ב.מ.וו חשפה באיטליה מכונית פרמיום רעיונית ומפוארת: גראן לוסו קופה. הדגם הוכרז רשמית בוילה דה אסטה באגם קומו ופותח על ידי היצרנית הגרמנית וסדנת העיצוב האיטלקית המפורסמת פינינפרינה, מותג מיתולוגי שרוב שנותיו נקשר עם בית פיאט ומוצרי פרארי כזכור.
הגראן לוסו קופה חונכת את השילוב הראשון בין ב.מ.וו לפינינפרינה כתשובה למרצדס CL ואולי גם ל-S קלאס קופה, אם כי זו אינה הפעם הראשונה שהמטה הבווארי נעזר במכחול איטלקי; אשתקד, ב.מ.וו הציגה מכונית מסוגננת בדמותה של ה-Z4 זגאטו שנועדה בעיקר לקידום תדמיתי. אלא שלהבדיל ממנה, ב.מ.וו מאשרת שהגראן לוסו תשמש כהשראה למכוניות העתיד של החברה.
המכונית מבוססת על פלטפורמת סדרה 7 משופרת, והיא מדגישה לא מעט סימנים ומאפיינים המכוונים את החברה אל קבוצה בכירה יותר שתאכלס מכונית פאר משודרגת כגון סדרה 8. בב.מ.וו לא ממש מציינים זאת מפורשות, אולם נוכח הדימיון למתחרה מרצדס, בהחלט יש כאן מקום להניח שהקונספט יעבור לייצור סדרתי במינימום שינויים חיצוניים.
את המנוע אספה גראן לוסו קופה ישירות מהבכירה שבקבוצת הפרמיום: ב.מ.וו 760, קרי יחידת V12 בנפח 6.0 ל' כפולת מגדשים עם הספק מרבי של 535 כ"ס בחיבור אל תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
את ארבעת הנוסעים עוטפת קבינה עמוסה בדיפוני עץ - חלקם מניו זינלנד, ובעיצוב גרמני קלאסי על כל הרכיבים המוכרים של מערכות הבידור והתפריטים של ב.מ.וו סדרה 6 ו-7. יחד עם זאת, אין כאן שינויים דרמטים בתפאורה הכללית, כך שעיקר הבשורה היא בעיצוב החיצוני.
"גורם המשיכה בחיבור הזה בין פינינפרינה לב.מ.וו, הוא שאתה מקבל עוד זווית על מוצרי פאר בקבוצת הפרמיום", כך אומר קארים חביב מחטיבת התכנון של ב.מ.וו. אדריאן הולמרק, בכיר החטיבה, מוסיף כי "המכונית משקפת את הערכים של ב.מ.וו תוך התחשבות בנוכחות יוצאת דופן".
ב.מ.וו תציג את המכונית בהמשך השנה במסגרת תערוכת פרנקפורט, שם נקבל יותר תשובות והבהרות אודות גורלה של גראן לוסו קופה כקדימון, והן כמכונית ממנה תצאנה יצירות פאר חדשות.
ב.מ.וו חושפת: גראן לוסו קופה
26.5.2013 / 7:56