זה לא ארך זמן רב עד שחטיבת AMG של מרצדס הניחה את היידים שלה על ה-CLS החדשה. הדריכות הייתה גבוהה לא בלבד בשל הדגם החדש, אלא משום שה-AMG פיתחה השנה מנועים חדשים, קטנים וחזקים יותר, שנתפרו במדוייק לכל סדרה במשפחה. תערוכת לוס-אנגל'ס מקבלת בברכה את האחרונה בקו הספורטיבי נכון להיום, ה-CLS 63 AMG ששיווקה צפוי רק ל-2012.
הפרט המהותי ב-CLS הוא לא בצורה, או בטכנולוגיות המוטמעות בה, אותן אנחנו מכירים מה-E קלאס או מה-SLS AMG. בכל זאת, אולי שווה להזכיר מכל אלה כי ה-CLS ברוכה בהמון מרכיבים ייחודיים. יחד עם סט המתלים AMG Ride Control בעל שלושה מצבים - ספורט, נוחות ורגיל,הבולט בה מגיע דווקא מאגף האיפור: Launch Edition. זוהי חבילת אבזור ייחודית שמגיעה בשזירות גוון אפור ותוספות חיפוי יוקרתיות של AMG. חישוקים ענקיים הם חלק בלתי-נפרד, כמו גם דיסק בילום מחורץ בקוטר 14 אינטש על הסרנים, וכך גם תוספות ופינוקים לתא הנוסעים בתמורה לעוד כמה אלפי יורו.
אבל ה-AMG של ה-CLS היא קודם כל מכונית ביצועים מהמעלה הראשונה. וכפי שצויין היא חמושה במנוע מתוחכם וחסר פשרות של החטיבה המיתולוגית של היצרנית. במקום יחידת ה-6.2 ל' הקודמת, הושתל בליבה נפח מוקטן של 5.5 ל' וצמד מגדשי טורבו המחלצים מהחזית 518 כ"ס ו-71.2 קג"מ בדגם הבסיס. מי שרוצה משהו הרבה יותר כועס ומרגש יכול להוסיף חבילת ביצועים שמזניקה את ההספק ל-550 כ"ס ול-81.4 קג"מ.
הנתונים בגרסה הבכירה, אם בחרתם בה, מספיקים כדי לשחרר את החיה הכלואה ולהטיס אותה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות דרך תיבת Speed Shift אוטומטית עם שבעה הילוכים. המהירות המרבית עומדת על 302 קמ"ש וצריכת הדלק כשל מטוס ג'מבו ומחסלת ליטר דלק בכל 6 קילומטרים לערך, על הנייר. מעקמת ומסובבת ראשים, הכול בחבילה אחת.
כוח מעוצב: מרצדס CLS 63 AMG
21.11.2010 / 8:12