הדור הנוכחי של מרצדס E קלאס אמנם הושק רק לפני שנתיים, אך היצרנית מגרמניה נאלצת לחדשו כבר כעת כדי להתאימו למתחרות - אודי A6 שהושקה ממש לאחרונה, אינפיניטי M קלאס החדשה, ב.מ.וו סדרה 5 שהושקה ב-2010 וכן לקסוס GS שתשיק דור חדש בקרוב. לא מדובר במתיחת פנים, אלא בהחלפת מנועים בגרסאות ה-E350 ו-E500 ושיפור תיבת ה-7G טרוניק האוטומטית. המטרה כמובן שדרוג נתוני הכוח אל מול צמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
שני המנועים החדשים במכונית הסלון נמנים על סדרת ה'בלו דיירקט' הזרקה ישירה של מרצדס. ה-E350 תצטייד במנוע ה-V6 בנפח 3.5 ל' אשר מפיק 302 כ"ס במקום 288 כ"ס עד כה. בכך הוא יתאים יותר לתחרות מול סדרה 5 בגרסת ההספק הדומה. יחד עם התיבה המעודכנת ומערכת עצור וסע, צורך המנוע החדש כ-14.7 ק"מ לליטר בממוצע ופולט 164 גק"מ CO2. בעוד שהמהירות המרבית תמשיך להיות מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, התאוצה ל-100 קמ"ש תתקצר בחצי שנייה ותימשך 6.3 שניות.
את מנוע ה-5.5 ל' שכיהן עד כה בגרסת ה-E500 יחליף מעתה מנוע V8 כפול מגדשי טורבו בנפח של 4.6 ל'. במקרה זה צמח ההספק מ-382 כ"ס ל-402 כ"ס יחד עם מומנט של 61.1 קג"מ. תאוצה ל-100 תתקבל כעת בתוך 5.2 שניות וגם במקרה זה המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. ה-E500 החדשה תציג שיפור של 17 אחוזים בצריכת הדלק שתעמוד כעת על 11.2 ק"מ לליטר.
כדי לשפר במעט את צריכת הדלק ופליטת ה-CO2 גם בשאר משפחת ה-E קלאס, תיבת ה-7G טרוניק המשופרת תשודך מעתה לכל הגרסאות יחד עם מערכת העצור וסע.
טרם התקבלה תגובת היבואנית לישראל חברת כלמוביל על מועד תחילת שיווק גרסאות המנוע החדשות בישראל.
מרצדס E קלאס מתחמשת במנועים חדשים
ירון אדרי
4.5.2011 / 8:42