אופנועי הים של סי דו בכנרת 2019. עמית אגרונוב,
אופנועי הים של סי דו בכנרת 2019/עמית אגרונוב

דגמי סידו קיץ 2019: קצף על ים כנרת

שי ארז, צילום סטילס: עמית אגרונוב, וידאו: אסף רחמים

19.7.2019 / 7:32

קולקציית קיץ 2019 של sea-doo לא הביאה איתה שינויים מפליגי לכת אבל כן הזכירה לנו כמה כוח והנאה אפשר להוציא מאופנוע ים. עפנו, קפצנו, נרטבנו וחזרנו לספר מה השתנה (ממש קצת) ומה נשאר (הרבה כיף)

איך מתמודדים עם הקיץ הישראלי כשהחום עולה מיום ליום ומשעה לשעה בטור הנדסי והלחות גורמת ליערות הגשם להסמיק מבושה? אפשר כמובן להשתעבד למזגן ולא להוציא את האף מהבית עד שיוצאים שלושה כוכבים בשמיים, אפשר לטרוף אבטיח קר בתקווה שהצלחתם לשים את ידכם על אחד מתוק ופריך ולא מריר ומעיך, אולי לימונדה קרה רצוי עם נענע טריה, ואפשר גם לצאת החוצה, להסתכל לשמש בלבן של העיניים ולתת לה בראש, אבל זה בתנאי כמובן שיש לכם אופנוע ים. פעם בשנה באותה השעה חברת עופר אבניר, יבואנית אופנועי הים של sea-doo, עורכת השקה רטובה לדגמים שילוו אותנו בקיץ הקרוב בחופי הים ובאגם הלאומי. אז מה השתנה, אם בכלל?! ירדנו לכנרת הגאה והמלאה, הורדנו חולצה, נתנו קפיצה וסלטה לאחור.

אופנועי הים של סי דו בכנרת 2019. עמית אגרונוב,
הכלים ערוכים למסדר/עמית אגרונוב

נאמנים לתפיסה הכל כך נכונה שאם זה לא שבור לא צריך לתקן, שומרת חברת sea-doo על הליין הקיים והכל כך מוצלח, שכבר פגשנו בשנה שעברה בהשקות העולמיות והמקומיות. אין שינוי בדגמים, אין דגמים חדשים אבל כן ישנם כמה שינויים מינוריים (כמו למשל גריפים נוחים יותר לאחיזה או גרפיקה וצבעים חדשים) ושניים עיקריים שמציגים לוח מחוונים דיגיטלי (בחלק מהדגמים) וזווית משתנה של המדחף. הפלטפורמה החדשה שהוצגה בדגמי 2018 נותרה כשהייתה וטוב שכך. הכלים הללו בלתי הפיכים ואפשר לטפס עליהם מכל צד או לעמוד בכל מקום בלי חשש שהם יתהפכו. בשיוט בכל מהירות וכל מצב ים הם מתמודדים בקלות הודות לשוקע הפנטסטי וכמובן כוח הדחף הבלתי נגמר שמספקים מנועי הרוטקס. לשמחתנו, יצא לנו לבדוק את הכלים הללו גם בים סוער גבה גלי עם רוחות משתנות, וגם על כנרת שטוחה חלקה ושקטה והתוצאה תמיד זהה, שליטה מלאה וקלה של הרוכב בכלי וכלי שמתגבר על כל מצב באמצעות פקודת גז או היגוי.

כפי שהוזכר, את השינוי הדרסטי עבר הליין של sea-doo לקראת עונת 2018 עם פלטפורמה חדשה שעיקרה הוא שוקע חדש לגמרי, הפחתת משקל של עשרות קילוגרמים, כיול מחודש של בקרת התאוצה שמספקת זינוקים מדויקים יותר, מערכת בידור ושמע משוכללת ומודולריות של הסיפון בדגמי הפאר.

בין 2018 ל - 19'

את המהפך הגדול עשתה סידו לקראת סוף שנת 2017 עת חשפה את הליין החדש של 2018 שעשה הרבה גלים בשוק. מרכז הכובד הונמך בזכות שוקע חדש לגמרי מדגם ST3 שאופיין בחידוד והעמקת הלהב ומלבד זאת, השוקע גם הורחב בלא פחות מ-3.5 ס"מ והתוצאה שהתקבלה היא מצד אחד הקטנת החיכוך למינימום בעת תנועה אבל בה בשעה כלי יציב ברמה בלתי נתפסת ובלתי הפיך גם בשינויי כיוון חדים או העברות משקל בכל מהירות. לאף אחד מהכלים הללו אין שום בעיה לבצע פניה של 180 מעלות בפול פאוור, השאלה היא רק אם אתם תעמדו בזה. ומאידך, בעמידה הוא כמעט בלתי הפיך אלא אם כן ממש, אבל ממש מתאמצים.

אופנועי הים של סי דו בכנרת 2019. עמית אגרונוב,
אופנועי הים של סי דו בכנרת 2019/עמית אגרונוב

בכל מקרה, לעלות עליו מכל צד הפך למשימה פשוטה ביותר למי שזוכר את הימים עד לא מזמן שכמעט כל שינוי או הפרה של האיזון מאחד הצדדים בעמידה או בעליה מהצד היה הופך את הכלי. על רקע ה"אין כמעט שינויים משנה שעברה", בולט למשל לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 17.5 ס"מ בעל תאורה אחורית שהיה נחלתם הבלעדית של דגמי הפאר ועכשיו הוא נוכח גם בדגמי הביצועים מסדרת ה-X. שינוי נוסף, אמנם קטן אבל יעיל הוא עיצוב מחודש של ידיות האחיזה (גריפים) שהושקעה בהם כנראה לא מעט מחשבה וירידה לרזולוציות נפלאות שמאפשרות להחזיק את הכידון שעות מבלי לפתח שלפוחיות בצידי האגודל כבעבר.

אופנועי הים של סי דו בכנרת 2019. עמית אגרונוב,
אופנועי הים של סי דו בכנרת 2019/עמית אגרונוב

שינוי ויזואלי נעשה עם צבעים, צביעות וגרפיקה חדשה והשינוי הבולט והמשמעותי ביותר משנה שעברה הוא בזווית המשתנה של המדחף (פרופ). אם עד כה המדחף היה מקובע בזווית אחת, כעת הזווית משתנה בהתאם למצב הרכיבה שכן אין דין תאוצה וזינוק מהמקום כדין מהירות שיוט. אם בדור החדש תוכננה מחדש מערכת בקרת התאוצה כך שתאפשר זינוק מיטבי, הרי שהזווית המשתנה של המדחף לוקחת את הנושא גל אחד קדימה ומאפשרת למדחף לפעול בזווית שונה בין הזינוק לשיוט על מנת לנצל את כל מאות כוחות הסוס. הזווית שמשתנה בהתאם לתאוצה, מונעת מצד אחד התנגדות ופירפור מיותר של הפרופ מצד שני.

כמה ירגישו את השינוי כאלה שלא רוכבים באופן תחרותי? לא הרבה, אבל בסידו, שמובילה את עולם אופנועי הים, לא שוקטים לרגע על השמרים וכנראה שעד לדור הבא אנחנו צפויים לעוד שינויים קטנים שיחדדו את הקיים, כי איפה עוד אפשר לשפר את המוצר הנוכחי, באמת שלא ברור.

אופנועי הים של סי דו בכנרת 2019. עמית אגרונוב,
אופנועי הים של סי דו בכנרת 2019/עמית אגרונוב

מי ומה בדגמים

קולקציית קיץ 2019 של sea-doo שתוכלו למצוא באולמות התצוגה של חברת "עופר אבניר" היבואנית, כוללת השנה 9 דגמים החל מ 63,000 שקלים לדגם ה- SPARK TRIXXומסתיימים ב-134,000 לדגם ה- GTX LTD 300 המפואר וכמו תמיד, ישנם מחירי השקה מיוחדים אם תזדרזו.

ההבדלים בין הדגמים השונים לא כל כך גדולים (אם נוציא מהמשוואה כמובן את ה-GTX 300 לימיטד מצד אחד ואת הטריקס וה-GTI מהצד השני) ונבדלים בעיקר באופי ובהתאמה לצרכים ולרצונות של הלקוחות.

ה- RXT-X 300 למשל הוא גדול, נוח, מרווח עם 300 כוחות סוס 3 מושבים ומערכת שמע אינטגרלית שמתאים יותר לחוויית השיוט הנוחה והמהירה עם בני או בנות הזוג או הילדים על פני האגם החלק ומחירו 126,000 שקלים.

אופנועי הים של סי דו בכנרת 2019. עמית אגרונוב,
RXT-X 300, גדול, מרווח ונוח וכולל גם מערכת שמע/עמית אגרונוב

GTX LTD 300 הרולס רויס של אופנועי הים וכל מילה נוספת מיותרת, אבל בכל זאת. אופנוע הים שהכי קרוב לסירת פנאי ספורט עם יתרונות משני העולמות כולל סיפון לישיבה או שיזוף, מודולריות של המושבים לעצירה ומנוחה בלב המים, הוספת אביזרים כגון צידנית או ארגז מטען והגדלת טווח השהיה במים באמצעות מיכלי דלק נוספים, מערכת אודיו נפלאה שמתממשקת עם הסמארטפון וכמובן מנוע הרוטקס המוכר שמפיק 300 כוחות סוס מטורפים. 134,000 שקלים והוא שלכם לפני תוספות

אופנועי הים של סי דו בכנרת 2019. עמית אגרונוב,
GTX LTD 300 הוא כבר מיקרו יאכטה במונחים של אופנועי ים/עמית אגרונוב

RXP-X 300 איך נשמע לכם 3.8 שניות מאפס למאה על המים? 125,000 שקלים וגם אתם תדעו איך זה להרגיש שהעיניים שלכם שוקעות לתוך החורים והלחיים מתנפנפות ברוח כמו של כלב האש פפי שמוציא את הראש מחלון המכונית.

GTR 230 אל תתנו למספר כוחות הסוס להטעות אתכם. בפחות ממאה אלף שקלים (אמנם רק שקל אחד פחות אבל זה עדין פחות) תקבלו שילוב מושלם בין מחיר לתמורה ובין נוחות לביצועים.

GTI SE 155, GTI WAKE 155 ו-GTI SE הם כרטיס הכניסה שלכם למועדון הפאן. עם 130 או 155 כוחות סוס תקבלו אופנוע ים משפחתי הכולל את כל המערכות המתקדמות של בלימה, רוורס וכו', נעים, נוח ובעל יכולת ביצועים ושיוט נהדרים במחיר לא פחות נוח של 79,950, 97,000 ו-93,000 שקלים בהתאמה.

אופנועי הים של סי דו בכנרת 2019. עמית אגרונוב,
SPARK TRIXX כלי פעלולים בגרסאות לשניים או שלושה רוכבים/עמית אגרונוב

SPARK TRIXX ו- SPARK TRIXX up3 או בקיצור "טריקס" לשנים או שלושה רוכבים. כשמו כן הוא, אופנוע-ים מגניב לפעלולים בעל יכולת הזדקרות נשלטת של החרטום עד למצב של 90 מעלות כמעט, כידון מתכוונן והרבה הרבה פאן למי שמחפש אופני BMX בגירסה הרטובה. גם המחיר הזול של 67,000 אלף שקל לדגם הדו מושבי ו-73,000 שקל עושים חשק לשים את היד על אחד כזה.

אופנועי הים של סי דו בכנרת 2019. עמית אגרונוב,
כל כך חזקים שהכנרת פשוט קטנה עליהם/עמית אגרונוב

קסם על ים כנרת

שעת בוקר מוקדמת, השחפים על המזח עדין לא עפו, השמש עולה לה לאיטה מהמזרח, מפלס הכנרת כמו שלא נראה כמותו בעשור האחרון לפחות, והמים, המים שהם פלטה אחת תכולה ושטוחה ללא גל אחד. וזה כל מה שצריך בשביל לסחוט את המצערת של ה- RXP-X 300 עליו אני בוחר להתחיל את היום כדי לנצל את הכנרת הריקה והשקטה לפני שתתעורר לחיים. הקצב וההתקדמות מטורפים, לא דומים לשום חווית מהירות שאני מכיר מעולמות הרכב או האופנועים, אולי רק מי שישב על טיל שיוט בדרכו אל המטרה יכול להבין על מה מדובר. ללא משקפי מגן, העיניים לא היו עומדות בלחץ שמופעל עליהן, הלחיים מתבדרות כמו רפרפת, עור הצוואר נמתח כמו במסכות לטקס וחוף עין גב מתקרב במהירות מפחידה. אני מאט טיפה, עושה 180 עם הרבה גז, מחייך כמו דביל לעצמי ושוב לוחץ עד הסוף את הידית והפעם לכיוון טבריה. עוד כמה פסים מהירים בלב האגם ואני פוגש את שאר הרוכבים ואנחנו מתחילים להחליף בינינו את הכלים.

אופנועי הים של סי דו בכנרת 2019. עמית אגרונוב,
אופנועי הים של סי דו בכנרת 2019/עמית אגרונוב

כל כלי והערך המוסף שלו, פה קצת יותר נוח, זה טיפה יותר מאובזר וההוא לוקח את כולם בתאוצות אבל המכנה המשותף הוא כמובן האנדרנלין והחיוך שכל אחד מצליח להוציא ממך. הקצב עולה, כך גם גובה הגלים והרוח המערבית ואת היום אני מסיים אחרי כמה שעות על גבי ה- SPARK TRIXXהשובב, נהנה כמו ילד להעמיד אותו כמעט זקוף על המים, לבצע איתו סלאלום מהיר תוך שינויי כיוון חדים ולאתגר את יכולת הגוף המזדקן שלי לספוג את כוחות הג'י שאני מפעיל עליו.

תם עוד יום רכיבה מטורף על הגלים. השילוב בין הגאווה הלאומית על הכנרת שהתמלאה לה תוך שנה יחד עם 300 כוחות סוס שטסים על פניה הם משהו שקשה להסביר. מה צופן העתיד בתחום קשה לדעת ועושה רושם שכבר אין מה לשפר, אבל כמו תמיד, נשחה ונראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully