשטחי כחול-לבן, לצד החניות שהופקעו מהתושבים לטובת המיזם. "לא רק שלקחתם לאזור שלי בין שישה לשבעה מקומות חנייה עבור אופנועים ואוטותל, עכשיו גם גיליתי שבזמן שאני מחפשת חנייה מתחת לבית שלי במשך חצי שעה, אוטותל חנה בחניית כחול לבן על חשבוני בזמן שכמה מטרים ממני היה לו מקום פנוי", כתבה בעמוד הפייסבוק של העירייה. "אני דורשת לבטל את האפשרות של המכוניות האלה להחנות בכחול-לבן או שתבטלו להם את החניות. עד מתי תמשיכו להתעלל בתושבים?", כתבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך פייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי התכנית של עיריית תל-אביב, תושבי העיר ותושבי חוץ יוכלו להשכיר את כלי הרכב במסגרת המיזם בעלות של שקל וחצי עבור דקת שימוש. לאחר אישור התעריפים בוועדת הכספים העירונית, יזכו תושבי העיר מחזיקי כרטיס "דיגיתל" להטבה בדמי השירות. השירות מושתת על עקרון של רכב שיתופי, הזמין לציבור 24/7, ובכך מנמקים בעירייה את ההחלטה לאשר את חניית המכוניות בחניות הייעודיות לצד שאר מקומות החנייה החוקיים בעיר.

גיל לייזר, מנהל פרוייקט "אוטותל" בעיריית ת"א הגיב לטענות התושבים ואמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "כשתושב קם בבוקר ומגלה שצבעו לו את החנייה הוא אומר 'אין לי איפה להחנות', אבל ככל שאנשים יאמצו את השירות הזה הם יוותרו על רכבם הפרטי. אם אני אצליח לגרום לחמישה אנשים לוותר על הרכב - אני מחזיר חניות. זה כמו שאנשים התלוננו על הרכבת הקלה, למה חופרים בעיר, למה חוסמים, אבל בסוף כולנו נהנה ותהיה לנו תחבורה ציבורית כמו עיר מתוקנת בעולם".

כשנשאל מדוע גובה העירייה דמי שירות יקרים אמר כי "שקל וחצי לדקה זה מחיר שבדקנו שהוא מחיר בין העלות של אוטובוס לעלות של מונית. בחשבון פשוט, אם היום אני נוסע במונית מכוכב הצפון לרחוב קרליבך בעיר זה עולה לי 40 שקלים לנסות 14 דקות. אם אסע באוטותל, זה יעלה 17 שקלים. זה כמובן יקר יותר מחמשת השקלים שעולה נסיעה במונית שירות, אך עדיין חצי מחיר ממונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully