וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס ביומי תסנוור את ב.מ.וו?

1.12.2010 / 7:43

דיימלר פותחת חלון הזדמנויות לייצר את הביומי קונספט המונעת באמצעות השמש, כתשובה לוויז'ן קונספט של ב.מ.וו

הקרבות הסוערים בין ב.מ.וו למרצדס עוברים לאחרונה למישורים דמיוניים. דיימלר שוקלת בימים אלה אם יש מקום לייצר את הביומי קונספט שהוצגה בתערוכת לוס-אנג'לס, כך לדברי כלי-התקשורת בבריטניה. התכלית? מתחרה ישירה ל.ב.מ.וו ויז'ן קונספט שבעתיד הלא רחוק (לכאורה ב-2013) תשמוט את התיוג הרעיוני ותעלה לרצפת ההרכבה.

הביומי היא מכונית יוצאת-דופן, אפילו תחת הגדרתה כמכונית ראווה. הפיתוח החל בסדנת העיצוב בקליפורניה, אך הפרטים הטכניים עליה בלוס אנג'לס עוד יהוו מקור השראה לסרטי מדע-בדיוני: המנוע מפיק אנרגיה מתרכובת כימית שנקראת ביו-נקטר4533, שמקורה מהשמש. תא הנוסעים מכיל סידור לארבעה מושבים, האורך הכולל שלה הוא ארבעה מ', רוחב של יותר מ-2.2 מ' וגובהה נישא אל 1.2 מ' בלבד. כלומר, קצרה יותר מ-C קלאס, נמוכה מ-SLK ומשקלה 400 קילוגרמים.

ב.מ.וו לעומתה, נמצאת שלושה שלבים קדימה. חטיבת EfficientDynamics הודיעה כי תעביר את הוויז'ן קונספט לייצור בעוד פחות משנתיים. על הרכבתה אחראי מפעל חדש בעיר פרנקפורט כחלק ממיזם המגה-סיטי במסגרתו תשיק החברה הגרמנית כלי-רכב ידידותיים לסביבה המיועדים לניידות עירונית.

הוויז'ן קונספט תצויד בשילוב של מנוע בעירה ומנוע חשמלי, קרוב לוודאי שמערכת ההנעה תהיה מוזנת סולר. אלא שלא ברור עדיין כיצד תראה המכונית בשלב הייצור הסופי מבחוץ ומבפנים. נציין כי כשהמכונית הוצגה אשתקד, ההספק המצטבר שלה ממנוע הדיזל והמנועים החשמליים על הסרנים עמד על קרוב ל-370 כ"ס ו-81 קג"מ.

על כל פנים, לדיימלר יש מספיק זמן להעביר את הביומי לקו המציאות עד שהבווארים יחליטו מה הולך עם מה. אך זאת בהנחה שבמרצדס לא מתכננים לעטוף את המכונית בגלימה אדומה ו-S על החרטום ולהפוך אותה לכלי-טיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully