מכוניות-על יכולות לעמוד במבחן הזמן בזכות הופעתן המרשימה. אבל אודי משכה את ה-R8 כמעט שש שנים עד למתיחת פנים ראשונה. חשיפת הדגם לשנת הייצור 2013 כוללת שורה של חידושים חשובים, ביניהם לא רק הבדלים קטנים בעיצוב אלא גם הוספת תיבת הילוכים חדשה ועוד כוחות סוס למנוע הקיצוני ביותר. בינתיים, לפחות עד הדור הבא ב-2015, אלה אמורים להקנות לה מרווח נשימה.
מתיחת הפנים, כשמה כן היא, לא מחוללת מהפכות מורגשות. אודי משנה בקטנה את יחידות התאורה המרכזיות ומוסיפה נורות LED חדשות, פגושים שונים וסטים של חישוקים מעודכנים. גם בתא הנוסעים תתקשו להבחין בהבדלים, אבל אודי מאפשרת יותר בחירות אישיות לתאם את הגוונים עם צבעי החוץ. המושבים עוטים עור נאפה כסטנדרט, וניתן לבחור בין דיפוני עור בצבעים שונים כגון "קרבון סיגמה" ושחור עמוק.
מנוע ה-V8 של המכונית נותר כפי שהיה (כמו גם ה-V10). הספקו עומד על 430 כ"ס ב-7,900 סל"ד ו-43.7 קג"מ ב-4,500 סל"ד. החידוש הגדול מגיע בדמותה של תיבת ה-S טרוניק כפולת המצמד שמחליפה את התיבה הקודמת (שלא הייתה משובחת במיוחד). עם דאבל-קלאץ' ושבעה הילוכים מאיצה הקופה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות (4.6 ש' בידנית) ולמהירות מרבית של 300 קמ"ש. הספיידר תעשה זאת ב-4.5 שניות (4.8 ש') בעוד צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 8 ק"מ לליטר.
גולת הכותרת במסגרת מתיחת הפנים היא מהדורת ה- V10" פלוס". אודי לקחה את מנוע העשרה צילינדרים וציידה אותו בתוספת של 25 כ"ס, משמע התייצבות על 550 כ"ס ו-54.8 קג"מ. בסיועה של התיבה הרובוטית ה-R8 קופה (אין כרגע ספיידר) רואה 100 קמ"ש על הסקאלה אחרי 3.5 שניות (3.6 ש') וממשיכה עד 317 קמ"ש מרביים. היא לוגמת ליטר דלק בכל 7.7 ק"מ.
אודי תחשוף את המכוניות בתערוכת הרכב הקרובה בפריס. מחירי הדגמים באירופה נעים בין 114 אלף יורו (570 אלף שקלים לפני מס) ועד 173 אלף יורו (865 אלף שקלים לפני מס) לגרסת V10 פלוס. המכונית צפויה להגיע לישראל במהלך 2013.
מבחן לאודי R8
עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל
מתיחת פנים לאודי R8
25.7.2012 / 9:52