האם בשנים הקרובות תהיה דרך נוספת להגיע לאילת? משרד התחבורה מודיע היום (שני) על אישור הצעת השר ישראל כץ לסלילת קו הרכבת בין באר שבע לאילת. שלושה חודשים בלבד לאחר אישור תוואי המסילה בין באר שבע לדימונה ובין חצבה לאילת, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, אישרה היום את התוואי הכולל לסלילת מסילת הרכבת לאילת. הוועדה שדנה בשתי חלופות עיקריות לסלילת הרכבת בקטע באורך של כ-60 ק"מ, בין דימונה לחצבה ("מישור ימין"), קיבלה את התכנית שהוכנה על ידי חברת נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ).
יש לציין כי המסלול החדש שנקבע למסילה בעקבות המחלוקות, הינו שינוי לתכנית המיתר הארצית לרכבות לכן התכנית עדיין צפויה לעלות לדיון במועצה הארצית.
תכנון קו הרכבת לאילת יקודם על ידי חברת 'נתיבי ישראל' ועל פי התכנון, תוואי מסילת הנוסעים לאילת יהיה באורך של 240 ק"מ ואילו מסלול רכבות המשא יהיה באורך של 260 ק"מ. הקו יכלול שתי מסילות נוסעים, למשא ולרכבות נוסעים ולאורכו יוקמו 5 תחנות נוסעים, 8 תחנות תפעוליות וארבעה מסופי מטען. תחנות הנוסעים תהיינה בבאר שבע, דימונה, ספיר, קטורה רמון ואילת.
לפרויקט הרכבת לאילת ישנם מתנגדים רבים, בניהם משרד האוצר שטוען כי לפרויקט שכזה אין הצדקה כלכלית. טרם נקבע איזו חברה תפעל להקמת קו זה, אך העלות נאמדת בכ-5 מיליארד שקלים.
עוד על רכבת ישראל בוואלה! רכב
ספרו לנו מה דעתכם על קו הרכבת לאילת בפייסבוק של וואלה! רכב
אושר: רכבת ישראל תגיע לאילת
11.2.2013 / 17:55