אפרת הופמן היא עוף מוזר בנוף הישראלי, אבל פחות בעולמי. יחד עם בן זוגה, עקרו להונגריה ושם הקימו את בית הספר לדריפטים MYWAY אחרי שהסביבה המקומית החוקית באותם ימים לא אפשרה קיום פעילות שכזו באופן מוסדר וחוקי. אין זה מקרי שאפרת נצמדה לעולם הדריפטים בספורט המוטורי כי לפני שאתם מזלזלים ומעלים הצהרות שובניסטיות בתגובות, נספר לכם שאפרת היא אחת הנהגות הטובות ביותר שראינו ולא רק בקרב במין היפה. אז בין דריפט, לטיסה ולעבודת כפיים, עצרנו את אפרת גם לראיון קצר עליה, העשיה, הספורט המוטורי בישראל וגם עליכם השובניסטים.
איך הגעת או מה משך אותך לעסוק בנהיגת דריפטים? כמה זמן לקח לך ללמוד לנהוג כמו שאת מסוגלת כיום?
המשיכה הראשונית לדריפטינג הגיעה מעוצמת הנאה בלתי מוסברת שסגנון הנהיגה הזה מעניק לכל מי שמצליח "לתפוס דריפט" בפעם הראשונה, זו הרגשה קשה להסבר במילים אך היא משותפת וממכרת לכל מי שחווה אותה, ומשם הדרך רצופה בחיוכים. בנוסף ובהמשך הדרך התחברתי אל עולם הדריפטינג ומה שהוא מייצג בעולם המוטוריקה ובכלל, צבעוניות, וירטואוזיות, קלילות והעידר רשמיות. הספורט לא מעונב ויש מקום גדול לבטא את עצמך דרך סגנון הנהיגה המיוחד הזה.
העיסוק הזה, שהיה עד לא מזמן לא חוקי בארץ, גרם לך לעזוב עסקית לפחות להונגריה?
כן, זו הייתה הסיבה העיקרית. לאדם ( בן זוגי ושותפי ) ולי הייתה הזדמנות נהדרת ליזום ולפתוח בית ספר מקצועי לדריפטינג ובכך לפתוח גם בפני אנשים אחרים באירופה את ההזדמנות לחוות מהעולם המדהים הזה.
אז את למעשה מנהלת חיים בשתי מדינות לא קרובות, זה לא קשה?
אני מנהלת את חיי בהונגריה, לארץ אני מגיעה רק לחופשות ויש תקופות שזה מאוד קשה, ועדיין אני מודה על סגנון החיים שזכיתי בו.
ואנשים מישראל מרחיקים עד להונגריה כדי ללמוד את נהיגת הדריפטים?
בטח, ישראלים מתחברים מאוד אל סגנון הנהיגה ובכלל אל עולם הדריפטינג וההנאה שמסביבו. ולנו זה תמיד תענוג לארח חבר'ה מהארץ.
אגב, זה לא כל כך רחוק... רק שלוש שעות טיסה מישראל.
זה לפעמים נראה כמשהו לא הגיוני, להחליק את הרכב. כל אחד יכול ללמוד לעשות דריפט?
כל אחד נקודה. וכל אחד בדרך שלו...
גם זה נחשב לספורט לעשירים בלבד?
ברמה החובבנית לא נדרש תקציב גדול בשביל ליהנות ואפילו להתחרות בדריפטינג. כל שנדרש בגדול זה רכב הנעה אחורית (אפילו סטנדרטי) כמה צמיגים משומשים ואיזה חניון נטוש.
החלק המקצועי של עולם זה כבר לא זול בכלל. הפיתוח, בנייה ובעיקר התחזוקה של רכבי דריפטינג מקצועיים מאוד יקרה והם נדרשים בצוותים טכניים צמודים, בנוסף לציוד הכרחי זה כבר נהפך לעסק די יקר.
כמה אימונים צריך להשקיע כדי לדעת לבצע דריפטים ברמה טובה?
בקורס אחד (בן יומיים) ניתן ללמוד ולהגיע לרמת נהיגה טובה, כמובן שבשביל להתמקצע יש צורך להתאמן על בסיס קבוע כמו בכל תחומי הספורט האחרים.
זה ישמע מעט שובניסטי, אבל כשמגיעים אליכם מודרכים, הם מופתעים לקבל הדרכה מבחורה?
מהניסיון שלי, החלקים השובינסטים (ויש בשפע) מגיעים או בחלקים התחרותיים בענף או מאנשים בורים שלא ממש קשורים לתחום.
נהגים שמגיעים להתאמן ולקבל הדרכה מתוודים אלי ולשאר הצוות עוד הרבה לפני החלק ההדרכתי, כך שאין שום הפתעות. אגב, שובינזם זה חלק בלתי נפרד מהעולם הגברי הזה וללמוד להתמודד מול התופעה קשה הרבה יותר מללמוד דריפטינג.
מה יש לך לומר על התחלת המירוצים החוקיים בישראל?
מברוק :-)
בפעם האחרונה שהתראינו זה היה לפני כמעט שנה באירוע הפורמולה באילת שנתתם שם שואו מטורף. עכשיו שהספורט המוטורי חוקי בישראל, יש סיכוי שתשובו חזרה או לפחות תקימו שלוחה מקומית של MYWAY?
לבית הספר שלנו מגיעים כמו גם מישראל מכל רחבי אירופה, כך שמבחינה עסקית אין קשר לחוקיות של הספורט בארץ. אני מקווה ומאחלת שכל התחום הזה יתבסס ישתרש ויפרח בארץ, בכל מקרה מוקדם לדבר על שלוחה מקומית.
מה התקוות שלך לעתיד המוטורי כאן בארץ? איך לדעתך זה יראה כאן בעוד 5 או 10 שנים?
אין לי מושג איך העתיד יראה אני רק יכולה לאחל: שכל אחד ימצא את הנישה הנכונה לו ויחייה בשלום עם חברו.
שהנהגים - ינהגו.
הנווטים - יכוונו.
המרשלים - יארגנו.
המפיקים - יפיקו
והיזמים - ירוויחו.
ואז כל השאר יהנו...
בהינתן תקציב לא מוגבל, איזה רכב היית קונה לעצמך?
פורשה טורבו שנת 81 mint condition בצבע לבן.
תעודת זהות:
שם: אפרת הופמן
גיל: 31
עיר בהונגריה: בודפשט
עיסוק: שותפה ובעלים של MYWAY drift school
וותק על הכביש: 11-12 שנים.
וותק על הצד: 6 שנים באופן מקצועי.
רכב יומיום: ממרצדס ויאנו, ספרינטר, טרנזיט ועד לפולו - תלוי באיזה יום שואלים. כולם רכבי עבודה ואין לי משהו פרטי משלי.
רכב על המסלול: ב.מ.ו סדרה 3, מנוע v8 יעודי לדריפטינג ע"פ קריטריונים של הפדרציה האירופאית.