מבחן דרך: לקסוס LC500 קבריולה. קינן כהן
מבחן דרך: לקסוס LC500 קבריולה/קינן כהן

מבחן דרכים: לקסוס LC500 קבריולה

27.1.2021 / 10:45

ב-LC500 קבריולה לקסוס שחררה את כל מה שהיא חוסכת משאר הדגמים שלה מבחינת הופעה ומנוע ומיישמת את כל מה שהיא יודעת על בניית תאי נוסעים, הקפדה על פרטים וגימור. והיא גם גובה על זה מחיר מפולפל

יש מעט מאוד הצהרות קולניות יותר בעולם הרכב מאשר לנסוע במכונית נטולת גג מפוארת, מעט מאוד מכוניות ישדרו לסביבה מי אתה ומה אתה כמו אחת גדולה, לבנה, עם צעקנות של תא נוסעים מצופה עור אדום בוהק - שנראה בשנייה הראשונה כמו קצביה שיצאה משליטה. כי בניגוד למאזדה מיאטה למשל שהיא רודסטר שמקדשת נהיגה טהורה ובניגוד למיני קבריולה שהיא כולה הצהרת "סגנון חיים" - פה אנחנו מתעסקים עם משהו אחר לגמרי. כאן אנחנו מסתכלים על היאכטה שגולשת לתוך המרינה וכולם עוצרים ומנסים לראות מי נמצא בפנים.

זה אגב בדיוק מה שמכוניות כמו לקסוס LC500 וצפונה ממנה עושות על הכביש - אלו יאכטות יבשה שהמטרה שלהן היא לספק לבעליה את יחידת השינוע הנוחה, הנעימה והטובה ביותר שיודעת החברה הזו לייצר.

מבחן דרך: לקסוס LC500 קבריולה. קינן כהן
מעוצבת מגריל "שעון החול" ועד לזנב/קינן כהן

וכאשר לקסוס מעמידה מכונית דגל, היא מכניסה פנימה את כל הלב והיכולת שלה. החל בעיצוב שעוטף את כל ה-477 ס"מ שלה לאורך ועד למה שהולך בתוך תא הנוסעים שלה. ויש תמונות שזה דבר אחד - ויש לראות אותה פנים אל פנסים שזה משהו אחר לגמרי. הדיון לגבי יופי ואסטטיקה לא רלוונטי, אבל יש פה עובדה - היא מכונה מעוצבת מקצה הגריל המפלצתי שלה, דרך הגוף הרחב ומסיטי האוויר בבתי הגלגלים האחוריים שלא שם רק ליופי ועד סופיות האגזוז הרבועות שלה (שזו רק צורה, בפנים יש אגזוז רגיל), אפילו הטרחה להסתיר את ידיות פתיחת הדלתות ולהעלים לחלוטין את כפתור פתיחת תא המטען הזעיר בתוך הפנס האחורי - הם כולם שם כדי לשרת מטרה. לטעמי, היא אפילו מצליחה לעבור יפה את המשוכה של המראה שלה עם גג סגור, בו הרבה מכוניות פתוחות לא ממש מצליחות לחמוק מדמיון למכונית ששמה קפוצ'ון על הראש. פחות אלגנטית מהקופה, אבל עדיין "עוברת מסך".

מבחן דרך: לקסוס LC500 קבריולה. קינן כהן
477 ס"מ של נוכחות ופאר/קינן כהן

גם תא הנוסעים הוא מופע של עיצוב ואיכות חומרים. מהאופן בו כל פיסות הדיפון איכותיות, נעימות למגע, מתוחות ויושבות באופן המדויק ביותר, התפרים המוקפדים, התנועה הגלית העדינה של החריצים בדיפון של הדלת והטקסטורה שמוטמעת בפאנל אל מול הנוסע ועד קצה ידיות פתיחת הדלת המתכתיות והמלוטשות. יש גם את לוח המחוונים שמשלת תצוגה דיגיטלית עם טבעת פיזית שממש נעה הצידה כדי להציג מידע בחן אלגנטי-מכני מקסים - זה לא שלא תמצאו פה איזו פיסת פלסטיק לא שייכת, אבל צריך ממש לחפש אותה.

מבחן דרך: לקסוס LC500 קבריולה. קינן כהן
איכות חומרים והקפדה על כל פרט/קינן כהן

מה חבל שעל כל ההקפדה והירידה הזו לפרטים מישהו שכח שבסוף צריך גם להשתמש בזה. אז נכון, יש פה כמה דברים קטנים שימושיים וחכמים מאוד כמו בורר מצבי הנהיגה וכפתור הניתוק של בקרת המשיכה שנמצאים ב"אוזניים" לצד לוח המחוונים. אבל יש פה גם דברים שהם כשלים איומים ונוראיים, וכן אני מדבר על ממשק המולטימדיה שהוא טוען מרכזי לתואר "הגרוע ביותר בתעשייה". אותו משטח מגע מופעל אצבע, נירוטי, שמרצד בין האפשרויות על המסך ודורש תשומת לב ומבטים תכופים ודרכו שולטים על הבחירות במסך הענק שאינו מסך מגע ובעל רזולוציה שממש לא עומדת בקו אחד עם המתחרות. רוצים להפעיל את "צעיף האוויר" החם שיוצא מגב המושב תוך כדי נסיעה? כנסו לתפריט הראשי, כנסו ל"אקלים", כנסו למסך הספציפי של צעיף האוויר, בחרו את המושב בו תרצו להפעיל ואז את העוצמה - אם עוד לא נכנסתם במשאית שבאה בנתיב הנגדי - הצלחתם. הי לקסוס, אתם יודעים מה עשו האחרים? שמו כפתור. וזה לא שהתא פה מינימליסטי נטול כפתורים, אז למה להתחכם בכוח באופן ממש מסוכן.

מבחן דרך: לקסוס LC500 קבריולה. קינן כהן
לתפעל את משטח המגע הזה בין תפריטים, בזמן נהיגה - לא לעניין/קינן כהן

אגב מנימליזם, בעוד המרווח לנהג ולנוסע הוא די טוב, יחסית לרכב מאוד גדול, כמות תאי האחסון פה לא ממש מרשימה, שמתם את הטלפון והארנק או אולי בקבוק מים קטן? מיציתם פחות או יותר את התאים הנגישים. מכאן זו רק הקונסולה המרכזית ותא הכפפות - אבל אליהם לא תמיד נוח לגשת בזמן נהיגה. אלא אם כן אתם משתמשים במושבים האחוריים כתא אחסון אחד גדול, אבל ברור שתשתמשו בהם לזה - כי אף אחד לא יכול באמת לשבת שם, סליחה, אני מתקן, אם אתם נוסעים בלי נהג במושב הקדמי - אפשר בקושי. בחיי, בזבוז כזה של עור שגורם לך לרצות להיות טבעוני מיליטנטי. אתם תצטרכו להשתמש בו גם לציוד שלכם, כי עם 149 ליטרים של תא מטען, בואו, אני לא בטוח שזה בכלל עונה להגדרה של "תא מטען".

מצד שני בכל מה שקשור לאבזור, יש פה באמת כמעט כל מה שאפשר לדחוס למכונית, ורק כדי לא להפוך את כל העסק פה לרשימת מכולת אני אציין שני דברים - מערכת השמע של Mark Levinson שדרכה ג'ניס ג'ופלין צרחה לי את summertime באופן מהמם תודעה. הדבר השני הוא סט מערכות הבטיחות שיש פה שהוא אחד העשירים והיסודיים ולא משאיר הרבה מה להוסיף.

מבחן דרך: לקסוס LC500 קבריולה. קינן כהן
טכנית זה מוגדר כתא מטען/קינן כהן

רעם מתגלגל

כל הדברים האלו מתערבלים ונעלמים לחלוטין בשבריר השנייה אחרי שתלחצו על מתג ההנעה. לקסוס, שכל היצע הדגמים שלה מרוצף בגרסאות היברידיות, חסכוניות, ירוקות ונעימות לסביבה הלכה פה עד הסוף, אבל ממש. זה V8, בריא בלי טורבו ו-shit של הנשמת טורבו מלאכותית - זה מנוע אטמוספרי ששואב אוויר בעצמו לתוך ריאות הענק שלו בנפח 5.0 ליטרים. שואף את כל החמצן הזה ופולט 464 כ"ס ו-54 קג"מ בתמורה, אז כן, בתור מנוע אטמוספרי הוא צריך לטפס ל-7,100 סל"ד בשביל לתת את הכל (המומנט מגיע ב-4,800) אבל שלא נטעה לרגע - אם מבקשים ממנו בנימוס תשכחו ממה שידעתם על V8, הוא טס לשם בקלילות מפתיעה. אבל זה הרבה יותר כיף כשלא מבקשים ממנו בנימוס, רגע אחד אתם משייטים לכם ואז דוושה ברצפה, רבע שנייה של התארגנות על ההילוך הנכון מבין 10 (!) ההילוכים שלה והלוויתן הלבן הזה משחרר נהמה וטס קדימה ואנחנו בכלל לא במצב ספורט או אפילו ספורט פלוס.

מבחן דרך: לקסוס LC500 קבריולה. קינן כהן
עונג צרוף של V8 בריא ואטמוספרי, כבר אין כאלו/קינן כהן

אני לא יודע מתי בפעם האחרונה אתם חוויתם מנוע V8 אטמוספרי בריא, אבל תדאגו לעשות את זה, כי הדבר הזה לא יימשך עוד הרבה זמן. טכנית גם ברמת ההספק שלו וגם ברמת הביצועים האובייקטיביים של 5 שניות ל-100 קמ"ש - ראינו חזקות ומהירות ממנה, זה לא במספרים. אלו התחושות של שפע, של כמות ועוצמה והצליל המכר הזה של המנוע ששואג כשהוא מטפס למעלה ומתפצפץ בבק-פיירים כשעוזבים את הדוושה, קולות שאנחנו כבר כמעט לא שומעים בשנים האחרונות.

מבחן דרך: לקסוס LC500 קבריולה. קינן כהן
המושבים האחוריים: לראותם בלבד/קינן כהן

אבל גם עם כל הכוח הזה, שלא נטעה, המכונית הזו היא לא מכונית ספורט - הכי לא. היא לא כזו בתצורת הקופה, היא לא כזו גם בגרסה הזו. זו מכונית GT שנועדה לכיסוי מרחקים ארוכים בנוחות מצוינת והיא אכן עושה את זה. אל תשליכו אותה מפנייה לפנייה ותצפו לזריזות חתולית בשינויי הכיוון ותגובות נמרצות. שהבולמים האדפטיביים שלה לא יבלבלו אתכם, זה אפילו לא העניין שאין לה היגוי לארבעת הגלגלים או דיפרנציאל מוגבל החלקה כמו לגרסת הקופה. זה מגיע ממקום אחר, כדי לגרום לכל הגוף הזה שלא להתעוות לקסוס הוסיפה פה כמות גדולה של חיזוקי שלדה בגשר בתי הבולמים האחוריים, בקיר שמאחורי המושבים האחוריים, מעל תעלת ההינע, קורות אלכסוניות ברצפת המכונית בכל החלק המרכזי שלה, ומה קיבלנו? מכונית במשקל 2 טון, וזה המוווון משקל - ומשקל הוא האויב מספר 1 של מכונית מהנה לנהיגה. מה היא כן רוצה? שתורידו שלושה ארבעה קליקים, ופשוט תנו לכוח הזה לגלגל אותו בנינוחות מפנייה לפניה, לזרום על גלי המומנט בין העיקולים וליהנות מהנוף.

מבחן דרך: לקסוס LC500 קבריולה. קינן כהן
תנו לה את השיוט הנינוח, נטול הגג, והיא תעניק לכם בחזרה/קינן כהן

אפשר ליהנות ממנו עם גג הבד סגור, שם בידוד הרעשים של ארבע השכבות שלו יוצר תא שקט לא פחות מאשר הרבה מכונית סגורות וזה מרשים מאוד, ותוצאה מכך שלקסוס השקיעה פה לא מעט במכונית הראשונה שלה עם גג בד ולא קשיח. אפשר כמובן גם ליהנות מזה לא פחות עם הגג מופשל - 15 שניות של מחול מכאני מהפנט בו הגג מתקפל אל מאחורי המושבים (לוקח הרבה יותר זמן למצוא את המתגים שלו שמוחבאים מתחת איזה דיפון תמים למראה), וזה אתם, חופת השמיים והמבטים האלו שאם אתם בסדר איתם - אחלה, אם לא, כמוני, תצטרכו לעשות את זה רק בכביש הצפון בימים של סגר.

מבחן דרך: לקסוס LC500 קבריולה. קינן כהן
להיכנס פנימה ולצאת אחרי 250 ק"מ כאילו כלום/קינן כהן

וכאשר אתם במצב הרוח הזה, עם המכונית הזו, במזג האוויר הזה, אז הקסם הזה עובד עליכם הכי טוב. אלו רגעים שעוד כמה סיבובים בחניון כדי למצוא חניה בשביל המטראז' שלה לא כל כך מפריעים לכם, או הצורך לעמוד ליד הרכב 10-15-20 דקות עד שמישהו שחנה קרוב מדי אליכם יזיז את הרכב כי אי אפשר לפתוח את הדלת הענקית שלה זה גם בסדר, ש-9.5 ק"מ לליטר בנהיגה חסכונית זה משהו שאתם חיים איתו, וש-920 אלף שקלים פחות בעו"ש פחות מבהילים אתכם - היא בעיקר מתאימה למי שמסתכל על המכונית ויודע מה הוא קונה.

מבחן דרך: לקסוס LC500 קבריולה. קינן כהן
לא תהייה מחזה שכיח, וגם זו נקודת זכות/קינן כהן

ואפשר לתפוס את הראש ולומר "מי מוציא סכום כזה על מכונית?!", אבל בסוף יש אפילו משהו "נכון" ב-LC500 קבריולה כשחושבים על זה. תראו, המתחרה הישירה שלה - ב.מ.וו סדרה 8 קבריולה תעלה 950-980 אלף שקלים בגרסת ה-840 ותציע הנדסת אנוש עדיפה בהרבה וגם התנהגות טובה יותר, לגבי ההתנהגות לא בטוח שזה מה שהקליינטורה מחפשת, כי אם אתם מחפשים מכונית בלי גג ועם הנאה מנהיגה יש רק אחת כזו - קוראים לה פורשה 911. אבל בכל מקרה אחר, למי שרוצה מכונית פאר אישית, עם נוכחות, עיצוב, נוחות ויכולות כיסוי מרחקים יוצאים מן הכלל ובעיקר להיות אחר לגמרי - לקסוס LC500 היא הבחירה היחידה.

מבחן דרך: לקסוס LC500 קבריולה. קינן כהן
יאכטת דגל של לקסוס/קינן כהן

על הצד הטכני: לקסוס LC500 קבריולה

מנוע, הנעה: בנזין, V8, אטמוספרי, אחורית
נפח: 4,969 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 7,100/464
מומנט/סל"ד (קג"מ): 4,800/54
תיבת הילוכים: אוטומטית, 10 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
477
רוחב (ס"מ): 192
גובה (ס"מ): 135
בסיס גלגלים (ס"מ): 287
תא מטען (ליטרים): 149

ביצועים:
תאוצה 0-100: 5 שניות
מהירות מירבית: 270 קמ"ש

מתחרות:
ב.מ.וו סדרה 8, מרצדס SL

מחיר:
920 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully