צילום ועריכה: יצרן
שנתיים בלבד לאחר שהופיע משומקום והפתיע את המתחרים בקטגוריית אופנועי הליטר הספורטיביים, ב.מ.וו S 1000 RR עובר סדרה של עדכונים ושיפורים שאמורים לשפר את חוויית הרכיבה עליו ולשומרו תחרותי בשוק אופנועי הספורט. ב.מ.וו S 1000 RR המחודש שיופיע לראשונה לציבור בתערוכת מילאנו, לא יודע פשרות מה הן, בדיוק כמו קודמו, כך מוסרים ב.מ.וו ולהלן השינויים שנערכו בו.
בשנתיים האחרונות אספו המהנדסים של ב.מ.וו תובנות מפי רוכבים תחרותיים בליגות הסופר סטוק וקיבצו אותן לרשימת שינויים נחוצה שמטרתה להעלות עוד יותר את רף הביצועים, ההנאה מהרכיבה ואף את השימושיות היומיומית עמו. פיזית, במנוע אלה בחרו שלא לגעת וזה נותר עם הנתונים המאוד לא צנועים שלו של 999 סמ"ק בין הבוכנות, 193 כ"ס (203 בעזרת הראם אייר מעל 200 קמ"ש) ומשקל של 206.5 קילוגרם לגרסת ה-ABS שמכלה מלא ב-90 אחוז דלק.
הטיפול ברכיבי ה-S 1000 RR התחיל באלקטרוניקה. המנוע מקבל תוכנת ניהול חדשה שיחד עם פתחי אוויר חדשים לראם אייר, משפרת את תפוקת הכוח בתחום הביניים לטובת עליה במומנט. המצערת קיצרה את מהלכה והפחיתה ממשקלה והתנגדותה לסיבוב לטובת שיפור התחושה והבידול בין מצבי הרכיבה שבו (גשם ספורט, מסלול וסליקס). מפות ההצתה במחשב התעבו בדור זה מ-2 ל-3, כאשר מצב ה'גשם' מעלה את ההספק המופק מ-150 כ"ס בדור הראשון לכדי 163 כ"ס. גם היחס בין פעולת מערכת ה-ABS המשוכללת לבים בקרת האחיזה שופר כדי למצות את יכולות ההאצה והבלימה של האופנוע.
בשלב הבא, עבר הטיפול אל המתלים וההיגוי. במתלים הוחלפו רכיבי הקפיצים שכעת מרחיבים את טווח השיכוך והטיפול בתנאים לא מושלמים. בהיגוי מספרים ב.מ.וו על הגברת התחושה, הדיוק והחדות בכידון על ידי שינוי גיאומטריית המתלים ועל ידי התקנת משכך היגוי חדש שלו 10 מצבים קבועים.
בסיום העדכון, טופל גם העיצוב החיצוני קלות. הזנב הוסיף להתחדד, הפיירינג הלא סימטרי שמכסה את צדדי האופנוע שונו מעט וגם הכיסוי לתיבת האוויר התחדד. גם סכמות הצביעה שלו מכילות כעת יותר גרסאות לטעמים שונים - מצביעה תכלת, דרך שחורה ואפילו אדומה משולבת בלבד קיימות כעת לצד צביעת המירוצים הקלאסית של ב.מ.וו.
גם הממשק עם הרוכב חודש עם התקנת לוח מחוונים חדש וקריא יותר מבעבר. זה גם יציע 5 כוונוני עמעום (בהתאם לעצמת התאורה שמסביב) ואף תצוגות מדידת זמנים מגוונת על מסלול (זמן הקפה, הקפה המהירה ביותר וכו'). את רשימת העדכונים סוגרים הזזת הממיר הקטליטי למקום שלא מצריך שימוש במגן חום וכן ברשימת אבזור נלווה ארוכה מבעבר.
ה-S 1000 RR יחל להימכר מסביב לעולם בתחילת שנת 2012 ואלינו הוא יגיע בחודש ינואר. המחיר, 165 אלף שקל לגרסת הצביעה הלבנה.
עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב
ספרו לחברים שלכם בפיסבוק על ב.מ.וו S 1000 RR החדש