כשנתיים לאחר תחילת שיווק פיג'ו 107 בישראל ויותר מחמש שנים מהשקתה, מתחילה היבואנית דוד לובינסקי גם בשיווק האחות התאומה C1 למותג סיטרואן. מכונית המיני תנסה לעצור את הצלחת הסוזוקי אלטו עם תג מחיר של 65 אלף שקלים, כ-7,000 שקלים פחות מה-107 בגרסה המקבילה. מסירות ראשונות תחלנה בחודש הבא.
את ה-107 פגשנו כבר בעבר וה-C1 אינה שונה ממנה בהרבה כמו גם מהתאומה השלישית שאינה מיובאת ארצה, טויוטה אייגו. למכונית הקטנה מנוע שלושה צילינדרים בנפח ליטר אחד והספקו 68 כ"ס, והגרסה שתגיע לישראל מצויידת בתיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה. גרסה זהה נמכרת כאמור בישראל גם ל-107 במחיר גבוה יותר.
נזכיר כי מידותיה של ה-C1 כמו אחיותיה, מאפשרות לה ניידות קלה בעיקר בתחומי העיר. עם אורך של 3.43 מ', רוחב של 1.63 מ' וגובה של 651.4 מ', גם מציאת חנייה הופכת לקלה יותר. תא המטען צנום ומעמיד לרשות הנוסעים 139 ליטרים, אך קיפול שורת המושבים מאחור משפר זאת עם 751 ליטרים מרביים. ל-C1 אבזור בטיחותי עשיר עם שש כריות אוויר, בקרת יציבות ומערכות עזר לבלימה.
סיטרואן C1 מגיעה לישראל
ירון אדרי
6.12.2010 / 14:16