וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה מקומית: רכיבה על אופנועי הים של SEA-DOO 2018

שי ארז

23.5.2018 / 9:38

כמדי שנה, חברת עופר אבניר השיקה והשיטה את ליין אופנועי הים החדשים של קיץ 2018. ירדנו לכנרת כדי לראות האם נשתנה משהו מדגמי השנה שעברה. ובכן, בכתבה שלפניכם יש ארבע תשובות

יח"צ - חד פעמי

השמש הלוהטת ועומס החום הכבד שקידמו את פנינו בטבריה, הסבירו בדרכם שלהם את הצידוק לקיומו של ז'אנר אופנועי הים. אם אתם מחפשים את הדרך הכי מהירה, תרתי משמע, ונעימה להוריד את טמפרטורת הגוף ולהעלות את רמת האדרנלין שבו, הגעתם למקום הנכון. כמה מאות אופנועי ים שנמכרים מדי שנה בארץ מעניקים לבעליהם חוויה שונה ודרך נהדרת להתמודד עם הקיץ הישראלי בלי להיות תקועים כל היום במזגן ואם יש שני דברים קבועים בקיץ הישראלי הרי שאלו הם החום הכבד והשקת הליין החדש של אופנועי הים של מותג sea-doo.


כאמור, חברת עופר אבניר, היבואנית (גם) של אופנועי SEADOO לישראל מחזיקה בלמעלה ממחצית שוק המכירות השנתי וכיאה למעמדה זה, מדי שנה היא עורכת השקה דינאמית לדגמים החדשים שעומדים לככב על הגלים ובחופי הים והכנרת. אמנם לא בכל שנה מדובר בשינויים מפליגים (משחק המילים היה מתבקש, לא התאפקתי...) אלא שהשנה מדובר בליין חדש כמעט לגמרי עם שינויים משמעותיים במספר דגמים כשהמסר העיקרי העולה מהם הוא שתקרת הזכוכית של 300 כוחות סוס עדין לא נשברה אבל בכל מה שקשור לביצועים, נוחות ואיכות, השינוי הוא גדול ובכתבה שלפניכם נעמוד עליהם בתקווה לא לפספס כלום.

השקת דגמי BRP 2018. יצרן, שי ארז, ניר בן טובים
בספינת הדגל של המותג מתחילים לקבל סביבת רוכב המקבילה למכוניות יוקרה/ניר בן טובים, יצרן, שי ארז

את הלייין החדש של דגמי 2018 פגשנו לראשונה לפני מספר חודשים בהשקה העולמית שנערכה בקפריסין שם זכינו לרכוב על הכלים הללו בתנאי ים קשים ומזג אוויר גשום שפגם מעט בחוויה. עכשיו, הכלים הגיעו לארץ ואין כמו הכנרת שלנו כדי לבחון את יכולתם של הכלים הללו על מי מנוחות. כשבחוץ הטמפרטורות עולות ומפלס המים יורד ביחס ישר, הזדרזנו ללבוש את בגדי הים וחגורות הציפה מהר לפני שיגמר, ללחוץ על כפתור ה-START ולצאת לטיסה ראשונה ב(ש)מי הכנרת

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
השקת אופנועי הים של SEA DOO 2108. אסף רחמים,
מערכת שמע חזקה ואיכותית, אנחנו מקווים שזה לא יהפוך למפגע האקוסטי של קיץ 2018/אסף רחמים

הגל הקל

לצעירים שבינינו רק נזכיר במשפט אחד שרשת ב' נקראה פעם (פעם זה אומר תחילת שנות ה-60' של המאה הקודמת) "הגל הקל" מאחר ושימשה כאופציה ואלטרנטיבה קלילה של שידורי מוזיקה לשידורי קול ישראל הרציני. ומה הקשר לאופנועי הים של SEADOO כמעט 60 שנה אחרי? ובכן הדגמים החדשים לא רק שהפחיתו מאוד ממשקלם לטובת שוקע ומבנה חדשים לגמרי, אלא גם נוספו להם מערכות קול ואודיו שמוסיפות לחוויית הרכיבה על המים גם אפשרות הנאה משמיעת מוזיקה באיכות מדהימה. כמה איכות? מערכת הסטריאו, שעמידה כמובן למים, כוללת שני רמקולים בעוצמה של 100 וואט עם וואפרים וטוויטרים ויכולת עבודה של עד שעה כאשר המנוע לא עובד, למקרה שמחליטים לעגון באמצע האגם ולהשתזף או לפתוח צידנית ולשמוע מוזיקה. מערכת האודיו מגיעה כסטנדרט בדגם ה-GTX LIMITED וכאופציה לרכישה בשאר הדגמים. ומה לגבי שאר השינויים?

בואו נעבור בין הדגמים החדשים שהוצגו ונראה מה השתנה ולמי מתאים מה

השקת אופנועי הים של SEA DOO 2108. יצרן,
ה-GTX לימיטד, גרסת הנוחות המאובזרת מאפשרת יצירת משטח שיזוף בירכתיים/יצרן

LIMITED GTX

אופנועי הקצה (יחד עם ה-RXT300) של SEADOO עברו שינוי דרמטי שעיקרו מבחינה הנדסית הוא עיצוב מחדש של גוף הכלי והשוקע, לצד שיפור הטכנולוגיה וממשק המשתמש והעלאת רף הנוחות והחוויה לרוכב ולמורכבים.

הדיאטה הרצינית שעברו הדגמים הללו משפרת משמעותית את יחס הספק המשקל, ויחד עם שוקע V עמוק יותר והנמכת מרכז הכובד של הרוכב והנוסעים, מתקבלים כלים שמפלחים ומגהצים את המים במהירות ונוחות כמעט על גבול הריחוף. את שתי המפלצות הימיות האלה דואג להשיט מהר (מאוד) מנוע רוטקס בנפח של 1,630 סמ"ק המייצר הספק של 300 כוחות סוסוני ים נחושים.

המבנה החדש של השוקע, לצד 2.5 סנטימטרים שנוספו לרוחב הכלי, מעניקים יציבות שלא הייתה מוכרת עד היום באופנועי ים הן בזמן השיוט והן בזמן ציפה על המים. ניתן לעמוד כיום רק בצד אחד של הכלי או לטפס עליו מהצד בקלות עם כל כובד המשקל ללא חשש שהכלי יתהפך, בעוד שבזמן השייט הכלי מפגין יציבות מרשימה בכל מהירות בין אם בקו ישר או בפניות מתונות וחדות כאחד.

השקת אופנועי הים של SEA DOO 2108. אסף רחמים,
תא מרופד ואטום למים עבור הנייד/אסף רחמים

מבחינת הנוחות, הכלי מצויד במושב מרופד ותומך ברמה נפלאה ושלושה נוסעים (רוכב+2) יכולים לשבת בנוחות מקסימלית וליהנות מחוויית רכיבה נעימה בכל מצב של גובה הים. אם ניזכר לרגע בהשקה העולמית בקפריסין, הרי ששם חיכו לנו גלים בגובה של 2-2.5 מטר ולמרות הקפיצות, הכלי ידע לספוג בקלות את עוצמת הנחיתות מהגובה מבלי להעביר לידי וגוף הרוכב שמץ מהמכות והחבטות שספג. מבחינת חווית המשתמש, מציע הGTX- LIMITED מושב מודולרי המאפשר יצירת משטח שיזוף (!) בגודל של 2.4 מ"ר, הפרדה לשני מושבים ויצירת מקום לצידנית ביניהם או ריתום ושחרור מהיר מאחור של מכלי דלק רזרביים, ארגזי ציוד או צידנית לאלו אשר רוצים להפליג שעות או למרחקים.

כמו כן ניתן בדגם זה להרכיב מוט לגלישת סיק או ווייק. באגף הטכנולוגי, החידוש המעניין והמרשים הוא אפשרות לממשק את הטלפון הנייד או כל קומפוננט מוזיקה באמצעות חיבור USB ובלוטות'. כן, גם המתכננים של הכלים הללו יודעים שמים ומכשירים טלפון או נגנים לא הולכים ביחד ולכן בתוך תא המטען הענק שמלפנים (102.5 ליטר!) נמצא עוד תא אחסון קטן, אטום הרמטית ומרופד המאפשר לשים בתוכו את הטלפון הנייד בבטחה מבלי שיירטב או יינזק, לחבר אותו למערכת האודיו וליהנות ממוסיקה באיכות גבוהה וחזקה בזמן השייט.


עוד בצד הטכנולוגי שלל המערכות המוכרות של בקרות שיוט ותצוגות נתונים, שליטה בגובה החרטום וביציאה מהמקום, ניווט GPS וכמובן, מערכת הIBR- (אינטלג'נט ברייק & רוורס) המאפשרת בלימה חדה כמעט "על המקום" ונסיעה לאחור (כן, רוורס), שני פיצ'רים שמוסיפים מאוד הן לבטיחות השייט והן לאפשרויות התמרון בעת גישה לרציף, לכלי אחר או לאדם במים.

מחיר: 132,950 שקלים

משפט אחרון - מותק, היאכטה התכווצה לגודל של אופנוע ים

RXT-XR 300.

המספר הנוסף: 3. שלושה מצבי ניהול שמאפשרים לשני רוכבים ליהנות מכל העולמות.

קחו את דגם ה- GTX LIMITED על שלל הוד אביזריו, תוסיפו לו את הביצועים של הספרק טריקס ותקבלו את ה- RXT-XR 300, שילוב של סירת תענוגות קטנה וכלי ספורטיבי מסעיר בחבילה אחת.

כמו הGTX-, גם ה-RXT חולק את אותו מנוע רוטקס מפלצתי בנפח של 1,630 סמ"ק על 300 כוחות הסוס שהוא גורף עמו, אלא ששלושה מצבי ניהול מאפשרים לבחור בין שיט נעים חסכוני ומהיר לשייט נעים, מהיר ומסעיר. הודות לשוקע החדש והפחתת המשקל, ה-RXT הוא אופנוע ים שמאפשר ליהנות מהטוב שבכל העולמות שכלי שייט מציע, גם נוחות מופלגת וגם יכולת ספורטיבית וביצועי קצה. ההיגוי המדויק מאפשר לשנות כיוון בכל מהירות כולל פניות של 180 מעלות על המקום בלי בעיה ויציאה מהירה לכיוון השני הודות לבקרת זינוק אוטומטית הדואגת לאזן את השוקע מול פני הים.

המושב הנוח הונמך ויחד עם השוקע החדש מתקבל מרכז כובד נמוך ויציבות שלא הייתה מוכרת עד כה בעולם זה, הן בזמן רכיבה והן בעמידה. לכלי כאמור שלושה מצבי רכיבה - טורינג, ספורט ואקו כשהאחרון מאפשר רכיבה חסכונית בצריכת הדלק, הטורינג לשייט בהנאה והספורט לתת בראש בלי לוותר על השניים האחרים.

מחיר: החל מ-124,950 שקלים
משפט לסיכום: הטוב מכל העולמות כבר אמרנו?!

השקת אופנועי הים של SEA DOO 2108. יצרן,
חד, מהיר ומסעיר, זה ה-Spark trixx 3up/יצרן

Spark trixx 3up

המספר הנוסף: 7.5 ס"מ אפשרות לכוונון גובה הכידון

מכירים אופני BMX? אופני הפעלולים שמלבד הרכיבה האורתודוכסית עליהם מאפשרים לרוכב לבצע בקלות גם שלל ,תרגילים וביצועים עוצרי נשימה? יופי, אז כאלה אבל בגרסה הרטובה שלהם, או אם תרצו, החלום הרטוב של כל רוכב ימי שחשקה נפשו להפריך במים כל חוק פיסיקלי אפשרי .
למרבה הפלא, הטריקס הוא גם אופנוע הכניסה של שושלת SEADOO, הן מבחינת המחיר והן מבחינת המידות, המשקל (פחות מ-200 ק"ג) והספק המנוע אשר מאפשרים גם לרוכב המתחיל כניסה רכה לעולם של אופנועי הים.

לטריקס מנוע רוטקס 900 סמ"ק (בעל מערכת סגורה המונעת חדירת מי ים) המפיק 90 כוחות סוס ומשקל כולל של 199 ק"ג קלילים.

בעזרת יחס ההספק משקל הזה ומידות צנועות, לצד יכולת כיוונון גובה הכידון ומדרסים אחוריים, מתקבל כלי מהיר ועצבני המאפשר לעשות במים כל מה שרוצים, כולל זמן אוויר בקפיצות לשחקים, פניות וסיבובים "על המטבע" בפול טרוטל או רכיבה במצב נר כמעט אופקי הודות ליכולת לשלוט באמצעות לחצנים על זווית החרטום (TRIM hp) כן, הדבר שהכי קרוב לאופנועי העמידה הספורטיביים של פעם רק שיותר נוח כי אם רוצים, אפשר גם סתם לרכב עליו שלושה אנשים (שהרי למה שרק שניים ייהנו?) מהר או בנחת ולהתחיל ללמוד את רזי הז'אנר.

מחיר: החל מ-68,950 (לשני רוכבים)
משפט לסיכום: bmx טריקס או ביידיש, דרדס קונץ

השקת אופנועי הים של SEA DOO 2108. אסף רחמים,
הכלי הופך בתוך רגע מאופנוע ים נינוח לחיית פעלולים בזכות מצבי הרכיבה שלו/אסף רחמים

ההיגוי המדויק מאפשר לשנות כיוון בכל מהירות כולל פניות של 180 מעלות על המקום בלי בעיה ויציאה מהירה לכיוון השני הודות לבקרת זינוק אוטומטית הדואגת לאזן את השוקע מול פני הים. המושב הנוח הונמך ויחד עם השוקע החדש מתקבל מרכז כובד נמוך ויציבות שלא הייתה מוכרת עד כה בעולם זה, הן בזמן רכיבה והן בעמידה. לכלי כאמור שלושה מצבי רכיבה - טורינג, ספורט ואקו כשהאחרון מאפשר רכיבה חסכונית בצריכת הדלק, הטורינג לשייט בהנאה והספורט לתת בראש בלי לוותר על השניים האחרים.


מחיר: החל מ-124,950 שקלים


משפט לסיכום: הטוב מכל העולמות כבר אמרנו?!

השקת אופנועי הים של SEA DOO 2108. יצרן,
ה-GTI WAKE 155 לא חדש, אבל מקבל שורת עדכונים ל-2018/יצרן

GTI WAKE 155

בניגוד לשלושת הכלים הקודמים שהוצגו לעיל, הוויק הוא לא דגם כל-חדש אבל תמיד כיף לעלות על המושב הנוח שלו, לשלוף את מוט הגלישה מאחור ולגרור וויק או סקי. הודות למצערת אלקטרונית ובקרות שיוט המאפשרים לקבוע מהירות קבועה, קו התקדמות וכו' מתקבלת גרירה ליניארית חלקה ללא האצות או האטות לא מתוכננות. הוויק 155 זכה לשוקע פוליטק קל משקל שמוסיף לביצועים, לנוחות וליציבות. כלי ביניים שבכוונה נשמר לסוף, לא כי הוא אחרון אלא כי הוא פשוט חביב.

מחיר: 96,950 שקלים

משפט לסיכום: פתרון ביניים מושלם מכל הבחינות

השקת אופנועי הים של SEA DOO 2108. אסף רחמים,
ניתן לחבר בקלות אביזרי גרירה וגלישה לסקי מים/אסף רחמים

על החוף לקראת הסוף

כמעט ארבע שעות רטובות ומהנות הסתיימו להן ואלמלא תחושת הרעב ומכלי הדלק שהתרוקנו, אפשר היה להמשיך ולרכב על הגלים בלי סוף.

יש משהו אחר באופנועי ים שנותן לך את תחושת החופש והאדרנלין של אופנוע יבשה, אבל מוסיף לזה את האלמנט של מים קרים ומרעננים בעיצומו של החמסין הישראלי. במקום מעיל כבד לובשים חגורת הצלה ובמקום מגפי רכיבה, נעלי גומי קצרות וזהו, מוכנים לחוויה.


ענף אופנועי הים עבר מהשלב של עוד ועוד כוח (שכבר הושג) אל השלב של כמה שיותר נוח. השינויים והשיפורים שאנו נתקלים בהם מדי שנה ודגם מתרכזים בעיקר בנוחות ואיכות הרכיבה. יותר יציבות, עוד טכנולוגיה, עוד בטיחות ועוד אביזרי נוחות ולפי השיפורים שאנו נתקלים בהם בתחומים אלה, עדין לא נאמרה המילה האחרונה וכנראה שה(ש)מים הם הגבול.

השקת אופנועי הים של SEA DOO 2108. יצרן,
אופנועי הים הולכים ומקבלים תפנית לכיוון הנוחות והפאר/יצרן

מחירים וגרסאות

השקת אופנועי הים של SEA DOO 2108. אסף רחמים,
השקת אופנועי הים של SEA DOO 2108/אסף רחמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully