הכירו את מלכת המכירות החדשה של ישראל. לראשונה מזה שנים, מודחת מאזדה מראשות טבלת המסירות ואת מקומה תופסת יונדאי. היצרנית הקוריאנית אומנם רשמה במספר מקרים במהלך השנה שעברה עליונות על מתחרתה היפנית, אולם רק כעת היא גוברת עליה גם בחישוב המסירות הכללי. ברבעון הראשון של 2011 מסרה יונדאי 8,014 מכוניות חדשות וזאת לעומת 7,637 של מאזדה. עוד מוקדם לחגוג?
הרבעון הראשון של 2011 בהחלט מסמן כי לפנינו עומדת עוד שנת שיא. בשלושת החודשים האחרונים מסרו יבואניות הרכב 63,289 מכוניות חדשות, זינוק של 26 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בחודש מרץ לבדו נמסרו 24,041 מכוניות חדשות. את הנתונים העביר איגוד יבואני הרכב.
יונדאי כאמור קופצת למקום הראשון בטבלה בזכות 3,887 מסירות בחודש מרץ, זאת לעומת 2,443 מסירות של מאזדה. לעומת הרבעון הראשון של 2010, יונדאי רושמת עלייה של שמונה אחוזים וזאת כאשר מאזדה רושמת ירידה של שני אחוזים. טויוטה ממשיכה להחזיק במקום השלישי עם 6,118 מסירות מתחילת השנה, 2,263 מהן במרץ, ועלייה של 17 אחוזים.
השמחה הדרום קוריאנית ממשיכה גם בזכות קיה. האחות לבית יונדאי מבססת עצמה במקום הרביעי בטבלה עם 4,227 מסירות ברבעון הראשון (1,212 במרץ), עלייה של 103 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. צמודה לקיה נמצאת שברולט עם 3,446 מסירות מתחילת השנה (1,180 במרץ) ועלייה של 26 אחוזים.
שאר המותגים המשלימים את העשירייה המובילה במסירות בישראל הם פולקסווגן עם 3,310 מסירות מתחילת השנה (1,379 במרץ, עלייה של 54 אחוזים לעומת הרבעון הראשון אשתקד); סוזוקי עם 3,274 מסירות (1,308, עלייה של 19 אחוזים); פורד 2,632 מסירות (806, עלייה של 50 אחוזים); סקודה עם 2,604 מסירות (954, עלייה של 84 אחוזים); ומיצובישי עם 2,513 מסירות (866 בחודש מרץ, עלייה שנתית של 30 אחוזים).
אופל ממשיכה להתחזק
יצרנית הרכב הגרמניה אופל, ממשיכה להתחזק בידיים של שלמה שמלצר. לעומת 11 מסירות בלבד שנמסרו ברבעון הראשון של 2010, השנה נרשמת בתקופה זו מסירתן של 1,395 מכוניות, 607 מהן במרץ (352 נמסרו על ידי היבואנית הקודמת UMI). אלא שב-UMI שמחים בזכות מותגים אחרים. פרט לשברולט שכאמור מבססת עצמה במקום החמישי, מותג היוקרה קדילאק רושם זינוק אף הוא בזכות השקתו מחדש בישראל והרחבת היצע הדגמים. עדיין מדובר על מספרים נמוכים של 66 יחידות מתחילת השנה (20 במרץ), אך זאת לעומת 13 בתקופה המקבילה אשתקד.
פרט לקיה כאמור, זינוק במספר המכירות נרשם גם אצל סיאט. המותג הספרדי של קונצרן פולקסווגן רושם עלייה שנתית של 245 אחוזים, וזו השנה השלישית ברציפות שהוא רושם צמיחה של תלת ספרתית. ברבעון הראשון של 2011 נמסרו 1,170 מכוניות, 317 מהן בחודש האחרון.
מנגד, פרט למאזדה נרשמת ירידה במספר המסירות של מותגים נוספים רבים מהם בתחום היוקרה. במותגים העממיים נציין את דייהטסו עם ירידה של 45 אחוזים (864 מסירות השנה, 232 בחודש מרץ); הונדה עם ירידה של 10 אחוזים (2,148 השנה, 723 במרץ); ואיסוזו עם ירידה של אחוז אחד (447 השנה, 140 במרץ).
קונים פחות יוקרה
כאמור, ירידה במספר המכירות השנה נרשמת גם בקרב שלושה מותגי יוקרה. וולוו רושמת ירידה של 12 אחוזים, ב.מוו יורדת ב-8 אחוזים וכך גם לקסוס. אודי ממשיכה להוביל את סגמנט הפרימיום עם 579 מסירות ברבעון הראשון של השנה, 148 מהן בחודש האחרון, עלייה של 34 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
וולוו למרות הירידה שנייה בסגמנט בזכות מספר כולל של 356 מסירות, 116 מהן במרץ. ב.מ.וו אף היא שומרת על מקומה השלישי למרות הירידה כאשר אצלה נרשמת מסירתן של 316 מכוניות, 119 בחודש האחרון. מרצדס רביעית עם 251 מסירות מתחילת השנה (עלייה של 16 אחוזים) ואלפא רומיאו חמישית עם 191 מסירות (עליה של 33 אחוזים).