פיוראיטליה ברלינטה. יצרן, אתר יצרן
פיוראיטליה ברלינטה/אתר יצרן, יצרן

שרירים וחשמל

6.8.2019 / 9:06

קבלו את הפיוראיטליה ברלינטה, שמשלבת מנוע V8 בנפח 5.0 ליטרים ומנועים חשמליים להספק של 965 כ"ס. התאוצה: 2.7 שניות ל-100 קמ"ש. המחיר: 465 אלף יורו לפני מיסים

מכוניות על היברידיות הן הטרנד העכשווי הבולט ביותר בקצה העליון של תחום הרכב. ראינו כאלו מפורשה, קונינגסאגג, פרארי, מקלארן ואחרות. המשותף לכולן? הן נראות כמו שילוב של מעצור לדלת ודיסקית הוקי.

אבל עכשיו מגיעה עוד אחת, והיא ממש לא דומה לאף מכונית אחרת בשכונה שלה. קבלו את הפיוראיטליה ברלינטה. אם לא שמעתם על פיוראיטליה, זה בסדר, מדובר ביצרנית קטנה מאוד, שעד כה בנתה פה ושם מכוניות בהזמנה אישית וממוקמת בנאפולי.

הרעיון מאחורי הברלינטה שתיוצר ב-150 חתיכות בלבד הוא להחזיר לחיים את הרוח של מכוניות ה"גראן טוריסמו" האיטלקיות של שנות ה-60. אבל הפעם באריזה מודרנית היברידית.

פיוראיטליה ברלינטה. יצרן, אתר יצרן
מרכב סיבי פחמן, שלדת אלומיניום וסיבי פחמן/אתר יצרן, יצרן

יפה או לא זה בעיקר עניין של טעם, אבל על כל 4.5 המטרים שלה לאורך ו-198 הס"מ שלה לרוחב, הפיוראיטליה ברלינטה בהחלט לוחצת על כל הכפתורים בדרך לגרות את בלוטות הגז. נכון, יש לה זוויות בהן היא נראית כמו הלחמה של האף של אלפא C8, האמצע של מרצדס AMG GT והחלק האחורי של אינפיניטי G37 קופה רק יפה יותר. אבל בכל הקשור למילוי ההוראות של "כך צריכה להיראות מכונית GT" היא מסמנת V בכל הסעיפים. מכסה מנוע ארוך, תא נוסעים משוך לאחור וזנב תפוח ושרירי.

פיוראיטליה ברלינטה. יצרן, אתר יצרן
פרופורציות מדויקות למכונית GT/אתר יצרן, יצרן

מתחת למכסה המנוע הארוך, מנוע V8 בנפח 5.0 ליטרים. בפיור איטליה לא אומרים מאיפה הוא מגיע, אלא רק שההרכבה הסופית שלו נעשית ידנית אצלם, אבל חיטוט במפרט הטכני מביא אותי למסקנה שמדובר בבסיס במנוע ה-5.0 ליטרים המופלא של פורד שפגשתי בעבר בריינג' ספורט SVR. הרמז העבה ביותר היה הציון שהיא עושה שימוש בתזמון משתנה כפול לגלי הזיזים - מסימני ההיכר של המנוע של פורד. המנוע שממוקם עמוק מאחורי הגלגלים הקדמיים עושה שימוש גם במגדש על ענקי בנפח של 2.9 ליטרים. הספק מנוע הבנזין לבדו עומד על 750 כ"ס ב-7,000 סל"ד ו-89.5 קג"מ.

על כל היופי הזה נוסף גם מנוע חשמלי מתוצרת YASA שיושב על הדיפרנציאל האחורי ובניגוד למקובל מניע את הגלגלים האחוריים מבלי לעבור קודם בתיבת ההילוכים (אוטומטית, 7 יחסי העברה). אחת התועלות מהסידור הזה היא המשך העברת כוח לגלגלים גם בהעברות הילוכים - כך שמתקבלת תאוצה בלתי פוסקת של המכונית. בממצבי נהיגה במסוימים, מצמד נפרד למנוע החשמלי מפריד אותו מהגלגלים כדי למנוע את "בלימת המנוע" הרגנטיבית של מנועים חשמליים.

פיוראיטליה ברלינטה. יצרן, אתר יצרן
5.0 ליטרים במנוע הבנזין, ועוד מנוע חשמלי/אתר יצרן, יצרן

הסוללות מסוג ליתיום-יון-פוספט (בניגוד לליתיום-יון-קובלט ברוב ההיברידיות) מחולקות לשתי יחידות נפרדות, וממוקמות בתא המטען ומאחורי המושבים. הן עושות שימוש במספר סוגי הפעלה בנפרד או במשולב בהתאם לסוג הנהיגה המבוקש. הטעינה שלהן אורכת כ-3 שעות (מטען וכבל כלולים במחיר...). הטווח החשמלי הטהור עומד על 20 ק"מ.

חברו את כל זה יחד למכונית וקיבלתם הספק כולל של 965 כ"ס שלדברי היצרנית מזניק אותה ל-100 קמ"ש ב-2.7 שניות ולמהירות מירבית של 335 קמ"ש. הרבה מזה מגיע בזכות המנוע, אבל לא פחות בשל משקל עצמי נמוך של 1,410 ק"ג, תוצאה של שימוש נרחב בסיבי פחמן במרכב, ושלדה של שילוב אלומיניום תעופתי וסיבי פחמן. בניית השלדה בלבד לפי פיוראיטליה אורכת 800 שעות.

פיוראיטליה ברלינטה. יצרן, אתר יצרן
תא נוסעים מפואר וטכנולוגי/אתר יצרן, יצרן

אז היא אולי מנסה להחיות את רוח מכונית ה-GT של שנות ה-60, אבל תא הנוסעים של הברלינטה בהחלט מיישר קו עם המראה העדכני ביותר, כולל מסכים בלוח המחוונים שמחליפים את החוגות האנלוגיות ומסך מרכזי ענק בסגנון טסלה בקונסולה המרכזית. סיבי פחמן חשופים בתא הנוסעים, מושבי עור ופתחי מזגן לא ברורים ביעילות שלהם כולם בפנים. אגב, אם אתם אחד מ-150 הלקוחות שיקנו אותה, בפיוראיטליה ישמחו לצוות לכם אנשי מקצוע שיעשו התאמה לכל גחמה שלכם, כולל חריטה של שמכם על המנוע.

אז כמה לתענוג? בפיוראיטליה נוקבים במחיר של 465 אלף יורו לפני מיסים, שזה בשקלים קצת יותר מ-1,820,000 שקלים, שוב - לפני מיסים... אבל היי, תוכלו לקבל הטבת מס ירוק, לפחות בינתיים.

פיוראיטליה ברלינטה. יצרן, אתר יצרן
עור ואור בכל מקום/אתר יצרן, יצרן
פיוראיטליה ברלינטה. יצרן, אתר יצרן
שרירים וחשמל באריזה איטלקית קלאסית/אתר יצרן, יצרן
פיוראיטליה ברלינטה. יצרן, אתר יצרן
יופי בלתי נגמר, אבל זה לא הכול/אתר יצרן, יצרן
פיוראיטליה ברלינטה. יצרן, אתר יצרן
רמז עבה נחשף כשהמנוע התחיל לפעול/אתר יצרן, יצרן
פיוראיטליה ברלינטה. יצרן, אתר יצרן
150 מאושרים ותו לא/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully