יום מתיש נוסף עבר על מתחרי הדקאר אמש (שני), ושוב הם מצאו עצמם טובעים בדיונות האינסופיות של צ'ילה בסטייג' השמיני למירוץ. 508 ק"מ מדודים בזמן עמדו לפניהם ונראה כי לא כולם הצליחו לעבור אותם מבלי להתקל בבעיות. קרלוס סיינז (פולקסווגן) למשל שקע בחול וסטפן פטרהאנסל (ב.מ.וו) שוב עצר מספר פעמים להחליף גלגל.
אחרי הנצחון אמש, נאסר אל עטייה (פולקסווגן) זינק היום ראשון לדרך כשלפניו ניווט כמעט בלתי אפשרי בים החולות הנפרס לאורך מאות ק"מ לפנים. פרט לקושי המובן בנסיעה על דיונות שכאלה, ישנה גם סכנה להתהפכות בכל פעם שמגיעים לקצה של אחת ולא רואים מה קורה מלפנים. מנגד, נסיעה איטית מידי תביא להתחפרות והיציאה ממנה אינה דבר קל לביצוע. וכך, עם נסיעה מהירה אך זהירה, התקדם הקטארי בעוד סיינז מצמצם פערים עד שהגיע אליו. למרות שייכותם לאותה הקבוצה, לא ויתר אף אחד מהם והמאבק הסתיים במגע כפי שטען סיינז, שגרם לו לאבד מהירות ולהתחפר.
איבוד הזמן היקר מוריד את סיינז לראשונה בדקאר הזה מהפסגה. אל עטייה מסיים ראשון בזמן של 5:16.30 שעות, מקדים את חברו-יריבו ביותר משש דקות וחצי. בדירוג הכללי, מוביל כעת אל עטייה עם יתרון של חמש דקות ו-14 שניות על סיינז. חילופי מקומות נרשמים גם במקום השלישי כשפטרהאנסל שוב עם יום גרוע מאבד אותו לג'ינייה דה וילייה, אף הוא מפולקסווגן. הצוות הישראלי ערמוני-קדשאי שוב נתקל בבעיות והם נעדרים מרשימת המסיימים של הסטייג' השמיני.
בקרב רוכבי הדו גלגלי חוזרים צמד רוכבי KTM להוביל. מארק קומה מנצח את הסטייג' עם זמן של 6:05.02 שעות, מקדים בשתי דקות את סיריל דפרה. פרנסיסקו לופז קונטרדו (אפריליה) שניצח בסטייג' הקודם, מסיים שלישי כארבע דקות וחצי אחרי קומה. בדירוג הכללי ממשיך לתפוס קומה את הפסגה ולרשותו מעל לתשע דקות יתרון על דפרה ו-23 דקות יתרון על קונטרדו.
בשאר הקטגוריות, את הטרקטורונים בזמן של 7:57.26 שעות מנצח אלחנדרו פטרונז'י הארגנטיני (ימאהה) שקופץ בעקבות זאת למקום הראשון בדירוג הכללי של הקטגוריה עם פער של כמעט שעה על בן ארצו סבסטיאן הלפרן (ימאהה) המדורג שני. במשאיות מנצח ולדימיר צ'אגין הרוסי (קמאז) בזמן של 6:01.12 שעות, מהיר ביותר מחצי שעה מפירדאוס קבירוב (קמאז) שסיים שני. בזכות הנצחון תופס צ'אגין את ההובלה בדירוג הכללי עם יתרון של שלוש דקות וחצי על קבירוב.
הסטייג' התשיעי שיוזנק היום יהיה מעגלי ובסופו שוב יחזרו המתחרים להעביר את הלילה בקופיאפו. במונחי דקאר, מדובר בסטייג' קל שאורכו 270 ק"מ בלבד, 235 מהם מדודים בזמן. זהו הסטייג' המלא האחרון על אדמת צ'ילה, היות ומחר הם יחלו בדרכם חזרה לארגנטינה.
דקאר: אל עטייה תופס את ההובלה
ירון אדרי
11.1.2011 / 11:04