עדיין לא ידוע האם לנד רובר תביא לסיום חייו של דיפנדר בקרוב אחרי למעלה מ-60 שנות שירות מסור או שאולי תציג לו מחליף קצת יותר מודרני, אך בינתיים הדור הנוכחי מקבל מנוע חדש. תחום זה כמו תחום הבטיחות חייבים להתקדם עם השנים אפילו אם היצרנית מעדיפה שהשאר יהיה ספרטני. יחד עם השינוי תציע לנד רובר גם שיפור בחבילות האבזור הנלוות לדיפנדר.
מנוע הדיזל החדש בנפח 2.2 ל' שמקבל דיפנדר עומד בתקן הזיהום 'יורו 5'. הוא יחליף את יחידת ה-2.4 ל' הקיימת כאשר נתוניו נותרו דומים בעוד צריכת הדלק ופליטת המזהמים השתפרו תודות לטכנולוגיות שבו והתאמת מסנני חלקיקים חדשים למערכת הפליטה. למרות המנוע החדש, לנד רובר לא משנה את תיבה ששת ההילוכים.
הספק החדש נותר 122 כ"ס ב-3,500 סל"ד והמומנט המרבי 36.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד. שינוי קל נרשם בהמהירות המרבית שצמחה במקצת ל-145 קמ"ש. פליטת ה-CO2 ירדה ל-266 גק"מ בסדרת '90' או 295 גק"מ עבור סדרות '110' ו-'130' כאשר ירידה נרשמת גם בפליטת החלקיקים כאמור. תודת למבנה המנוע החדש, לנד רובר הצליחה לשפר תחומים אחרים כמו למשל רעש ורעידות.
לנד רובר תשיק את דיפנדר עם המנוע החדש בחודש נובמבר הקרוב כדגם 2012 שיביא לסיום כהונתו של מנוע ה-2.4 ל' הישן. נציין כי דיפנדר נמכר גם אצלנו אולם במספרים נמוכים מאוד כשמתחילת השנה נמכרו 14 יחידות בלבד בחלוקה שווה בין ה-'110' ל-'130'. מתחילת השנה מסרה היבואנית חברת המזרח סך של 122 יחידות מכלל דגמי לנד רובר המשווקים בישראל.
לנד רובר דיפנדר ידידותי לסביבה?
ירון אדרי
14.8.2011 / 15:25