טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם ציינה מכירת 5 מיליון מכוניות היברידיות בטקס רשמי שנערך ביום רביעי האחרון. במעמד בכירים, הכריזה החברה על חציית קו ה-5 מיליון מסירות בקבוצה זו, מאז החלה במכירת טויוטה פריוס ב-1997, ההיברידית המשפחתית שהפכה ברבות השנים לפופולארית מסוגה בעולם.
"איזה הישג נפלא זה", אומר המשנה ליו"ר 'טויוטה מוטור' טקאשי אוצ'יאמדה או כפי שהוא ידוע בכינויו הלא רשמי "אביה של טויוטה פריוס". עוד הוסיף לדבריו ועם הסתכלות קדימה כי "אני מאמין שיש לטכנולוגיה זו עוד הרבה מקום לצמוח".
בהיקף המכירות העולמי של טויוטה, אחראיות המכוניות ההיברידיות לנתח של 14%, מהן 40% בשטחה של מדינת המוצא (יפן). בצי הדגמים הנוכחי, היא מעמידה בשורותיה 19 כלי רכב היברידים מסוגים שונים, דגם אחד בטכנולוגיית 'פלאג-אין' (טעינה משקע ביתי או חיצוני) ובעתיד הקרוב תחנוך עוד 18 כלי רכב היברידיים חדשים ומכונית עם תא דלק, כולן תצאנה לאור במהלך 2015.
אשתקד, מסרה טויוטה וחטיבת הפאר שלה, לקסוס, כ-1.22 מיליון מכוניות היברידיות. להערכת החברה, נכון לסוף הרבעון הראשון של 2013, כלי הרכב ההיברידיים של שני המותגים תרמו לחסכון של כ-34 מיליון טון פליטות פחמן דו חמצני.
בישראל, מדווחת היבואנית המקומית 'יוניון מוטורס' כי מכרה עד היום 12 אלף מכוניות היברידיות, בעוד לקסוס של 'לקסמוטורס' מתקרבת ל-1,000 מסירות. בהמשך השנה, צפויה להגיע לישראל מכונית היברידית חדשה לקבוצת המנהלים - לקסוס 300 הייבריד, כפי שדיווחנו אתמול.
או'ציאמדה מספר לעיתון 'זמני יפן', כי התחזיות למכונית ההיברידית הי נמוכות מאוד והרבה אנשים היו סקפטיים לגבי הצלחתה. "תכנית הייצור עמדה על משהו כמו 1,000 מכוניות בחודש", כך נזכר, ומוסיף כי היה עליו להתחנן למספר הזה שכן בתחילה התפוקה הייתה 300 בלבד. אולם, ברגע שהפריוס הוזנקה אנשים נהרו לאולמות המכירה. "לא הייתה אפילו מכונית מבחן זמינה מרוב שהיה לחץ".
המכוניות ההיברידיות של טויוטה הן סיפור הצלחה גדול, במיוחד בארה"ב, אבל מולה עומדת גם הונדה שנמצאת בתמונה ומעמידה תחרות לגיטימית בפני היצרנית הגדולה. "טויוטה הובילה את העשור האחרון בזכות מכוניות ידידותיות לסביבה, חסכוניות וחכמות - אבל היא אינה לבדה עוד", מדגיש דיוויד פרימן ממחלקת המדע לתעבורה בוואשינגטון. עוד מציין כי על טויוטה להוזיל מחירים ולפתח מכוניות שתהיינה חסכוניות יותר כדי לשמור על פסגת הקבוצה, וכן להתמקד במכוניות חשמליות ולשדרג את הדגמים הסטנדרטיים.
סגן היו"ר טוען בתגובה, כי מובן לו שזהו מהלך מתבקש מול מחירי הרכישה לצרכן, אך בתוך כך מטיל אחריות ישירה על המוסדות: "קיימת דאגה בשל העלייה בזיהום האוויר, ולכן ממשלות חייבות להציע תמריצים כלכליים כמו החזרי מס בתמורה לרכישת מכוניות ירוקות. טכנולוגיה היברידית היא העתיד".
עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב