מכונית סינית ישראלית? לא בדיוק. קורוס (QOROS), יצרנית הרכב הסינית, תציג פרוייקט מוטורי חדש, משותף ורחב היקף, שבפיתוחו השקיעה גם 'החברה לישראל' למעלה מ-400 מיליון דולרים כחלק מעסקיה עם 'צ'רי אוטומוטיב'. מדובר, בשלב ראשון, במכונית משפחתית לקבוצת הסלון הבינונית אליה יחברו רכב פנאי ועוד משפחתית קומפקטית עממית, כולל חלופות חשמליות למנועי בנזין ודיזל.
הפרטים אודות הקונספטים של קורוס מעטים ודלים, אולם כעת היא חושפת את האיורים הרשמיים והיחידים שהופצו לכלי-התקשורת, עבור מכונית סלון קטנה תחת הקוד הזמני 'קונספט 1'; מכונית מקורית לדברם שככל הנראה תיחשף במסגרת תערוכת הרכב בז'נבה בחודש מרס הקרוב ולצידה עוד "שלל הפתעות".
על עיצוב שלוש המכוניות אחראי גרט וולקר הילדרברנד , תחתיו מונו שורה של מעצבי רכב בכירים שעובדים מהמטה הפרטי במינכן. "עיצוב מכוניות הוא בין המשרות הנחשקות והמהנות ביותר בעולם. אבל ההזדמנות לעצב קודם את הלוגו ובאופן ישיר לאחר מכן גם המכונית, נופלת בחלקם של מעטים מאוד". עוד הוא מוסיף כי "אנחנו בדיוק בשלב הזה של מכחול חופשי על הנייר, כך שאין לנו באמת הגבלות על הצורה הסופית".
הקונספט 1 תתהדר בפרופורציות "אלגנטיות" לדברי המעצבים, ומראה שיקרוץ הן לנהג הצעיר והן למשפחה של המאה ה-21. אפשר כמובן להתווכח על מקורות ההשראה, אך קורוס מבטיחה שהמוצר הסופי לא יחלוק דמיון (קרוב מידי) עם תוצרת אירופאית, אמריקנית, קוריאנית או כל מוצא אחר ממנו מעובדים כלי-רכב. ממבט ראשון בכל אופן, לא בטוח שהם יחמקו ללא ביקורת שלילית, שכן החלק הקדמי והאחורי מזכירים את סגנונות קיה ופורד.
קורוס הוקמה בשנת 2007 כמיזם כלכלי בין צ'רי והחברה לישראל. בראשה עומד היו"ר ג'יו קוואן, ובין השותפות שלה לטכנולוגיות עומדות מגנה-שטייר, בוש, מייקרוסופט, קונטיננטל, TRW ועוד. מרכז החברה נוסד בשנחאי ובפס הייצור קיבולת של 150 אלף מכוניות בשנה. לא ברור עדיין מה יהיה עתידן של המכוניות בישראל.
עוד משפחתית סינית בדרך לישראל?
5.12.2012 / 12:17