וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב על בטוח

ירון אדרי

10.12.2007 / 16:35

סדנת העיצוב Sure דיזיין מספרד, יוצאת במחווה למכונית העל היפנית הראשונה. הטויוטה שמעט מכירים

כשאומרים מכונית על יפנית, עולות בראש הניסאן GT-R, ההונדה NSX והטויוטה סופרה. לא הרבה יודעים שבארץ השמש העולה נחשבת ה-2000 GT, גם היא של טויוטה, לחלוצת המסורת. מאז, הפכה טויוטה ליצרנית הגדולה ביותר בעולם, אלא שבדרך לשם היא זנחה את אותה מורשת ספורטיבית.

מי שבאה לעזרתה של טויוטה היא סדנת Sure דיזיין מספרד שמציגה את מחוותה המדוייקת והמודרנית ל-2000 GT. ה-2000 SR קונספט דבקה בגל עיצובי הרטרו והיא שומרת באדיקות גמורה על קימוריה של ה-GT הוותיקה. כל אלמנט עיצובי של המכונית המקורית עשה דרכו אל המכונית החדשה תוך התאמתו לרוח התקופה. בתי הגלגלים התפוחים, תאורת החזית המשולשת והאופן בו מתנקז הכל באחוריה, קולעים לטעמנו בדיוק במטרה. כך גם חישוקי הסגסוגת שלמרות גודלם, מצליחים לשמור על הפרופורציה הכללית.

2 נוסעים ו-2 מנועים

מכונית הספורט קופה מתאימה לשני נוסעים בלבד ויחד עם שימוש בחומרים קלים, מבטיחה לשמור על יחס הספק-משקל תחרותי. אנשי סדנת העיצוב לא מספרים לנו מה טיבם והרכבם של חומרים אלה. המעטפת החיצונית אגב, בנויה ברובה מיחידה אחת.

כצו האופנה האחרונה, גם הקונספט עושה שימוש ביחידת הנעה היברידית השוכנת בין תא הנוסעים לציר הקדמי וזאת לטובת חלוקת המשקל. את עיקר הכוח מספק מנוע טורבו בתצורת V6 ובנפח 3.5 ליטר המפיק 610 כוחות סוס. מנוע זה מוזן מדלק ביולוגי נקי וכיאה למכונית על יפנית, מזין את הציר האחורי. שימוש במנוע שכזה אינו הכרחי כשתחת גלגלי ה-SR לא נמצא אספלט של מסלול מירוץ וכאן נכנס לפעולה המנוע החשמלי. זה דואג לספק למכונית כוח שיספיק לה להתניידות ברחובות העיר מבלי שמערכת הפליטה תוציא תופעות לוואי כמו זיהום אוויר ורעש.

לסדנת Sure אין כמובן כוונות להביא את ה-2000 SR לייצור והם מספרים שהיא נולדה כחלק מתוכנית לאימון מעצביה. וואלה! רכב ממליצים לטויוטה לאמץ את היצירה. מה אתם חושבים?

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully