מבחן דרך: טויטה פריוס פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: טויטה פריוס פלאג אין/קינן כהן, קינן כהן

מחוברת לעצמה

16.12.2019 / 23:18

את טיוטה פריוס כולם מכירים, אבל עכשיו לאם כל ההיברידיות יש גם גרסה נוספת, כזו שאפשר לטעון משקע החשמל ולעשות כמה עשרות קילומטרים ללא שימוש במנוע הבנזין. למי זה טוב ובכמה כסף?

כ-500 ק"מ אחרי שיצאנו לדרך ומחוון הדלק של הפריוס פלאג אין מראה לי שיש לנו עוד שליש מיכל עד לביקור בתחנת הדלק. לעשות 500 ק"מ בתנאי מבחן עם מכונית ואפילו לא להתקרב לסוף המיכל זה לא משהו שקורה הרבה, למעשה זה קורה לעיתים די רחוקות. אבל מצד שני, האם זה באמת אמור להפתיע במכונית שהפכה לשם נרדף לחיסכון בדלק?

טויוטה פריוס פלאג אין/טויוטה

לאלו שדילגו על העשורים האחרונים בעולם הרכב, טויוטה פריוס הראשונה שהוצגה ב-1997 היא הראשונה שהביאה את בשורת הכלאיים לציבור הרחב. מכונית ששילבה מנוע בנזין עם מנוע חשמלי ומאז הלכה מחיל אל חיל, עד ששאר תעשיית הרכב התעוררה על החיים שלה ופריוס קצת ירדה מגדולתה ומייחודה. בדור השלישי שלה, לקחה אותה טויוטה לשלב הבא ושילבה בה גם גרסת פלאג אין, שחוץ מהיכולת לטעון אותה משקע החשמל גם עברה לשימוש בסוללות ליתיום יון וסיפקה טווח של כ-20-25 ק"מ מוצהרים. היא גם שווקה פה לזמן קצר בין 2013 ל-2015. עכשיו אנחנו פוגשים אותה שוב בדור הרביעי כאשר היא שוב מבוססת על פריוס הרגילה, עם אפשרות לטעינה משקע חשמל, גם ביתי ובעלת טווח מוצהר של 45 ק"מ.

מבחן דרך: טויטה פריוס פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
אוהבים? לא אוהבים? היא בהחלט מעוצבת בצורה שלא דומה לאף אחת/קינן כהן, קינן כהן

הסיבה להופעה המחודשת שלה נגזרת מההתייקרות הצפויה של המכוניות ההיברידיות הרגילות. מס הקניה על אלו אמור בתחילת 2020 לעלות מ-30 אחוזים כיום ל-45 אחוזים, בעוד מכוניות היברידיות פלאג אין שמס הקניה עליהן כיום עומד על 20 אחוזים יעלו ל-25 אחוזים, ב-2021 ל-30 אחוזים ורק בשנת 2022 ל-40 אחוזים. במצב הזה, כאשר מקבילותיה יתייקרו משמעותית בטויוטה מאמינים שלגרסת הפלאג אין יימצא צידוק כלכלי למרות פער המחיר.

מבחן דרך: טויטה פריוס פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
מרווח מלפנים וראות מצוינת החוצה מהמושבים הקדמיים/קינן כהן, קינן כהן

אבא, המכונית קיבלה מכה מאחורה

פריוס פלאג אין מקבלת את המראה מתוח הפנים של הפריוס החדשה. זה אומר שהצללית המוכרת נותרה כפי שהייתה, אבל החזית שונה במעט, עם יחידות תאורה במבנה חדש והמאפיין הבולט יותר - שקע מאחור שמתחיל מהגג ויורד דרך השמשה האחורית בעלת שתי "דבשות" ועד הזנב. במבט ראשון זה נראה מוזר או כמו שהבת שלי אמרה "אבא, אני חושבת שהמכונית קיבלה מכה מאחורה". זה כאילו מישהו הניח משהו חם מדי על אחורי המכונית והם התעוותו. המראה שלה לפחות בלילה עם תאורת הלד בהחלט מנגן על הקטע העתידני.

מבחן דרך: טויטה פריוס פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
סביבת הנהג עדיין מציגה את הסידור הייחודי לפריוס, איכות החומרים טובה וגם הנדסת האנוש/קינן כהן, קינן כהן

בתא הנוסעים תפגשו את כל מה שאהבתם או לא אהבתם בפריוס מהדור האחרון. סביבת נהג בעיצוב חללי משהו עם פלסטיק שחור מבריק שנראה ממש טוב ואפילו טוב יותר בלהתמלא באבק וטביעות אצבעות. המון מידע מכל סוג, ומין משלל תצוגות מתחלפות ונשלטות. צריכת דלק, שימוש במנוע החשמלי, טעינה, מדדי ממוצעי נהיגה אחרונים, ציון ירוק, סטטיסטיקות משחקי NBA, סיווג פירות וירקות לפי עונות השנה, מחזורי גאות ושפל מ-1845 ועד השנה ועוד, לא, סתם, אין שם באמת מחזורי גאות ושפל, רק גאות.

מבחן דרך: טויטה פריוס פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
מאחור נוסף מושב שלישי, הראות החוצה פחות טובה בשל החלונות המצטמצמים/קינן כהן, קינן כהן

עוד באבזור, תאורת לד מלאה, כניסה והנעה ללא מפתח, תצוגה עילית על השמשה, המולטימדיה בעברית מלאה על מסך מגע 8.8 אינץ' עם תאימות לאפל ואנדרואיד, מושבים מחוממים ועוד. על הבטיחות המתקדמת מופקדת החבילה של טויוטה ה-safety sense הכוללת זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטומטית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, שליטה אוטומטית באורות, התרעה על רכב ב"שטח מת" וזיהוי שלטי מהירות.

מבחן דרך: טויטה פריוס פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
מחיר הסוללות המוגדלות הוא תא מטען קטן, הפתח גדול ונוח/קינן כהן, קינן כהן

המרווח מלפנים מצוין, והראות החוצה יוצאת מן הכלל בזכות שטח החלונות הגדול מאוד במושבים הקדמיים. התפעול פשוט, והנדסת האנוש גם כן מובנת אחרי שמתרגלים לשלל המתגים. פחות אהבתי את משטח הגומי שאמנם עדיף על הפלסטיק החלק שהיה שם בפריוס הרגילה, אבל לא ממש מצליח להשאיר דברים במקום בעיקולים. גם המושב האחורי מספק מרווח ראוי מאוד, הראות כבר קצת פחות מוצלחת בשל קו החלונות שמטפס למעלה. אין יציאות מיזוג אוויר, יש שקע טעינה. בניגוד לגרסה הקודמת ששווקה פה, כעת מציעה הפריוס שלושה מקומות ישיבה (שניים בלבד בעבר).

מחיר ה"פלאג אין" והסוללות המוגדלות שמאפשרות לה לנסוע בכוח החשמל משולם פה בתא המטען שמתכווץ פלאים. הנפח שלו 359 ליטרים בלבד, וזה במדידה עד הגג. בפריוס הרגילה במדידה עד גובה הגג הוא עומד על 502 או 343 ליטרים עד גובה המדף הנגלל.

מבחן דרך: טויטה פריוס פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
מנוע ה-1.8 ליטר לא מסעיר או חזק, אבל יספיק לכל שימוש סביר והגיוני. חיוך יהיה לכם בתחנת הדלק/קינן כהן, קינן כהן

על חשמל ועל בנזין

גרסת הפלאג אין של פריוס, כשמה, מסוגלת להיטען ממקור כוח חיצוני. סוללת ה-8.8 קילוואט-שעה יכולה להיטען מהשקע הביתי בתוך שעתיים וחצי, משקע ייעודי ובעמדת טעינה בתוך שעתיים. באמצעות טיימר ניתן לכוון את המכונית כך שהטעינה תתוזמן לשעות מסוימות כדי לא להעמיס על הרשת הביתית בזמן שהדוד, מכונת הכביסה או המייבש בפעולה. כאשר היא טעונה במלואה, מצהירה טויוטה כי הסוללה תספק עד 45 ק"מ של טווח חשמלי. המדידה שלנו בתנאי אמת הניבה 38 ק"מ שהם נתון טוב מאוד בהתחשב בכך שחלק לא קטן מהם נעשו בכביש מהיר, כולל אימות נתון המהירות המירבית בכוח החשמל של 135 קמ"ש. השורה התחתונה בכל הקשור למרכיב החשמלי הוא שיש לה בהחלט יכולת חשמלית אמיתית לטווחים פרבריים בינוניים.

מבחן דרך: טויטה פריוס פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
טעינה מעמדה ציבורית, שקע תעשייתי או ביתי/קינן כהן, קינן כהן

עם מיצוי הכוח החשמלי, עוברת הפריוס למצב היברידי. כאן זו הפריוס המוכרת עם מנוע ה-1.8 ליטר שההספק המשולב שלו עם היחידה החשמלית עומד על 122 כ"ס. הביצועים לא מרטיטים, בהחלט לא מדובר באיזו מכונית רושפת חשמל. מצד שני ברוב המוחלט של מצבי הנהיגה לא תחושו איזה פער מתסכל בביצועים וגם בתפירה של כביש הצפון היא לא ממש התקשתה להתמודד עם העליות, לגבי עקיפות ספונטניות, פה נדרש איפוק. כל דרבון שלה מחוץ לאיזור הנוחות נענה בחוסר נוחות בחזרה, תיבת ההילוכים הרציפה מזניקה את הסל"ד והשיפור בקצב - מדוד. כמובן שגם ניסיון לנהוג אותה באופן מהיר מהראוי לא מגלה איזו פרטנרית מלהיבה, נו, שוין. ברגע שאתה נזכר במה אתה נוהג ואיך נוהגים בה רוב הלקוחות שלה, אפשר לחזור להעריך את השקט, נוחות הנסיעה הטובה מאוד ובעיקר להודות שנשארו בעולם מכוניות נורמליות שנועלות צמיגים במידות ראויות לשימוש שלה עם סולייה של 195 בחתך 65 על חישוק 15 אינץ'.

מבחן דרך: טויטה פריוס פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
טיימר לתזמון הטעינה/קינן כהן, קינן כהן

אחרי יומיים של שימוש שוטף, וגם אחרי שהתאמצנו, נותרה הפריוס פלאג אין איתנה בדעתה שלא לכסות פחות מ-25 ק"מ לליטר. כמובן שהנתון הזה, טוב לכשעצמו יהפוך לחסר רלוונטיות במידה והלקוח יעשה בה שימוש הכולל טעינה על בסיס קבוע, אפילו אחת ליום. במקרה כזה, או אם הנסועה היומית לא עולה על 15 או אפילו 20 ק"מ לכל כיוון, אתם מסתכלים על מכונית שהצורך לבקר בתחנת הדלק לבדיקת לחץ אוויר שגרתית בצמיגים יהיה גבוה יותר מאשר לצורך תדלוק.

מבחן דרך: טויטה פריוס פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
גם "מיוחדת" זו סוג של מחמאה/קינן כהן, קינן כהן

סיכום

העתיד, כך כבר ניתן להסכים, בין אם בחשק או בהיעדרו טמון במכוניות החשמליות. אבל עד אז, עד שיפור התשתיות, עד הוזלה שלהן לרמה שמאפשרת להן להוות אלטרנטיבה כבר באולם התצוגה ולא בחלוף שנים - מכוניות הפלאג-אין הן שלב הביניים. יכולת לנוע על חשמל לטווח בינוני עם גיבוי של מנוע בנזין.

במחיר של 165 אלף שקלים, נכון להיום היא יקרה ב-25 אלף שקלים מפריוס רגילה. אתם יכולים לקנות הרבה מאוד דלק ב-25 אלף שקלים, רק אומר. לכן אצל היבואנית אורזים את המכונית הזו עם חבילת שירות במטרה להפוך אותה לאטרקטיבית יותר. אם זה כבל טעינה לשקע ביתי או תעשייתי, לחלופין זיכוי של 2,100 שקלים להתקנת עמדה ביתית מהירה (שמחירה מתחיל בכ-5,000 שקלים). יש גם חבילת שירות ל-60 אלף קילומטרים או שלוש שנים, בה תמורת 70 שקלים בחודש מקבלים הלקוחות 30 אחוזי הנחה קבועים על כל טיפול ושעת מוסך במחיר של 250 שקלים (מחיר שעת עבודה במוסך יבואן עומדת על כ-300 שקלים בממוצע).

עוד בוואלה!

ירוקת עד: פריוס 2019 פוגשת פריוס 2004

לכתבה המלאה

בשורה התחתונה, מצוינת וחסכונית ככל שתהייה, והיא אכן כזו, המכשול הגדול עליו צריכה להתגבר הפריוס פלאג אין הוא פער המחיר בינה לבין הגרסה הרגילה. החישוב הכלכלי הקר מוכיח שנדרשים אנשים עם תוואי שימוש מאוד מסוים כדי להצדיק רכישה שלה על פני פריוס רגילה - כרגע. לגבי אלו שהמניע העיקרי או הבלעדי שלהם הוא דאגה לפנדות ולדובי הקוטב? ובכן, החיים שלכם תותים.

מבחן דרך: טויטה פריוס פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: טויטה פריוס פלאג אין/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: טויוטה פריוס פלאג אין

מנוע, הנעה: בנזין, היברידי, קדמית
נפח: 1,798 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,200/122
מומנט/סל"ד (קג"מ): 3,600/14.5
תיבת הילוכים: רציפה

מידות:
אורך (ס"מ): 465
רוחב (ס"מ): 176
גובה (ס"מ): 147
בסיס גלגלים (ס"מ): 270
תא מטען (ליטרים): 359

ביצועים:
תאוצה 0-100: 11.1 שניות
מהירות מירבית: 162 קמ"ש

מחיר:
165 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully