אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוף סלע: סיפורו של אלוף

ראובן סביו, צילום: future 7 media, אסף רחמים, ניר עמוס

30.7.2019 / 12:01

רוכב המירוצים סוף סלע רק בן 15 וכבר נחשב לאחת ההבטחות הגדולות בתחום מירוצי השטח העולמיים. איך עושים את זה במדינה בה הספורט המוטורי מקרטע?

להיות ספורטאי תחרותי מצליח, זו משימה מאוד לא פשוטה. להצליח להיכנס לתודעה של צמרת הספורטאים והעוסקים בענף ברחבי העולם, כאחד מהרוכבים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להיות אחד מכוכבי העתיד, זו כבר משימה כמעט בלתי אפשרית. סוף סלע הצליח לעשות את זה כבר בגיל 15 ועוד במדינה שבה הספורט המוטורי נמצא בחיתוליו, אין בכלל תמיכה של המדינה בספורטאים בתחום, אין תנאים ואתרים שמתאימים לאימונים ובנוסף לכך תוך כדי לימודים לבחינות הבגרות ועוד ברמה הגבוהה ביותר.

ישבנו עם סוף לראיון קצר, באחד מהימים הבודדים שבהם הוא גם נמצא בארץ וגם לא מתאמן על האופנוע, כדי להבין איך נער ישראלי, למרות כל הקשיים והמחסומים שלצערנו העוסקים בספורט זה בארץ נתקלים בהם, מצליח להגיע להישגים המדהימים הללו.

ראיון: סוף סלע. future 7 media,
מירוץ הרומניאקס מהקשוחים במירוצי השטח/future 7 media

מארצברג לרומניאקס

סוף רק חזר ממרוץ הארצברג באוסטריה שבו נחל הצלחה כבירה ובימים הקרובים סוף סלע מתחרה פעם נוספת במרוץ הרומניאקס, אך הפעם לראשונה בקטגורית ה"גולד" היוקרתית. קטגוריה זו שמורה לארבעים הרוכבים המובילים בעולם ובהתאם לכך נבחר עבורם תוואי מסלול כמעט בלתי אפשרי לרכיבה. המרוץ אורך חמישה ימים רצופים, כאשר היום הראשון הוא פרולוג קצר ואכזרי המתקיים במרכז העיר סיביו ברומניה ועוד ארבעה ימי רכיבה ארוכים ומתישים במיוחד בהרי הקרפטים התלולים והחלקלקים.

במרוץ הארצברג סוף סיים במקום ה-61 מתוך 1,700 מתחרים, שזהו הישג מעולה ברמה העולמית וההישג הטוב ביותר שרוכב ישראלי הגיע אליו אי פעם. בנוסף לכך, במרוץ הרוקט רייד הוא הפתיע בגדול והצליח לסיים במקום השלישי הכללי. מרוץ הרוקט רייד הוא מרוץ ספרינט של טיפוס מספר מדרונות תלולים ורצופים שמחייב רכיבה אגרסיבית, נחישות וריכוז ברמה גבוהה מאוד.

ראיון: סוף סלע. future 7 media,
נחישות, אגרסיביות ותכנון מדוקדק ברכיבת שטח בתנאים קשים/future 7 media
כבר בגיל 13 סיים את מרוץ הרומאניאקס, שבוע לאחר שהורידו לו גבס מהיד

גב גדל במשפחה שבה ההורים, רוכבי שטח בעצמם, מאמינים שרכיבה על אופנועים היא אמצעי חשוב לחינוך ולהעצמה של הילדים. בזכות כך הם מטפחים מאוד את נושא רכיבת השטח ואחת מפעילויות המשפחה המועדפות היא רכיבת שטח משותפת של ההורים יחד עם הילדים. לסוף יש אח גדול יותר, גב סלע שאותו זכיתי לראיין אחרי זכייתו בראלי אקו אפריקה, ואחות שגם היא רוכבת על אופנועים כבר מגיל צעיר. סוף החל להתחרות במרוצי המוטוקרוס והאנדורו בישראל בגיל צעיר מאוד ועד מהרה פנה למרוצים בחו''ל. כבר בגיל 13 סיים את מרוץ הרומאניאקס בקטגורית ה"ברונזה" במקום ה-24 מתוך 100, שבוע לאחר שהורידו לו גבס מהיד.

עוד בוואלה!

גב סלע מנצח בראלי אקו אפריקה

לכתבה המלאה
ראיון: סוף סלע. אסף רחמים,
סוף סלע, בגרות ורצינות שנדיר למצוא בבני 15/אסף רחמים

עם האוכל מגיע התיאבון וסוף המשיך לצבור הישגים חסרי תקדים לנער בגילו וזוכה מעבר להישגים במרוצים היוקרתיים ביותר, גם לכתבה באתר ה-RED BULL TV שמציגה אותו כאחד מכוכבי העתיד בתחום. בזכות הישגיו המרשימים, סוף זוכה לתמיכה של קבוצת המרוצים של ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית KTM לישראל והוא כמובן נמנה על קבוצת המרוצים שלה. לאורך כל הדרך סוף מקפיד על משטר אימונים רציני שכלל אימונים עם טובי המאמנים בארץ ובחו''ל בתחום האנדורו והמוטוקרוס והטריאל. סוף טוען שרכיבת המוטוקרוס העניקה לו את היכולת לרכוב באופן מהיר ואגרסיבי וכאשר הוא משלב זאת ברכיבת אנדורו וטריאל, שמחייבות יותר מחשבה ודיוק בבחירת הנתיב, זה מאפשר לו להיות רוכב הרבה יותר טוב במרוצי האקסטרים אנדורו.

ראיון: סוף סלע. future 7 media,
האתגר הפיזי הולך יחד עם קשיים מנטליים בהתמודדות עם הרי הקרפטים/future 7 media

סוף מקפיד לרכוב הרבה מאוד על אופנוע ה- KTM 300 EXC TPI שלו, ולטובת העניין הוא מחזיק אופנוע אימונים גם בחו''ל אצל המאמן שלו, שהוא גם אחד מהרוכבים המובילים בעולם בתחום, פול בולטון. השילוב בין האימונים בתנאים של אנגליה שמתאפיינים בקרקע רטובה לבין האימונים בארץ שלרוב הם יבשים ומאובקים מעניקים לסוף את האפשרות להיות רוכב ורסטילי מאוד.

למרות שסוף הוא כוכב ברמה העולמית הוא מתנהג בצורה מאוד צנועה וגורם לכל מי שבא איתו במגע להיות מופתעים ממנו ולהעריך את הבגרות והרצינות שמאפיינים אותו. אנחנו מאחלים לסוף הצלחה במרוץ הרומניאנקס הקרוב שמזנק היום (שלישי), ובעונת המרוצים כולה ומשוכנע שסוף הוא אחד מאותם אנשים שעשויים מחומר של אלופים ובזכותו דגל מדינת ישראל יזכה להתנופף על הרבה מאוד פודיומים במסגרת אליפות העולם באנדורו.

נבחרת KTM לרומניאקס 2019. ניר עמוס,
קבוצת המירוצים של KTM: מימין- זיו כרמי, יוסי גוטמן ורון קדשאי לצד ה-300 EXC TPI/ניר עמוס

נבחרת ישראל

לצד סוף סלע, יתחרו השנה במירוץ הרומניאקס שלושה רוכבים נוספים של קבוצת המירוצים של KTM. כל חברי הקבוצה, כמו סוף רוכבים על אופנועי KTM כמובן מדגם ה- 300 EXC TPIונהנים מתמיכת ד.ל.ב היבואנית.
יוסי גוטמן, בן 48 משתתף וותיק במירוצי אנדורו בישראל והשתתף בעבר במירוץ הרומניאקס ומירוץ SEA TO SKY. השנה הוא משתתף בקטגורית ה"סילבר".

זיו כרמי, בן ה-35 גם הוא מהוותיקים והמוכרים בסצנת השטח והתחרה בעבר במירוצים בינלאומיים כמו הסיקס דייז, הרומניאקס ומירוץ מוטוקרוס האומות.

הרוכב השלישי, רון קדשאי בן ה-19 כבר עבר את טבילת האש שלו במירוץ בינלאומי כאשר התחרה בסיקס דייז המאתגר וחזר משם עם מדליית ארד.

מלבד רוכבים אלו משתתפים נוספים מישראל הם גיא נורסלע, רונן כהן, עוז נהוראי, מיקה סלע, אלעד ששון, טל איזנבנד, עמית בר, איציק קלנר, ורז נהוראי. נאחל הצלחה ענקית לכל הישראלים.


הבהרה:
בימים האחרונים הועלו תגובות בעלות אופי בלתי הולם, על ידי גולש שנחוש לזהם את השיח בתגובות. מכיוון שאני רואה את עיקר העיסוק שלנו כיצירת תוכן ולא מרדף שווא אחרי מופרעי האינטרנט, אפשרויות התגובות נעצרו לעת עתה. נשמח להמשיך לשמוע מכם ולקבל תגובות בדף הפייסבוק שלנו.

ראיון: סוף סלע. future 7 media,
אדם ומכונה מול הסלעים החלקלקים/future 7 media
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully