פרארי 296GTS. אתר יצרן
פרארי 296GTS/אתר יצרן

330 קמ"ש במכונית פתוחה?! יש מתנדבים בקהל?

שחף גליל

עודכן לאחרונה: 21.4.2022 / 14:53

פרארי נחושה להוכיח שהיא עדיין יצרנית מכוניות הספורט הטובה בעולם, בפורמולה 1 הם על הפודיום, ועכשיו משיקים מכונית שמצליחה לספק חווית נהיגה של מכונית פתוחה עם ביצועים של הדגם הסגור

אם אתם מחפשים מספרים וביצועים קפצו לסוף החלק הבא, אבל אם אתם רוצים להבין את ה-296 GTS הפתוחה, תישארו איתנו רגע. לפני כשבוע התבשרנו מפרארי שבאפריל תושק מכונית חדשה, כמה ימים לאחר מכן עלתה עוד הודעה עם תמונה של צללית מעניינת מלווה בסיסמה שמלווה את מכוניות מנועי ה- 6 צילינדרים בפרארי "כיפית לנהיגה".

לרוב, בפרארי באופן מסורתי בדרך כלל עוברת לפחות שנה מרגע שדגם מוכרז ועד שיוצאת לו גרסה פתוחה ולכן לא היה סביר שזו ה-296 הפתוחה, הפרוסנג, הקרוסאובר של פרארי, כרגע בשלבי גישוש עם הזמנות טנטטיביות ללא מחיר לא נראה מוכן להשקה ולכן הקונצנזוס היה על משהו חדש ומעניין, אולי ה-12 צילינדרים החדשה או משהו חדש לגמרי...

פרארי 296GTS. אתר יצרן
פרארי בקשיי יצור למה היה דחוף כל כך להוציא מכונית נוספת?/אתר יצרן

פקק בפס יצור

בדרך כלל כאשר מושקת פרארי חדשה לוקח כחצי שנה עד שדגמי ניסוי מתחילים להתגלות ו-9 חודשים עד שדילרים מקבלים דגמי נסיעות מבחן, מכוניות של לקוחות ראשונים בדרך כלל נמסרות כשנה לאחר ההזמנה, מכוניות אלה שמורות ללקוחותיה הגדולים ביותר של החברה. אם אתם כשאר האדם כנראה שתחכו יותר לכיוון השנה וחצי שנתיים למכונית שלכם אם הזמנתם בהשקה. למכוניות באמצע עד סוף החיים של חיי הדגם ייקח משהו כמו 7 חודשים לעבור את תהליך היצור.

אז מה נשתנה בפרארי? ובכן, לראשונה מזה הרבה זמן בפרארי מוצעות למכירה לציבור הרחב (יחסית, כן?) רק שתי מכוניות ה-296 ההיברידית בעלת ה-6 צילינדרים והרומא בעלת ה-8 צילינדרים. ולמרות שהמפעל עדיין עובד על הזמנות של דגמים מ-2021, פרארי זקוקה הייתה להרחבה של ההיצע ומפתיעה בהשקת הגרסה השנייה של הדור החדש הזה.

פרארי 296GTS. אתר יצרן
למרות המראה המטעה, זו לא תצורת טרגה/אתר יצרן

מה שנראה כתצורת טארגה במבט ראשוני הוא בעצם עם גג קשיח נפתח. כאשר שתי קשתות הדבשת שהתרגלנו אליהן מוחלפות בקשת מושלמת מעל ראשי הנוסעים, וחלון הצצה יפיפה אל המנוע מאחורי הקשת. מכאנית ומבחינת ביצועים היא כמעט זהה לגרסה הסגורה, אבל למי שמחפש את סנסציית המהירות היא כנראה תהייה חווייתית הרבה יותר מה-296 בשל הגג הפתוח.

אם יש מישהו שעדיין מסתכל בעין עקומה על מנוע 6 צילינדרים היברידי בפרארי, חשוב שנבין שיש פה מפלצת מפחידה, חזקה ומהירה יותר על מסלול הבית של פרארי מכל מכוניות הבערה הפנימית של פרארי, מהירה יותר מה-F8 ואיטית בשניה בלבד מגרסת הקצה העצבנית בעלת 12 הצילינדרים ה-812 קומפטציונה. היא לא גרסה לבעלי מגבלת תקציב שמחפשים את דגם הכניסה, ההפך, היא מתומחרת גבוה, מעט מעל ה-F8 בגרסאת הבסיס ומעט יותר בגרסה הקרבית שלה. כל זה עם מנוע קטן יחסית בנפח 2,990 סמ"ק ומערכת דומה למערכת החשמלית שיש ב-SF90.

פרארי 296GTS. אתר יצרן
בינתיים נדמיין ישיבה בה ונעשה ווווררררום בפה/אתר יצרן

כמה היא מהירה וחזקה? 0 ל-100 ב-2.9 שניות הוא נתון זהה לסגורה, ל-200 היא מגיעה ב-7.6 שלוש מאיות מעל הסגורה. הקו האדום נמצא ב-8,500 סל"ד, ובלי יותר מדי מאמץ היא תגיע ל-330 קמ"ש. לגבי ההקפות על המסלול, אז את פיוראנו היא הקיפה ב-1:21:8 לעומת 1:21 בסגורה. לצורך ההשוואה ה-8F תעשה את זה ב-1:22.5, פיסטה ב-1:21.5 וה-C812 עושה את זה ב-1:20.

הסוד שלה הוא במשקל, את מאזני השקילה היא עוצרת על 1,540 קילו (משקל יבש, ללא נוזלים, דלק ושמן) לעומת 1,470 קילו של הסגורה, הישג מרשים ופער זעום כאשר מדובר בגרסה פתוחה הכוללת מנגנון גג, חיזוקי מרכב ושלדה.

עוד בוואלה!

לא מפתיע: יום לאחר הצגתה הרשמית נמכרו כל הפרארי 812 קומפטיציונה

לכתבה המלאה
פרארי 296GTS. אתר יצרן
אגזוז מרכזי וגבוה, בפרארי מכנים את המנוע "ה-12 הקטן" בזכות הצליל שלו/אתר יצרן

צלילה טכנית

המנוע (שם קוד F163) הוא עיצוב חדש לגמרי בפרארי, וכאמור מגיע בנפח 2,992 סמ"ק, ועולה עד 8,500 סלד ונשמע פשוט מדהים, בחברה הוא זכה לשם החיבה "ה-12 הקטן" בשל הצליל הענק שלו, נראה שהשקיעו המון הן בתזמון היניקה והרעש שמייצרות הסעפות והן במערכת הפליטה ובהולכת צליל המנוע על מנת להגיע לכך. המנוע עצמו מייצר 654 סוסים לבדו ומחוזק במערכת חשמלית הדומה לזו המותקנת ב-SF90 האימתנית, המערכת מספקת עוד 164 סוסים לסך של 818 סוסים ו-75.5 קג"מ.

פרארי 296GTS. אתר יצרן
בפרארי השאירו את החלון מעל המנוע, להנאת הסביבה/אתר יצרן

המנוע בתצורת V בנוי בזווית רחבה של 120 מעלות, זה חשוב כי היא מאפשרת תצורה קומפקטית יותר לתא המנוע. מכיוון שכך אפשר למקם את מגדש הטורבו מעל המנוע. טכנולוגית המנוע כוללת אלמנטים קלאסיים ששודרגו כמו הזרקת דלק בלחץ סופר גבוה של 5,000 PSI, מדחסי טורבו שמסתובבים ב-180,000 סל"ד. אלו דברים שטרם נראו בעבר, גם בחברה כמו פרארי. יש גם שימוש באלומיניום בבלוק ובראש המנוע ועוד אלמנטים חדשניים שלא היו בשימוש בעבר, כגון שינוי נקודת הכניסה לצדי ראש הצילינדר שמיעלים את הולכת האוויר לתאי השריפה. ניכר שהחברה עשתה שימוש רציני בידע שיש לה בטיפול במתכות כדי להכיל את אלה. כמו ה-SF90 היא יכולה לנסוע כ-25 ק"מ ולהגיע למהירות של 135 קמ"ש בכוח החשמל, אם בא לכם להתגנב "לאט" ובשקט לאנשהו.

פרארי 296GTS. אתר יצרן
פה ושם הסתירו רמזים למכוניות העבר של היצרנית/אתר יצרן

היא עושה שימוש בתיבת ההילוכים כפולת המצמד בעלת 8 ההילוכים המשמשת ברומא, ב-SF90 ובפורטופינו, בדומה ל-90 היא מחוזקת במערכת אלקטרונית מתקדמת אשר מוסיפה את הכח של המנועים החשמליים תוך כדי שהיא יכולה לשנות אפילו פרמטרים של הצתה במנוע על מנת להשיג שילוב אופטימלי בין החשמלי לבערה. אגב מנועים חשמליים, אחד הדברים המדהימים הוא שהם לא נמצאים על הציר הקדמי בניגוד לרכבים חשמליים אחרים, דבר שבפרארי אומרים שאמור להבטיח היגוי נקי וישיר יותר.

פרארי 296GTS. אתר יצרן
פתרנו את הדילמה - ניקח את שתיהן/אתר יצרן

בכל הקשור למעטפת חיצונית ואירודינמיקה, ה-GTS מראה שה-296 נבנתה להיות פתוחה, הגג שומר על מראה הברלינטה ובהתחלה נראה כאילו בתצורת טארגה, טריק נחמד, גג קשיח מתקפל סמוי, יש גם חלון אל המנוע דבר שלא קיים בדגמים פתוחים אחרים שיצאו לאחרונה, הגשר מעל המושבים במקום קשתות המגן מוסיף למראה מכונית המירוץ העתידנית שלה. כאשר המכונית עצמה עם קווים פשוטים ואלגנטים ללא עומס יתר, כאילו צוירה במשיכת מכחול אחת, מקדימה בפנסים יש אלמנטים אווירודינמיים שמאפשרים מעבר אויר למערכת קירור הבלמים הקדמיים, מאחור 4 פנסים דקים ואגזוז מוגבה במרכז, אחד האלמנטים החדשים הוא ספוילר דינמי אשר חבוי במהירויות נמוכות. כהרגלה משלבת החברה אלמנטים כהומאז' למכוניות עבר כמו ה-250 LM וה-50J מוגבלת היצור והנשכחת שהתבססה על ה-488. שינויים בכונסי האויר הצדדיים אפשרו להסיט אחורה חלקים ממערכת הקירור. מה שהעניק את האפשרות לעיצוב חלק ונקי בחזית. ובדומה למכוניות אחרות ישנה מערכת וורטקסים מתחת לרכב המנצלת את זרימת האוויר במהירות גבוהה ומצמידה אותו אל הכביש.

פרארי 296GTS. אתר יצרן
לוח מחוונים דיגיטלי וסביבת נהג המזכירה את זו של ה-SF90/אתר יצרן

מבחינת סביבת הנהג הכל ממש דומה ל-SF90 אזור מחוונים דיגיטלי מרהיב, אלמנטים של ממשק משתמש בהגה שבדומה ל-90 הפכו לדיגיטליים, צג מידע לנוסע שליד הנהג בדומה לרוב הדגמים החדשים ובורר מצבי נהיגה במרכז מימין לנהג, השינוי המרכזי הוא עיצוב מחדש של המושבים שקיבלו מתיחת פנים ועכשיו נראים אפילו יותר ספורטיביים מבעבר.

מה נשאר? לצפות למחיר נורמלי או זמן המתנה שניתן למדוד בשנות אדם כנראה שלא. אז לפחות לנסיעת מבחן בה...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully