מעל ל-11 אלף מכוניות ישנות נגרטו בישראל בשנת 2010, כך עולה מנתונים שמפרסם היום (ראשון) משרד התחבורה. מדובר בכמות יותר מכפולה ממספר המכוניות שהיו בתוכנית המקורית שיזמו לפני כשנה משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה. על פי תוכנית הגריטה, יכול כל בעל מכונית ישנה משנת יצור 1990 ומטה למסור את רכבו למגרש ייעודי ולקבל פיצוי של 3,000 שקלים.
מנתוני משרד התחבורה עולה כי 4,201 מכלי הרכב שנגרטו הם ממותג סובארו, 1,323 מיצובישי, 773 דייהטסו, 722 פורד, 615 סוזוקי, 604 אופל, 520 פיג'ו, 474 רנו, 366 פיאט, 306 וולבו ו-281 פולקסווגן. לדברי שר התחבורה ישראל כץ, עד כה נגרטו קרוב לשליש מכלי הרכב הזכאים להכלל בתוכנית הגריטה עבורם שולמו מעל ל-33 מיליון שקלים.
תוכנית הגריטה נועדה להוריד מהכביש כלי רכב מזהמים ופחות בטיחותיים. לפני כחצי שנה החליט כץ על הרחבת התוכנית כך שתכליל גם כלי רכב בני 15 שנה ויותר אשר ירדו מהכביש על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה או על ידי בוחני התנועה של המשטרה. לפני מספר חודשים אף שיגר כץ הזמנות אישיות לעשרות אלפי בעלי כלי רכב ישנים למסור אותם לגריטה. בעקבות הפנייה הוכפל מספר הפונים והוא עומד כיום על יותר מ-900 כלי רכב בחודש. לאור הצלחת התוכנית בכוונת משרד התחבורה להמשיך ולהוריד כלי רכב ישנים מהכבישים גם בשנים הבאות.
2010: מעל ל-11 אלף מכוניות נגרטו
ירון אדרי
9.1.2011 / 12:57