תערוכת ז'נבה אמנם בשלבי סיום, אך יצרניות בודדות החלו לסגור פינות לכלי רכב קצת יותר מעניינים שלא הגיעו לבכורה החגיגית. כמה חודשים לאחר שחשפה את מהדורת הקבריולה לסדרה 6 המפוארת, מוסיפים הגרמנים ממינכן את תצורת הקופה הסגורה ל-650 החדשה. זהו דור שלישי ודגם שני בתוך סוללת המכוניות הגדולות של המשפחה המוצבות תחת סדרה 7 ו-8 שעתידה לכאורה להיחשף רשמית בתערוכת הרכב בפרנקפורט בעוד כחצי שנה ואולי קודם לכך בשנגחאי. אלא שלמעט תקרת הפלדה החדשה, אין כאן שינוי של ממש.
ה-650 הינה מהגדולות והמרשימות ביותר בקבוצת הפאר הסלונית. דגם זה ארוך מקודמו בכ-7.6 ס"מ ומגרד כ-4.91 מ'. בסיס הגלגלים צמח בערכים דומים ומוסיף עוד כ-7 ס"מ ל-2.85 מ', כמו גם הרוחב שכעת עומד על יותר מ-1.91 מ'. סידור ההושבה בבימרית מוצע בתצורה של 2+2 הכולל מושבים אחוריים המתאימים לגדלים שונים. ב.מ.וו מציינים כי למרות החסרון באגף השימושיות (שתי דלתות בלבד) תא המטען מכיל נפח עתיר ממדים של 450 ל'.
כהרגל העדכונים מותקנות כל הבקרות המתוחכמות המבוססות על מערך התקשורת החדשני BMW ConnectedDrive הנתמך על ידי ה-iDrive control המרכזי בתעלת הקבינה. בלעדית ב-650 קופה למשל מורכבת מערכת שמע משודרגת של 'באנג-אנד אולפסון' עם מסכי מגע, סאבוופר ושליטה מרחוק. מערכות הבטיחות מצידן כוללות ראיית-לילה, התרעה על סטייה מנתיב והקרנת אינפורמציה על זגוגית הרכב.
ה-650 חמושה במנוע ה-4.4 ל' טווין-טורבו שמונה צילינדרים המודרני. יחידה זו מספקת כ-400 כ"ס (367 בדגם הקודם) בתחום שבין 5,500 ל-6,400 סל"ד. התיבה האוטומטית לה שמונה הילוכים שולחת לגלגלים בסרן האחורי למעלה מ-62.3 קג"מ (50.1 קג"מ ביוצאת). להרפתקנים יש אפשרות להצטייד בתיבה ידנית עם שישה יחסי העברה; שתי התמסורות מאיצות במכונית ל-100 קמ"ש בזמן שצונח מ-5 שניות ועד מהירות מבוקרת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
למי שחושש מצריכת דלק גבוהה מידי בעתות אלה, השתילה ב.מ.וו מנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעת עמידה ממושכת). תרומתו לגמילתה מהטיפה לבטח אינו משמעותי, שכן ה-650 לוגמת ליטר בנזין כל 7 קילומטרים. המחיר ל-650 קופה, טרם נקבע.
ב.מ.וו סוגרת 650
13.3.2011 / 10:10