מבחן דרך: מאזדה 6. גדי סיארה,
מבחן דרך: מאזדה 6/גדי סיארה

נהיגה במאזדה 6 המחודשת

31.1.2019 / 17:34

מאזדה 6 כבר לא צעירה וכדי להישאר רלוונטית היא עוברת מתיחת פנים נוספת ובמסגרתה גם גרסה סופר מאובזרת. מה נשאר ומה התחדש במשפחתית הגדולה?

האבולוציה מוכיחה לנו פעם אחר פעם ששרידות בעולם משתנה אינה מובטחת בהכרח לגדולים או לחזקים, אלא ניתנת לזנים שיודעים להשתנות ולהתאים את עצמם למציאות החדשה שנוצרה או למצוא סביבות מחיה מתאימות.

פעם, לפני עידן הקרוסאוברים והג'יפונים, מכוניות כמו מאזדה 6 היו סמל הצלחה "מכוניות מנהלים" קראו להן. אבל אז השתנה הטעם והיום פלח השוק הזה שהייה שחקן די מרכזי בתחום המחירים של 150 עד 200 אלף שקלים ועם עוד כמה מתחרות בודדות צפונה משם - הינו הנפגע העיקרי.

מבחן דרך: מאזדה 6. גדי סיארה,
חישוקי ה-19 אינץ' נראים מצוין ברמות הגימור הגבוהות, אבל נוחות הנסיעה נפגעת/גדי סיארה

אז איך שורדים? מסתגלים ומוצאים נישות בהן הקיום של המכוניות יכול לספק אטרקטיביות ללקוחות. כך למשל יונדאי סונטה, קיה אופטימה וטויוטה קאמרי צירפו מנועים חשמליים ליצירת גרסאות היברידיות, סקודה סופרב מוכרת איכות גרמנית ומרווח מצוין במחיר אטרקטיבי. הן גם המכוניות שמוצאות לעצמן קהל, זה לא שהמתחרות האחרות לא טובות, אבל פשוט הפכו לפחות ופחות אטרקטיביות.

מאזדה 6 המחודשת גם היא מתמודדת בתוך הקבוצה הזו. את הייחוד שלה היא מבקשת למצוא גם בעזרת הנכסים הקיימים שלה בדמות עיצוב והתנהגות, אבל בראייה הרחוקה יותר, היא מבקשת לפרוץ את גבולות התדמית העממית ולמצב את עצמה בתור חלופת פרימיום.

מבחן דרך: מאזדה 6. גדי סיארה,
חזית כרום ופנסי לד הם השינויים המרכזיים של עיצוב ה-6 המחודשת/גדי סיארה

העיצוב החיצוני נותר כשהייה למעט יחידות תאורה שונות שכעת מגיעות בתאורת LED, גריל במסגרת כרום וחישוקי סגסוגת בעיצובים חדשים במידות 17 ו-19 אינץ' בתלוי ברמת הגימור. שינויים גדולים יותר עובר תא הנוסעים שעוטה עור כבר מרמות הכניסה "לקשרי". מסך מגע בגודל 8 אינץ' מרשים, אבל לא ניתן לתפעול בזמן נסיעה ומאלץ להשתמש בחוגה והכפתורים - אני לא מסכים שזה פחות מסיח דעת. מה עוד? מערכת קישוריות עם תאימות למכשירי אפל, הצגת הודעות SMS בעברית על המסך, עדכון לסידור הכפתורים בקונסולה המרכזית, הנעה ללא מפתח, חשמול מלא למושב הנהג והנוסע, תצוגת נתונים עילית ועוד ואנחנו עדיין ברמת הגימור הבסיסית. צפונה ממנה ניתן למצוא ברמת הגימור פרימיום גם וילון אחורי חשמלי, כניסה ללא מפתח וברמת הגימור הגבוהה ביותר Signature יש כבר דיפוני עץ, מסך 7 אינץ' בלוח המחוונים, תאורת LED בתא הנוסעים, דיפון רך לתקרת הרכב, מערכת שמע של BOSE עם 11 רמקולים ועוד.

גם מערכות הבטיחות המתקדמות נגזרות מרמות הגימור. ברמת הבסיס יש בלימה אוטומטית במהירות עד 160 קמ"ש וסיוע בבלימה במהירות גבוהה יותר, בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב פקקים, התראה ותיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור ושליטה אוטומטית באורות. רמת הגימור פרימיום מוסיפה גם התראת רכב ב"שטח מת", וב- Signature יש תאורה עוקבת פניה.

מבחן דרך: מאזדה 6. יצרן, אתר יצרן
עור ומושבים חשמליים כסטנדרט כבר ברמת הגימור הבסיסית/אתר יצרן, יצרן

מי שנשאר מאחור לעומת כל ההתקדמות הזו הוא תחום המנועים. אין שינוי בהרכב יחידות הכוח. מה שאומר מנועים אטמוספריים ירושת הדורות הקודמים. הראשון הוא 2.0 ליטרים 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-21.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד והשני הוא 2.5 ליטרים 195 כ"ס ב-5,700 סל"ד ו-26.1 קג"מ ב-3,250. נתונים? 10.5 שניות ל-100 קמ"ש ו-209 קמ"ש בראשון ו-8.2 שניות ו-223 קמ"ש בשני.

התחושות בנסיעה הן שיקוף נאמן של הנתונים האלו, מנוע 2.0 הליטרים מזיז את 1,608 הק"ג של המאזדה 6 בקצב סביר בלבד בתנאים מישוריים, אבל נאנק כאשר הוא מתבקש לצאת לעקיפות מהירות או טיפוס בדרך הררית. המנוע הגדול יותר כבר עם יותר "אוויר" לנשימה, זמינות הכוח טובה יותר בכל טווח המהירויות ויש לו יותר בשר בחלק האמצעי של הסל"ד. אבל גם הוא, כאשר נדרשים לקצב מהיר מאוד או מאמץ רץ לסל"ד הגבוה כדי לספק תמורה. אלו שני מנועים טובים לכשעצמם, אבל רחוקים מאוד מלהרשים מישהו בעידן המוגדש או החשמלי כיום. תיבת ההילוכים הפלנטרית בת שישה הילוכים עושה את המיטב כדי לעזור להם, אבל תיבה מצוינת היא לא תחליף ליחידות כוח מודרניות.

מבחן דרך: מאזדה 6. גדי סיארה,
המנועים האטמוספריים חסרים את זמינות הכוח של המוגדשים המודרניים/גדי סיארה

כאשר לא מאיצים בה מתגלים המקום בו היא נותרה מצוינת - התנהגות הכביש. זו עדיין המשפחתית הגדולה המהנה יותר לנהיגה בקבוצה שלה, עם שילוב שלדה ומתלים מכוילים היטב, שיכולים לעמוד בנהיגה תובענית ומשתפים פעולה איתה. ההגה החשמלי קצת יותר מדי קל ומהיר, אם כי עדיין בקבוצה הטובה יותר של סוג ההגאים הזה. נוחות הנסיעה שופרה במעט, אבל ברמות הגימור הגבוהות מתקזזת עם חישוקי ה-19 אינץ' נמוכי החתך שפוגעים בה. בידוד הרעשים טוב יותר משמעותית מאשר בעבר. כך שאם הכביש סלול היטב, מקבלים מכונית עם תא נוסעים ונוחות שמתאימה לנסיעות ארוכות. עד עכשיו דיברנו בעיקר על הנהג, מה קורה מאחורה? פה היא מרווחת, אבל לא בסדרי הגודל של סופרב עם המושב האחורי הלימוזיני שלה ואפילו לא תא המטען שעם 429 ליטרים קטן אף משל יונדאי סונטה ההיברידית.

מבחן דרך: מאזדה 6. גדי סיארה,
פנסי לד גם מאחור/גדי סיארה

הנישה של מאזדה 6 הייתה לאורך הדורות שלה ההופעה החיצונית וההנהגות, זו המשבצת שבה משחקת גם מתיחת הפנים של הדור הנוכחי. אבל היא מוסיפה פנימה גם חופן אבזור נוחות ובטיחות מתקדמת וכעת שיפור בנוחות הנסיעה ובידוד הרעשים ומערכות בטיחות מתקדמות. אבל, וכאן יש אבל גדול - כדי לצאת מהנישה הזו ולפנות לא רק לחובבי הנהיגה ועל אחת כמה וכמה כדי לפרוץ מעלה בואך פרימיום - הגיע הזמן להפגין את המצוינות הזו גם ביחידות כוח שיוכלו לעמוד בשורה אחת עם המתקדמות בקבוצה שלה.

מבחן דרך: מאזדה 6. יצרן, אתר יצרן
ברמת הגימור Signature דיפוני עץ ועור מלא/אתר יצרן, יצרן

במחיר שמתחיל ב-170 אלף שקלים לרמת הכניסה היא לא הזולה בקבוצה שלה, ומפתה בעיקר עם המון אבזור ומערכות בטיחות שיש בה. כך המצב גם ברמות הגימור הגבוהות יותר שעולות 180 אלף שקלים למנוע ה-2.5 ליטרים באותה רמת גימור. 190 אלף שקלים לרמת הגימור פרימיום ו-200 אלף שקלים ל- Signature המפוארת. היתרון בקפיצות המדודות האלו במחירים הוא בשידול הלקוחות לקחת את הגרסאות הבכירות בתוספת שבחלוקה לחודשי ההחזר היא לא גבוהה. בכל זאת, בכל אחת מרמות המחיר האלו היא תצטרך לפתות לקוחות של מכוניות מצוינות כמו סקודה סופרב, יונדאי סונטה וגם פולקסווגן פאסאט. אבל מי אמר שהישרדות זה דבר פשוט?

מבחן דרך: מאזדה 6. גדי סיארה,
מבחן דרך: מאזדה 6/גדי סיארה

על הצד הטכני: מאזדה 6 המחודשת

מנוע, הנעה: בנזין, קדמית
נפח: 2,488 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 195/5,700
מומנט/סל"ד (קג"מ): 26.1/3,250
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 487
רוחב (ס"מ): 184
גובה (ס"מ): 145
בסיס גלגלים (ס"מ): 283
תא מטען: 429

ביצועים:
תאוצה 0-100: 8.2
מהירות מירבית: 223

מתחרות:
יונדאי סונטה, פולקסווגן פאסאט, סקודה סופרב, שברולט מאליבו, אופל אינסיגניה

מחיר:
180 אלף שקלים (לקשרי), 190 אלף שקלים (פרימיום), 200 אלף שקלים (Signature)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully