החלק המזרחי של כדור הארץ דורש מכוניות עממיות וזולות. הודו וסין הן שתי מעצמות-על בגזרה, אולם לאט ובבטחה מצטרפות מדינות שכנות שרוצות לנגוס בנתח שמן מהעוגה. לוקס'גן היא יצרנית מכוניות צעירה מטיוואן שהשיקה בעברה שתי גרסאות למובילי נוסעים: לוקסג'ן 7 ועוד רכב משפחתי כמיקרוואן במידותיו. כעת, היא רוצה לפנות לקהל צעיר (ועשיר במעט) עם מכונית סדאן מפוארת ומתקדמת לוקסג'ן 5 סדאן.
גודלה של הלוקסג'ן הוא כשל משפחתית גדולה (אופל אינסגינה, פורד מונדאו), עם בסיס גלגלים המיוצב על 2.72 מ' ותא מטען רחב וגדול. עיצובה החיצוני מושפע מצללית דמוית קופה, אולם היא אינה מזכירה לשם שינוי רכב מערבי קיים (למעט קרבה וויזואלית לרנו בגופי התאורה בחלק האחורי, למשל). על פניו עושה רושם שמעצבי החברה בחרו בקווים אסייתיים נקיים כדי לקלוע לטעם המקומי - והיא נראית טוב, על אף שכוונת החברה היא לשווק את הדגם כמכונית גלובאלית ולהפיץ אותה גם בארה"ב. זאת כאמור בהנחה שתעבור את תקני הבטיחות המחמירים שלה, כמו גם באירופה שם תושק ב-2013 לדברם.
תא הנוסעים של הלוקסג'ן לא מבייש מכוניות יוקרתיות. מלבד הושבה לחמישה אנשים באווירה מעוצבת, לוקסג'ן התקינה בקרבי חלל הפנים מערכות טכנולוגיות מתקדמות, שנדיר למצוא אותן בקבוצת הסדאן המשפחתית מהמערב. שיתוף פעולה עם HTC העניק לסדאן מערכת הפעלה משוכללת הנקראת THINK, והיא מבוססת פלטפורמה של אנדרויד, משולבת בצג LCD גדול ומרשים בקוטר 9 אינטשים. הפונקציות מאפשרות חיבור לפייסבוק בין היתר, מערכת ניווט, ושימוש באפליקציות מגוונות. גם מפרט הבטיחות לא מחסיר דבר: מערכת ראיית לילה, סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים בצידי הרכב ושש כריות אוויר.
קו המנועים של לוקסג'ן מורכב משתי יחידות עיקריות לוגמות בנזין: 1.8 ל' ו-2.0 ל'. המנוע הצנוע יותר מחלץ הספק מרבי של 150 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם חמישה יחסי העברה, בעוד הגרסה הבכירה מוסיפה 20 כ"ס ומחוברת לתיבת ששה הילוכים אוטומטית. על ביצועים ונתונים אחרים אין מידע מבוסס.
טיוואן היא מדינה בעלת פוטנציאל התרחבות בענף הרכב, ועל פי מומחים, בהחלט יש לה מקום בתעשייה העולמית. על פי דיווחי העיתון הטיוואני 'טאיפי טאיימס', מכירות הרכב המקומיות צמחו בשנה האחרונה ב-13 אחוזים ל-370 אלף מכוניות בשנה. עם זאת, חוזים כי נוכח הבחירות הקרבות ב-2012, הנתונים לא יגדלו באופן משמעותי. מכל מקום, לוקסג'ן מסמנת עם ה-5 סדאן שלוש מתחרות עיקריות פופולריות בטיוואן: הונדה סיוויק, פורד פוקוס וטויוטה קורולה (הנמכרת שם כאלטיס). האם הסדאן הטיוואנית תגיע לישראל? הסינים הצליחו לסלול את דרכם אלינו אחרי מאמצים מרובים. לא נשלול שגם הטיוואנים ימצאו את הנוסחה.
עוד חדשות בוואלה! רכב
כנסו לדף הפייסבוק שלנו
משפחתית מטיוואן: לוקסג'ן 5 סדאן
8.12.2011 / 10:09