סדנת השיפורים הגרמנית G-Power שעל מעלליה סיפרנו לכם במספר הזדמנויות בעבר, כמו במקרה הב.מ.וו M5 הוריקן שהפיקה לא פחות מ-800 כ"ס, לקחו כזו M3 והפכו אותה למפלצת כוח וביצועים, במלוא מובן המילה. מכונה שלא תשכחו לעולם. ובכן, מהיכן נתחיל? מהמנוע. אנשי G-Power פרקו את זה לגורמים והתקינו בבלוק המנוע בוכנות של 'מאלה' (MAHLE) הגרמנית, חיברו לאלה טלטלים מחוזקים והחליפו את גל ההינע. כל אלה שיפרו משמעותית את יכולת המנוע לעמוד בעומסים וכן הגדילו את נפח המנוע ל-4.6 ליטר.
לאחר מכן החליפו את סעפת היניקה לאחרת העשויה מסיבי פחמן (במקום האלומיניום במקור) וכך לא רק הפחיתו משמעותית ממשקלה, אלא גם שיפרו את אופן זרימת האוויר בה. לצד המנוע התקינו מגדש 'על' (סופרצ'ארג'ר), בחזיתו מצנן ביניים וגם ביצעו את ההתאמות הנדרשות לקירור המנוע, לצנרת הפליטה העשויה טיטניום (התקינו גם ממירים קטליטיים בעלי התנגדות מופחתת), להזנת הדלק ולתוכנת העבודה של המנוע.
לאחר מכן החליפו את סעפת היניקה לאחרת העשויה מסיבי פחמן (במקום האלומיניום במקור) וכך לא רק הפחיתו משמעותית ממשקלה, אלא גם שיפרו את אופן זרימת האוויר בה. לצד המנוע התקינו מגדש 'על' (סופרצ'ארג'ר), בחזיתו מצנן ביניים וגם ביצעו את ההתאמות הנדרשות לקירור המנוע, לצנרת הפליטה העשויה טיטניום (התקינו גם ממירים קטליטיים בעלי התנגדות מופחתת), להזנת הדלק ולתוכנת העבודה של המנוע.
כל אלה העלו את ההספק ב-300 כ"ס בדיוק לכדי 720 סוסים שמושגים ב-8,100 סל"ד. נתון המומנט מרשים ביותר אף הוא עם 71.3 קג"מ שמושג ב-5,900 סל"ד. הביצועים, מסחררים לא פחות - המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש אורך כעת 3.7 שניות, ל-200 קמ"ש היא תגיע תוך 9.5 שניות והמהירות המרבית חוצה לדבריהם את רף ה-330 קמ"ש.
אנשי הסדנה לא עצרו כאן כמובן והשקיעו מאמצים גם בחלקים התומכים בביצועים. המעטפת החיצונית מקבלת חלקי פחמן רבים כמו מכסה מנוע, פגוש קדמי, פתחי יניקה וספוילר אחורי, לא רק כדי להפחית במשקל הכללי, אלא כדי לשפר את הצמדת הרכב לכביש במהירויות גבוהות. לצד חיזוקים שונים, ה-M3 המפלצתית מקבת גם מתלים בכיול אישי (קלאבספורט) של סדנת G-Power, ערכה מלאה של בלמים קראמיים (395 מ"מ מלפנים עם קאליפרים בעלי 6 בוכנות כל אחד ו-380 מ"מ ו-4 בוכנות לקאליפר מאחור) שעמידים בטמפרטורות גבוהות, חישוקי 20 אינטש קלילים וצמיגים דביקים במיוחד - מישלין סופר ספורט במידות 255/30 מלפנים ו-295/25 מאחור.
ערכת השדרוג המרשימה הזו מוצעת כמובן למכירה ומחירה (תחזיקו חזק) עומד על 35,000 יורו, בהנחה כמובן שיש לכם בחניה ב.מ.וו M3 חדשה. שווה?
עוד שיפורים וסדנאות בוואלה! רכב
מדברים על שיפורים בפייסבוק של וואלה! רכב