וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יפני? לא קונה

סקר הרגלי רכישה העלה כי אנשים פוסלים מכוניות חדשות לפי דעות קדומות ותדמית, ובוחרים להתעלם מקדמת המותג והמלצות מבחני-דרכים. השכן תמיד צודק?

סקר צרכנות של JD פאוור שיצא לבדוק הרגלי קניה, העלה כי רוכשי רכב חדש עדיין מסתמכים על שמועות, השגות, עצות שכן ותדמית, כדי להבחין בין רכב שמומלץ לקנייה, לבין רכב שאסור לגעת בו. במילים אחרות, אם משכנעים אתכם שרכב של חברה צרפתית (לדוגמא) מבקר במוסך חדשות לבקרים, סביר להניח שלא תטרחו לבדוק אם הדגם שבא אחריו שובר את הסטיגמה ורשם עליה ברמתו. דעות קדומות, חזקות כנראה מכל דבר אחר.

על פי נתוני הסקר שבוצע בקרב 24,150 איש שקנו מכונית חדשה אשתקד, יותר מ-40 אחוזים נמנעו מקניית רכב חדש מפני שהם חוששים מאמינות לקויה, איכות נחותה, והעדיפו לבסס את קניית הרכב הבא שלהם לפי ידע כללי או דעות חברים. קבוצה זאת, גם העניקה משקל פחות להמלצות וניקוד של מבחני דרכים מגורמים מקצועיים, או להתנסות בעצמם בנהיגה במכונית טרם הקניה.

43 אחוזים העידו כי נמנעו ממותג מסוים בגלל תדמית של "אמינות רעה ואיכות נמוכה". אחוז קטן יותר - כ-38 אחוזים, הודו שפסלו מכונית רק על פי ציונים באתרי אינטרנט וקריאת ירחונים. רק 14 אחוזים אמרו שהעדיפו לוותר על מכונית מסוימת על פי ניסיון קודם עם המותג.

"העובדה היא פשוטה: רוב הקונים בונים את פרופיל האמינות והאיכות של המותג לפי דעות קדומות, ולא על בסיס נתונים עובדתיים. זה רק מוכיח כמה קשה יצרניות צריכות לעבוד כדי לחזק תדמית שנפגעה בעבר מביקורות שליליות". כך אומר ג'ון אוסבורן, מנהל מכון המחקר ב-JD פאוור.

עוד שינוי שנרשם השנה בהרגלי הרכישה, מצביע על חזרה לתכונות שאפיינו את שנת 2010. "השנה אנו רואים יותר אנשים שנמשכים שוב לחבילות אטרקטיביות המשלבות גם עיצוב מפתה. אבל בהחלט אפשר לומר שצריכת דלק, הייתה פקטור משמעותי בשלב הסופי של הקניה", מוסיף אוסבורן.

ואיך אתם קונים רכב חדש? האם תתנו הזדמנות למותג שזכה בעבר לביקורות צוננות, או שתמנעו ממנו בכל מחיר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully