וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזיז ורעם: נהיגת מבחן בריינג' ספורט SVR

22.4.2018 / 8:26

גרסת ה-SVR המופרעת להפליא של הריינג' ספורט בועטת 575 סוסי פרא ממנוע ה-V8 שלה והופכת את המפלץ הכתום למכונה המהירה והדינאמית ביותר שיצרה לנד רובר אי פעם

נהיגה ראשונה: ריינג' ספורט SVR. יצרן/קינן כהן, ניר בן טובים
אם אתם רואים את זה במראה, זוזו הצידה ומהר!/ניר בן טובים, יצרן/קינן כהן

הגשם לא הפסיק לרדת על הכבישים הכפריים והצרים להחריד של אנגליה. מונעים כל אפשרות לשחרר את רגל ימין ואת הסוסים לחופשי. 575 כאלו מחכים מתחת למכסה סיבי הפחמן בחזית הריינג' רובר ספורט הזה ורק מחכים לכביש הישר שיאפשר לרמוס את הדוושה ולהרגיש את הבטן נדבקת לגב ואת הגב למושב.


אז ברור לגמרי למה בכל הזדמנות שנקרתה בדרכנו לא יכולתי להתאפק ולהריץ את ה-V8 הזה במעלה הסל"ד. יש לו את מאית השנייה הזו שבה הוא כאילו מוודא "אתה באמת יודע מה עשית עכשיו?" ואז משחרר שאגה שעושה לך חיוך בתוך הרכב. אבל עזבו את החיוך בתוך הרכב מבחוץ, אוהו, מבחוץ היא זו שאגה שפשוט מקפיאה לך את הדם.


אתה לא תדע אם לחפש את ה-SUV הכתום על הקרקע או מטוס קרב ממלחמת העולם השנייה נמוך מעל צמרות העצים. רק כששמעתי אותם שואגים לצידנו במסלול, הבנתי למה ביקשו המארגנים - בכמה הזדמנויות - להאיץ במתינות באיזורי הכפר המיושבים ובמיוחד לא עם האגזוזים במצב "המוזיקלי" שלהם.

נהיגה ראשונה: ריינג' ספורט SVR. יצרן/קינן כהן, ניר בן טובים
אתם לא תדעו עם לחפש מטוס קרב או את הריינג' SVR כאשר השאגה שלו מתגלגלת בכביש/ניר בן טובים, יצרן/קינן כהן

בא לשכונה בריון חדש

מתיחת הפנים והחידוש הכללי של כל קו הריינג' ספורט ובכללם השקת גרסת PHEV היברידית נטענת שקע הייתה גם ההזדמנות של לנד רובר לחבור לחטיבת SVR ביגואר-לנד רובר ולשחרר לאוויר העולם את הגרסה ששמה את הדגש על ה"ספורט" בריינג' ספורט.


ממש כמו M אצל ב.מ.וו, AMG במרצדס או RS של אודי, גם כאן חטיבת SVO שפירושה special vehicle operations אחראית לגרסאות המיוחדות ובכללן ה-SVR של תוצרי החברה הבריטית. באופן כללי מדובר בחבורת מהנדסים שטופי תאוות כוח ומהירות שפשוט כל דבר שהם נוגעים בו מסיים כמכונה מהירה ויורקת אש. לא משנה אם זה טוסטר שיוכל להכין צנים גם מלוח אלומיניום, שואב אבק שאין להפעיל לצד סלעי בזלת מחשש לשאיבה שלהם או מכונת פחיות שאחרי שהם מטפלים בה מוציאה רק רד בול.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
נהיגה ראשונה: ריינג' ספורט SVR. יצרן/קינן כהן, ניר בן טובים
גם פה משתלטים מסכי המגע על כל תפעול המערכות/ניר בן טובים, יצרן/קינן כהן

זה מתחיל במפגש הראשון איתו, אני מודה שמכסה המנוע מסיבי הפחמן הוא אולי קצת יותר מדי, איך נאמר, פרחחי עבור מכונית מבית כמו לנד רובר, אבל אל דאגה אפשר לקבל אותו גם בצבע הרכב. שאר המופע החיצוני לא משאיר שום מקום לספק, גם כשהוא עומד כבוי ברור לך שזו מכונה שנוסעת ונוסעת מהר. פתחי האוויר במכסה המנוע, הכונסים העמוקים בפגוש ששואבים אוויר קר לבלמים, שמצדם מציגים רפידות וצלחות בלמים ענקיות ומאווררות כדי להתמודד עם העצירה של היצור הכתום המהיר הזה. קל מאוד להבחין בהם מבעד לחישוקי 21 האינץ' או 22 אינץ' האופציונליים.


תא הנוסעים עטוף עור מסוג ווינדזור כשמו של בית המלוכה הבריטי (שמסתבר שזה משהו נורא טוב. העור לפחות...) הוא במין גוון שחור שמצליח להיות מבריק ועמוק באיזה תעתוע מוזר. העיצוב הכללי מיישר קו עם המראה בעל שני מסכי המגע הגדולים של לנד רובר שהתחיל בוולאר, וגם פה דרוש זמן מה להבין מה עושה כל דבר, איפה נמצא כל תפריט ואיך מתפעלים אותו. מה שלא משאיר שום ספק לגבי מה עושים פה הוא המושב הקדמי שקולט אותך אליו כמו מושב מירוצים ראוי לשמו, גם מגלח 30 ק"ג ממשקל של מושב סטנדרטי אבל בעיקר עוטף את הגוף, ממקד אותך רק במה שהולך להתרחש מהרגע שאתה לוחץ על כפתור ההתנעה.

נהיגה ראשונה: ריינג' ספורט SVR. יצרן/קינן כהן, ניר בן טובים
על העיקול המשופע במסלול הניסויים, 240 קמ"ש בגשם והוא רק מתחיל להתחמם.../ניר בן טובים, יצרן/קינן כהן

אריה כי ישאג

כי ברגע שאתה עושה את זה, הוא מבהיר כבר בשנייה הראשונה מה הוא ואתה הולכים לעשות בפרק הנהיגה הזה. יש חלקיק שניה של שיהוי בו הרעד הקל שמעביר גל הארכובה האדיר שמתחיל לנוע מלפנים ועד שמגיעה הנביחה מהאגזוז מאחורה, אם זכית לעמוד ליד קיר או חניה מקורה מדובר בחוויה אקוסטית מהדהדת, תרתי משמע.


המנוע בבסיס מיוצר על ידי פורד. וכמו פורד אמריקני טוב הוא מתחיל בתצורה הנכונה של שמונה בוכנות שמחייכות זו לזו בתצורת V, עובר לנפח של 5.0 ליטרים ועל הכל יושב סופרצ'ארג'ר ששואב אוויר ודוחס אותו בכוח לסעפות היניקה. מכל העסק הזה יוצאים בצד השני 575 כ"ס ו-71.4 קג"מ ובין כל הכוח הזה להנעת ארבעת הגלגלים נמצאת תיבת שמונה הילוכים פלנטרית.


הכוח מגיע כל כך נמוך, ממש מהרגע בו הרגל מפעילה מעט משקל על הדוושה, הדחף הולך ונבנה ועם ההנעה הכפולה שיעילה כל כך בהורדה של הכוח לכביש, התנועה שלו קדימה נעשית בלי שמץ של שקיעה בחלק האחורי או התרוממות של החזית, פשוט הזזה נחושה קדימה של כל המשקל שלו.
הביצועים הם כמובן במושגי מכוניות ספורט של ממש, עם 4.5 שניות של בעיטה ללא הפוגה בגב למאה קמ"ש ו-283 קמ"ש מירביים.


במצב "דיינמיק" הספורטיבי הרכב נוקשה מאוד ומוסיף הגה עצבני מאוד ולוחם באופן שנראה מלאכותי בכל האצה. כך שאת רוב הזמן העברנו במצב "קומפורט", באופן טבעי, את מצב ה-ECO ראינו רק כציור חביב ולא מזיק בצג המגע. הנהיגה בגשם בכבישים הצרים והמפותלים של בריטניה לא ממש מעניקים ביטחון לדחוף אותו אפילו קרוב למגבלות. אבל את מה שלא יכולנו להרגיש שם הצלחנו לקבל במסלול הניסויים במרכז הפיתוח של יגואר לנד רובר.


שם, דהרה איתו תחת גשם מטורף ב-240-250 קמ"ש הייתה חוויה סוחפת תרתי משמע. הרגע ההוא בו תחושת הביטחון שהוא מייצר גרמה לי לבלום מגזרת 220 קמ"ש קצת יותר מדי חזק על מסלול הרבה יותר מדי רטוב - תישאר אצלי בראש הרבה אחרי שעזבנו, כנראה גם אצל המדריך של לנד רובר.


אבל את מה שהגשם רק הפריע לעשות בכביש ובמסלול, הוא בהחלט אתגר באופן ממשי במסלול השטח שהכינו לנו. זה לא שהיו שם אתגרי עבירות יוצאי דופן. אבל הגשם שירד וירד ולא הפסיק, בצירוף הקרקע הכבדה באזורים האלו הפכה את כל היער בו חלפנו לעיסת בוץ חלקלק עליו כמעט ובלתי אפשרי היה ללכת, כמו שהעידו המכנסיים מרובבי הבוץ של כל מי שניסה לזוז שם ממקום למקום.


אבל הריינג' ספורט שלפני רק חצי שעה שאג במהירות תלת פלילית בכל קנה מידה, עם צמיגי קיץ מוטי כביש, בחתך 40 (!) עשה את המסלול הזה בצורה שגורמת לך להבין שעם כל הדאווין של אומנות הנהיגה בשטח, ה-terrain response של לנד רובר היא חתיכת מכפיל כוח מחוץ לכביש. כמה לחיצות וסיבוב חוגה, פה ושם גלגל מחליק לשבריר שניה, סל"ד קצת עולה והופ העסק מתחיל לטפס ולך נשאר רק לא להפריע ולכוון אותו לחתיכות שורשים שבולטות מעל לעיסה החומה כדי לקבל עוד קצת אחיזה.

נהיגה ראשונה: ריינג' ספורט SVR. יצרן/קינן כהן, ניר בן טובים
V8 אמריקני בריא בנפח 5.0 ליטרים שמגיע מפורד/ניר בן טובים, יצרן/קינן כהן

בזרוע נטויה

מה יש שם? כניסה, שלא לומר הסתערות רבתי של לנד רובר לתוך נישת כלי הרכב הביצועיסטים בקטגוריה הזו

להגיד שחזרנו מהנהיגה ברייג' רובר SVR החדש עם תובנות מעמיקות בנוגע ליכולות הדינאמיות שלו קשה לומר. תנאי הנהיגה הן מבחינת הכבישים שנבחרו והן מבחינת מזג האוויר היו לרעתנו. מה כן יש שם? כניסה, שלא לומר הסתערות רבתי של לנד רובר לתוך נישת כלי הרכב הביצועיסטים בקטגוריה הזו. הוא הולך להתחרות ראש בראש במכונות כמו פורשה קאיין טורבו, ב.מ.וו X5M, אלפא סטלביו תלתן ירוק ודומיהם, כולם עם מעל 500 סוסים בקלות ותאוצות של 4.5 שניות ומטה למאה קמ"ש ומימדים דומים. על פניו יש לו את כל מה שצריך כדי להתמודד ברצינות על הבכורה שם, אבל כאן נכנסים למשוואה השיקולים האמיתיים של לקוחות כאלו - תדמית ומוניטין, מאלו, ועם מורשת ממסלולי המירוצים יש למתחרים שלו מלוא החופן. האם הוא יצליח לעשות את הקרוס בין תדמית השטח של לנד רובר לעולם הספורטיבי יוקרתי - זה יהיה המבחן האמיתי שלו.


אלינו הוא יגיע בהזמנה מיוחדת ללקוחות שיעזו להיות הכי שונים בחוג החברתי שלהם, רק שיוודאו לפני כן שהשכנים שלהם מבודדים היטב אקוסטית.


על הצד הטכני: ריינג' רובר ספורט SVR

מנוע, הנעה - בנזין, 8V, מגדש על, כפולה
נפח - 4,999 סמ"ק
הספק/סל"ד - 6,000/575
מומנט/סל"ד - 3,500/71.4
תיבת הילוכים - פלנטרית, 8 הילוכים


ביצועים
תאוצה 0-100 (שניות) - 4.5
מהירות מירבית (קמ"ש) - 283


מידות
אורך (ס"מ) - 488
רוחב (ס"מ) - 207
גובה (ס"מ) - 180
בסיס גלגלים (ס"מ) - 292
תא מטען (ליטרים) - 780
משקל (ק"ג) - 2,310
זווית גישה: 33.3 מעלות
זווית נטישה: 31 מעלות
זווית בטן: 27.2 מעלות


מתלים, בלמים, צמיגים
מתלים קד'/אח' - מקפרסון, קפיצי אוויר/ רב חיבורי, קפיצי אוויר
בלמים קד'/אח' - דיסק מאוורר/דיסק מאוורר
צמיגים - 295/40 R22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully