תחרות עבירות בטל שחר. רמי גלבוע, גלב סמירנוב, ניר בן טובים
תחרות עבירות בטל שחר/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלב סמירנוב

מפלצות עבירות בטל שחר: ליגת 2019 נפתחת ובגדול

כתב רמי גלבוע. צילום: רמי גלבוע, גלב סמירנוב

13.5.2019 / 9:19

לאחר יותר מארבע שנות בצורת מזניק מיכאל חן את ליגת העבירות המחודשת. אירוע הפתיחה שלף מהמחסנים מפלצות קשישות ומוכרות, וחשף כוכבים חדשים

המפלץ הכתום נגח בעדינות את קיר הסלע, סוג של גישוש ראשוני. הניסיון השני היה יותר ממוקד, כאשר הגלגלים הקדמיים מתנופפים באוויר - והרכב נסוג לאחור. בפעם השלישית היה זה ניסיון אמיתי ומחוייב: מנוע ה-V8 שאג, צמיגי הטרקטור העלו עשן, רכב העבירות דילג מטר וחצי באוויר, ואז נשמט לאחור. הוא נעמד על גלגליו האחוריים והתנודד על בלימה, כמתלבט - האם לנחות על הגלגלים הקדמיים, או להתהפך לאחור?

תחרות עבירות בטל שחר. רמי גלבוע, גלב סמירנוב, ניר בן טובים
רוורס מהיר למרגלות קיר המוות, הציל את עירא אבני מהתהפכות לאחור/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלב סמירנוב

ברגע זה הרגיש עירא אבני כאסטרונאוט השכוב על גבו, פניו מופנים לשמיים; באינסטינקט מתוזמן היטב הוא שילב הילוך אחורי, נתן מכת גז קטנה והמפלץ נחת על ארבעת הגלגלים, לקריאות ההתלהבות של הקהל. הניסיון עלה לעירא בגל הינע שבור, אבל למי זה איכפת? 'קיר המוות' היה רק מכשול בונוס והניצחון בתחרות כבר היה מונח בכיסו, ולזכות מוסך 'גבע' שבנה את המפלץ המגודל.

תחרות עבירות בטל שחר. רמי גלבוע, גלב סמירנוב, ניר בן טובים
מדהלה על סף התהפכות, לא מרפה מהגז/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלב סמירנוב

הכל מתחיל בראש של איש עיקש אחד

"זה יהיה אירוע מהסרטים", התלהב מיכאל לפני כשנתיים, עת סיפר לי לראשונה על ליגת העבירות שהוא מתכונן להפיק בישראל, בין השתתפויותיו בתחרויות 'קינג אוף האמרס' בפורטוגל וקליפורניה. טוב, כבר שמעתי הצהרות כאלה, ורובן התמוססו באוויר החם של הביורוקרטיה הישראלית, חוק הספורט המוטורי, תקציבים חנוקים ונשמות טובות. אבל מסתבר שכמו שמיכאל יודע להיות עקשן מאחורי ההגה, הוא יודע לעקור הרים וסלעים ביורוקרטיים.

תחרות עבירות בטל שחר. רמי גלבוע, גלב סמירנוב, ניר בן טובים
מיכאל כהן עקר סלעים בדרך לאירוע הפתיחה של הליגה/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלב סמירנוב

כאיש השולט ברזי המדיה הדיגיטלית פילס מיכאל את דרכו בין המכשולים המנהליים, גייס את הכוחות הטובים בתעשייה (אלי שחר, רן סיטון מנהל המרוץ, עופר שוורץ אחראי תיאום) והכריז על תאריך האירוע. הטרקטורים כבר החלו בחפירות אבל אז הגיע גנרל חורף וגרם לשלוש דחיות של האירוע, אבל בסוף השבוע האחרון הגיע הפיצוי - מזג אוויר מושלם, אירוע מתוקתק להפליא, כעשרים משתתפים עם סכין בין השיניים, וכאלף צופים שהתענגו ונשארו עד סוף האירוע. באירוע היו חמש קטגוריות: רכבי SBS, עממיים עם צמיגי 33 אינץ', עממיים 37 אינץ', אדוונצ'ר, אקסטרים.

תחרות עבירות בטל שחר. רמי גלבוע, גלב סמירנוב, ניר בן טובים
גם עביר וגם מהיר, באסם זאהר קובע את זמן ההקפה המהיר ביותר/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלב סמירנוב

המחלקה הדרוזית

אני לא יודע איזה תבלין הם מכניסים ל'לבנה' בעוספייא, אבל בשנים האחרונות מתרחש שם משהו טוב. מפלץ העבירות הראשון מהכפר הדרוזי היה הרכב הכחול של עאדל זאהר, ואחריו סימן-2 הסגול. עאדל שהצטרף לליגה לאחרונה שימש היום כנווט, והבן בסאם נתן בגז וחרך את המסלול עם מנוע JQ9 בעל 350 כ"ס. הרכב הסגול של מסגריית זאהר תפקד מצוין, נעזר בהיגוי אחורי ומערכות הידראוליות מתוחכמות. באסם ביצע את ההקפה המהירה ביותר של המסלול (2:36.9 דקות, 9 שניות מהיר יותר מ-אימן) אבל לאחר שתי תקלות מסיביות, פרש מהמרוץ.

תחרות עבירות בטל שחר. רמי גלבוע, גלב סמירנוב, ניר בן טובים
הישר מהמסגריות של עוספייא, הרכב המרשים ביותר בתחרות/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלב סמירנוב

המפלץ הירוק של האחים אימן ומנהל עלוה הגיע למקום השני, אבל האחים נתנו הופעה מדהימה. הרכב שלהם פחות מתחכם אבל הוא חזק מאוד, ואימן אינו מהסס להשליך אותו על סלעים וקירות תלולים. מנוע ה-V8 LSX מספק 700 סוסים אדירי עוצמה, והוא תפר את המסלול בקצב מרשים ביותר. נקודת התורפה של הרכב הירוק היא קוטר הסיבוב הגדול, שאילץ אותו לבצע הרבה תמרוני קדימה-אחורה; זה עלה לו בנצחון כי הרכב הכתום של עירא היה מהיר יותר, ב-11.1 שניות בלבד... שניים-שלושה רוורסים, והלך הגביע.

הרכב הירוק של האחים עלוה היה גם היחיד שהצליח לטפס את 'קיר המוות' בלי שימוש בכננת; "מה זה מעניין, לעבור עם כננת?" אמר לי אימן; "אני רוצה לנהוג את המכשולים, לא לעבור אותם בגרירה". אמר ועשה, ביצוע מרשים עוצר נשימה!

תחרות עבירות בטל שחר. רמי גלבוע, גלב סמירנוב, ניר בן טובים
באסם עוקר את ההר/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלב סמירנוב

עוקרי הסלעים

עובד ארזי וצח וויינר הגיעו לתחרות עם רכב עבירות פחות קיצוני של 'צוות ניר', אבל הוא היה אפקטיבי מאוד. מידותיו הקצרות של הדיסקברי וזוויות מרכב מצוינות העניקו לו כושר תמרון מצוין בין הסלעים, עובד נהג בצורה נקייה וזורמת. את כל האירוע ליווה בקריינות בועז קורפל שהסביר לקהל מה קורה על המסלול, והיה מה להסביר. בכל רגע נתון נעו מול הקהל 2-3 רכבי מתחרים, ואף יותר. הפולאריס RZR והקאן אם מאבריק חרכו את מסלול המהירות, רכבי קטגוריית "עממי" תקפו את המסלולים מימין, מתחרי "אדוונצ'ר' ו'אקסטרים' היטלטלו במכשולים משמאל.

תחרות עבירות בטל שחר. רמי גלבוע, גלב סמירנוב, ניר בן טובים
עובד ארזי לקח דיסקברי-1 קשיש עם מנוע V8 משופר, והרכיב לו צמיגים אדירים/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלב סמירנוב

צחי מדהלה ואורן אברהמי התחרו על הניצחון בקטגוריית אדוונצ'ר. הסיקס הירוק של אברהמי (תלפיות ביצוע בניה) הפגין יכולת ראשונית מרשימה אבל לאחר הסוללה הראשונה, שבר שתי ציריות ימניות; היה זה סוף המרוץ, לאחר 80 מטרים בלבד, באסה. זה השאיר את הזירה לצחי שנלחם עם הדיפנדר של צוות ניר, נופף בגלגליו ופרש כננות (עם הנווט איתי חודפי) עד הסיום על הפודיום. יש חיים גם לוותיקים.

תחרות עבירות בטל שחר. רמי גלבוע, גלב סמירנוב, ניר בן טובים
ארן אברהמי, שבריר שנייה לפני ריסוק הציריות/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלב סמירנוב

משך ארבע שנות המחסור נאלצו שוחרי העבירות להמציא לעצמם זירות אפלות בהן נפגשו לתחרויות פרטיזניות שהתארגנו מעצמן אי-פה, אי-שם. ברגע שנולדה תחרות רשמית הגיעו כולם מלאי רצון טוב ואחווה, כמותן קשה למצוא בעולם תחרותי כל כך. המתחרים והצוותים עזרו זה לזה ברחבת הטיפולים, מסייעים בחילוץ ותיקון כלי הרכב, מכוונים אחד את השני ונותנים כל מה שצריך, כדי שהאירוע יתוקתק על הצד הטוב ביותר. זו אחווה נדירה, המתקיימת רק במקום בו אצל כולם יוקדת תאוות הספורט המוטורי.

תחרות עבירות בטל שחר. רמי גלבוע, גלב סמירנוב, ניר בן טובים
גרנד צ'ירוקי באמת "גרנד", בלי חשבון/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלב סמירנוב

למרות שאת מירב תשומת הלב משכו מפלצות ה'אקסטרים', דווקא משורות ה'עממיים' יגיעו גיבורי הליגות הבאות. בין השורות התענגנו לראות את הגרנד צ'ירוקי האימתני של טארק שחאדה "האריה", שלמרות היותו בצום רמאדן, הטיח את הכלי העירוני בסלעים אימתניים והטיס אותו באוויר.

באהבתי הנוסטלגית זכה הג'יפ YJ של צחי אשכנזי מה"טיגריסים", שזכה במקום הראשון בקטגוריית "עד 37 אינץ'". עוד בלטו הג'ימני הממזר של עדן יונה (מקום ראשון ב'עממי עד 33'!) שהוכן לתחרות על ידי "דוקטור מורי". העלו אבק גם פג'רו קצר וסדרת רנגלרים שהפגינו יכולות מרשימות ובעיקר, נכונות גדולה של הנהגים להשקיע את עצמם בספורט העבירות.

תחרות עבירות בטל שחר. רמי גלבוע, גלב סמירנוב, ניר בן טובים
עדן יונה מוכיחה לכולנו שעם ידיים נשיות, אפשר להגיע לפודיום גם עם ג'ימני צנוע/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלב סמירנוב

תם ולא נשלם

האבק שקע על גבעות טל שחר, הסס"לים נאספו והשקט חזר אל הגבעה. על פודיום הסיום התיצבו המנצחים בקטגוריות השונות, ולידם שושביני השמחה: בראש ובראשונה המפיק מיכאל חן שעוד לא התאושש מהעובדה, שלא ישב הפעם מאחורי הגה... לידו ניצב מיקי יוחאי האב המייסד של תחרויות העבירות בישראל, אלי שחר, רן סיטון מנהל המרוץ, נותני חסות ופרסים, צפריר מ-ל.כ, עדי שפרן 'כפרה' ועוד אנשים טובים, תקצר היריעה מלפרט. העיקר הוא שתחרויות העבירות יצאו מהמחסן החשוך, אל האור המסנוור וסלעי הענק. היעד של מיכאל חן הוא לקיים עוד שתי תחרויות במהלך השנה, אנחנו כבר מחכים!

תחרות עבירות בטל שחר. רמי גלבוע, גלב סמירנוב, ניר בן טובים
על פודיום האקסטרים, מימין לשמאל, למעלה: עובד ארזי וצח ויינר, עירא אבני ויפתח ערב, אימן ומנהל עלוה. למטה מימין: הילדים, אלי שחר, צפריר מ-ל.כ, מיקי יוחאי, ומיכאל חן. כפיים!/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלב סמירנוב

שום אירוע מוטורי לא יכול להתרחש בלי ספונסורים ומסייעים, להם אנו שמחים להודות ולפרגן מכול לב: אאוטבק טכנולוגיות, ל.כ יבואנית מוצרי Tmax וכלי עבודה Roher, שי שרותי שמירה, נענע גז, ב.ינוביץ יבואן חלפי ג'יפים, סדנת שיפורים 'גתוס', סדנת פרוג'יפ, ג.חיון, איציק כראדי, סופר גל, די.אס ריידר, כל-בו לבניין. תמכו בהרמת האירוע מועצה מקומית מטה יהודה, מנזר דיר רפאת, גלי גליצ עיצוב, משרד התרבות והספורט.

לוח התוצאות

תחרות עבירות בטל שחר. רמי גלבוע, גלב סמירנוב, ניר בן טובים
תחרות עבירות בטל שחר/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלב סמירנוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully