הקונספטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
הקונספטים של ג'יפ/אתר יצרן, יצרן

חלומות באספמיה: רכבי התצוגה של Jeep

14.4.2020 / 10:11

בימים אלה היה אמור להתקיים במואב Easter Jeep Safari, האירוע המרכזי של חובבי 4X4 בארצות הברית. האירוע בוטל ויחד איתו, השקת רכבי התצוגה של Jeep. לאות הזדהות עם חלכאי אמריקה, ניזכר ברכבי התצוגה הקודמים

בשנים האחרונות ביקרתי במואב כמה וכמה פעמים, אבל אף פעם לא בזמן ה'ספארי'; זה אירוע צפוף והמוני, יותר קרנבל רעשני מאשר אירוע 4X4 אותנטי. עם עשרות אלפי אורחים הגודשים את העיירה ואלפי ג'יפאים הפוקקים את שבילי המדבר, תמיד העדפתי להגיע למואב בזמנים אחרים.

זה לא אמור למנוע מאיתנו ליהנות מרכבי התצוגה הייחודיים של בעל הבית הבלתי מעורער, Jeep. גם השנה הכינה היצרנית FCA רכבי תצוגה אבל להפתעת כולם, הם נגנזו יחד עם אירוע הספארי - יכולנו לשער ש-FCA דווקא תשמח לבצע השקה דיגיטלית, אך לא היא. בצוק העיתים החלטנו לדפדף באלבום התמונות ונתחיל עם רכב התצוגה המקסים ביותר אותו מצאנו, ה- Forward Control Mighty.

רכב חלוקה Forward Control

ה- FCכפי שהוא מכונה במולדתו, יוצר במפעלי וויליס בין השנים 1956-1965, וזכה לשימושים אזרחיים וצבאיים כאחד. כדי להשיג את ארגז המטען הגדול ביותר במסגרת רכב קצר יחסית הוצב תא הנהג מעל הסרן הקדמי, והמנוע הקטן טירטר בין שני הנוסעים. אחד המנועים המקובלים היה דיזל מוגדש 3-בוכנות 2-פעימות, שניתב את כוח המנוע בעזרת תיבת 3-הילוכים והנעת 4X4.

הקונספטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
שילוב רטרו של משאית חלוקה, יונימוג והחזית האייקונית של ג'יפ/אתר יצרן, יצרן

ב-2012 הוצג רכב התצוגה המקסים, על בסיס רנגלר JK רוביקון. כדי להגיע למבנה הרטרו הוארך בסיס הגלגלים של הרוביקון, הסרנים הרגילים הוחלפו בפורטאליים מורחבים מתוצרת Mopar. בניגוד להופעה הצבאית-פונקציונאלית, תא הנוסעים מרופד בעור 'קצקין' אדום, המושבים משובצים בגוונים עליזים, עם לוח מחוונים של רוביקון. מערכת מתלים טרה-פלקס וצמיגי שטח 40-אינץ' על חישוקי ביד-לוק, משלימים את התמונה הקשוחה. לצערנו הרב לא הגיע Forward Control לרצפת הייצור, ונשאר אחד מרכבי התצוגה הנחשקים והנדירים ביותר בארה"ב.

הקונספטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
רנגלר צבאי מוכן לקרב, או להפגנת נוכחות במואב/אתר יצרן, יצרן

Jeep Staff Car

באפריל 2015 הוצג מוביל הגייסות המיליטנטי, המקדש את הפשטות המבצעית. מהנדסי ג'יפ הסירו את קורת B החוצצת בדרך כלל בין שתי הדלתות, כדי לאפשר פריקה וכניסה מהירה של לוחמים לכלי. תארו לעצמכם איך ייראה הג'יפ הזה כאשר מקפלים את הברזנט ומשכיבים חלון קדמי על מכסה המנוע! מושבי הברזנט מוצקים ועמידים, מוכרים לכל חייל צה"ל שנהג בכלי רכב קרביים. המשענת קצת נמוכה לטעמי אבל היי, האם לא אמרנו שהעיצוב הוא חזות הכל?

הקונספטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
שישפך הקפה השחור, יש מושבי ברזנט/אתר יצרן, יצרן

במחלקת העבירות קיבל מוביל הגייסות צמיגי שטח 35 אינץ' בפרופיל צבאי, חישוקי ברזל גסים והגבהה 2 אינץ' עם בולמי פוקס. מנוע פנטהסטאר הסטנדרטי מספק 285 כ"ס והמראה הקרבי מושלם על ידי ווי גרירה מסיביים, 'עיני חתול' לנהיגת לילה, את חפירה וגרזן לחילוץ.

עוד בוואלה!

כלי השלמות: מבחן ראשון לג'יפ גלדיאטור

לכתבה המלאה
הקונספטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
ארבע שנים לפני הצגת הגלדיאטור, כבר יכולנו לראות מה מתבשל במפעלי ג'יפ/אתר יצרן, יצרן

Red Rock Responder

טנדר החילוץ על בסיס רנגלר JK נתן כיוון להצגת גלדיאטור, הלהיט הנוכחי של ג'יפ. ה"ריספונדר" אמור לייצג רכב חילוץ וסדנה ניידת, בעזרת מגירות נשלפות לחלפים וכלי עבודה, היי ליפט וחבוי, קומפרסור וגנרטור, סדנת חילוץ ניידת. כדי שיצליח להגיע אל לקוחותיו המודאגים הוא יושב על סרני דנה-60, נועל צמיגי 37 אינץ' עם חישוקי ביד-לוק.

הקונספטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
לנערי החוף של קליפורניה, רכב הגולשים המושלם/אתר יצרן, יצרן

Jeep Chief

נערי החוף של קליפורניה לא יאהבו את האווירה הקרבית של הכלים המופיעים מעלה, הם יעדיפו את הצ'יף הצבוע בגוון Ocean Blue עם גג לבן ונוסטלגי. דלתות הצד מתפרקות כדי לאפשר תצוגה נרקיסיסטית בימי הקיץ הלוהטים, יש קישוטי ניקל, ידיות ופריטים אחרים מגומרים ברמה של מעצבי-על. רצפת הצ'יף מצופה בפסי עץ עם דלת תא מטען הנפתחת אופקית - כדי שיהיה קל יותר להעמיס את הגלשנים ומכלי החמצן. הריפודים צבעוניים וססגוניים, בסגנון נערי החוף של קליפורניה. מה שחסר בצילום זה רק יפיוף בלונדיני עם מכנסי גלישה ולידו, מלכת הכיתה המתאוששת מיום סוער על החוף.

הקונספטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
גמד עירוני, מוכן לשטח/אתר יצרן, יצרן

Renegade B-Ute

עבור מי שעוד לא החליט אם הוא נער מקהלה או קאובוי פרוע, ג'יפ הציגה ב-2018 את B-Ute המבוסס על ג'יפון 'רנגייד' הנמכר גם במחוזותינו. הגמד העירוני נראה קשוח להחריד עם הגבהת 1.5 אינץ' וצמיגי 17 אינץ' המורחבים באופסט 30-מילימטר. הגגון המסיבי עמוס בתיבות מטען ומכלי דלק חיצוניים, המשלימים את המראה המאיים. מנוע 2.4 ליטר מסיע את הכבודה. נציין שבאופן מפתיע, גם לרנגייד 4X4 סטנדרטי הנמכר אצלנו יש יכולות שטח טובות, יחסית לג'יפון עירוני. רכב התצוגה B-Ute צלח חלק גדול ממשעולי הסלע של מואב, אבל לא הייתי סומך עליו ליציאה מדברית רצינית.

הקונספטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
ג'יפ ווגוניר, קלאסיקה נצחית/אתר יצרן, יצרן

Jeep Wagoneer Roadtrip

גם ווגונירRoadtrip המקסים הוצג ב-2018, נאמן לעיצוב המקורי משנות השישים. הווגוניר נחשב לג'יפ העירוני הראשון באמריקה, שהיה חמוש בתיבת הילוכים אוטומטית. שועלי קרבות וותיקים עוד זוכרים את הקצונה הבכירה של צה"ל נוסעת בווגונירים וגלדיאטורים... היסטוריה, מתקופת מלחמת ששת הימים.

ווגוניר התצוגה כולל גימורי כרום וחישוקי ברזל לבנים 17-אינץ', ומתחת לקליפת הירוק-פסטל פועמת מכאניקה מודרנית של JL - סרנים חיים, בסיס גלגלים מוארך ב-12.5 סנטימטרים, קפיצי סליל, נעילה אחורית, צמיגי 33 אינץ' ומנוע 5.7 ליטר. האווירה בפנים היא לגמרי סיקסטיז כולל ספסלי רוחב מיושנים, שורות מתגי כרום וצופר הבנוי מחצי טבעת על גלגל הרכב. מדליק.

הקונספטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
לברוח מהקורונה, עם גלדיאטור רוביקון WayOut/אתר יצרן, יצרן

2019, שנת הגלדיאטור

ב-2019 התבססו רכבי התצוגה של מואב על הלהיט ההיסטרי של עולם השטח באמריקה, ג'יפ גלדיאטור אותו כבר בחנו כאן בישראל. עם בסיס סדרתי מדהים כל כך, עבודתם של המהנדסים הייתה קלה ופשוטה ביותר. אני הייתי לוקח ללא ספק את גרסת WayOut המוכנה למסע שטח ארוך, עם או בלי קורונה. רכב המסעות של ג'יפ משלב את העבירות האגדית של רנגלר רוביקון, עם יכולות כביש משופרות ואפשרות לפרק את דלתות הצד; אני מת על גווני החום-בז', ועל מיכלי הדלק הטמונים בדפנות הארגז. למטרת "אוברלנדינג" הייתי מעדיף מנוע דיזל, אבל היי - האוסטרלים חוצים מדבריות עם רכבי בנזין, אז גם אני יכול. גלדיאטור המסעות קיבל הגבהת מרכב צנועה של 2-אינץ' וצמיגי שטח 37 אינץ' על חישוקי ברזל "17 מגניבים, בסגנון צבאי.

הקונספטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
שמים פתוחים, ודלתות "חצי" פתוחות למשבי הרוח/אתר יצרן, יצרן

גלדיאטורGravity לחובבי אקסטרים

גרסת Gravity הכתומה מצויידת בדלתות "חצי" עשויות צינורות ברזל, ארגז סגור ועליו עריסת מטען, אמצעי איחסון בארגז וקשתות העמסה לכל החבלים, קרסים ואמצעי טיפוס אחרים. ה"גרוויטי" עמוס באופציות בשווי של 8,000 דולר והוא מגיע ללא גג, השמיים פתוחים למטפסי ההרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully