תואר נוסף, קצת רחוק מישראל אבל חיוני לבניית תדמיתה ולהגנת הנוסעים, קוטפת מאזדה 3 בארה"ב. במסגרת מתיחת הפנים הקלה שעברה לאחרונה בה עובתה יכולתה לעמוד בפני תאונות דרכים, השתתפה היפנית במסגרת מבחני הריסוק של מכון ה-IIHS האמריקני (מכון הביטוח לכלי רכב) תחת מתכונת מחמירה, וזכתה בציון הגבוה ביותר 'TOP SAFETY PICK'. תיעוד על עמידתה ברף הגבוה ביותר לתקני הבטיחות הרשמיים.
לדברי ה-IIHS, רכשה מאזדה 3 את מעמדה בזכות עמידה בשורה של מבחני התהפכות על תקרת המכונית והוכחה שראשי היושבים מוגנים היטב מפגיעות קטלניות. במהלך המבחנים, מדדו הבוחנים את שני המרכבים המוצעים בסדרה - סדאן וסטיישן, ומצאו כי מעטפת המכונית מסוגלת לעמוד בעומסים כבדים באיזורי החיבור ליד התקרה ובלחץ שגבוה פי 5.3 ממשקלה של המכונית בגרסת הסדאן ופי 5 במהדורת ההאצ''בק. התקן הפדראלי בארה"ב אגב עומד על 1.5 ממשקל הרכב, כך שמדובר בהישג מרשים.
חשוב לציין כי המכוניות שהוקצו למבחנים של ה-IIHS, עלו לרצפת הייצור בחמשת החודשים האחרונים החל מדצמבר 2010, שכן מאזדה ערכה בכלי רכב אלה שינויים מבניים בחוזק התקרה. בנוסף לכך וכפי שנהוג באירופה, כל המכוניות הנבחנות מצוידות במערכות בטיחות אלקטרוניות כאלה ואחרות כיציבות, בלימה וכן כריות אוויר.
איך מתהפכת מאזדה 3?
23.3.2011 / 14:53